Hirdetés:

Kitörnek a lakott területek fogságából a lengyel villanybuszok! A Solaris Urbino 15 LE electric a gyártó kínálatában az első olyan elektromos autóbusz, amely városi és városközi alkalmazásra is megfelel.

Már idén év elején bejelentette a Solaris a 14,9 méteres, alacsonybelépésű, akkumulátoros elektromos hajtású Urbino bemutatását, azonban a koronavírus-járvány közbeszólt, csak most érkezett meg az. Az Urbino 15 LE electric buszt kifejezetten úgy alkották meg, hogy városközi feladatokra is megfeleljen. Ezért a nagy hatótávolsága mellett a felszereltsége és a műszaki megoldásai terén is olyan széles körű lehetőségeket kínál, hogy a városi és a városközi járatokat üzemeltetők egyedi igényeit egyaránt kielégíthesse.

Az Urbino 15 LE electric minden téren a legkorszerűbb megoldásokat vonultatja fel, erről árulkodnak a nagy érintőkijelzők, a digitális műszerpanel, a kamerás visszapillantók és a körkörös holttérfigyelő rendszer kijelzője az A oszlopon

A 25 tonna legnagyobb megengedett össztömegű újdonság hajtásáról egy 300 kilowattos, központi elhelyezésű, folyadékhűtésű villanymotor gondoskodik, amelynek energiafogyasztását például az áramköröknél szilícium-karbid alkalmazásával csökkentették. A táplálásához szükséges energiát hat akkumulátorcsomag tárolja összesen 470 kilowattóra kapacitással, ebből négy a jármű hátuljában, kettő pedig a tetején kapott helyet. A hatótávot illetően a gyártó igen sejtelmesen csak úgy fogalmazott, hogy néhány száz kilométer, az adatok alapján 250-400 kilométer tűnik reálisnak az üzemelési körülményektől függően. Az akkumulátorok pantográfon keresztül gyorstöltéssel vagy a megrendelői igény szerint a busz elején, hátulján vagy valamelyik oldalán az első tengely felett elhelyezett csatlakozón keresztül is telecsorgathatók elektronokkal. A hatótáv növeléséhez a szén-dioxidos hűtőközeggel működő, hőszivattyús légkondicionáló is hozzájárul.

A tágas, világos utastérbe 51-65 ülés kerülhet kiviteltől függően

Az ülőhelyek száma az ajtóképlettől és a belső elrendezéstől függően 51 és 65 között lehet, ráadásul két ülést Isofix gyermekülés-rögzítési pontokkal is felszereltek. A kor igényeinek megfelelő utastájékoztatást pedig három nagy kijelző biztosítja. Ezenkívül a járművet megfelelően felkészítették arra, hogy a gyártó saját flottamenedzsment-rendszerébe is könnyedén beilleszthessék. Az eSConnect teljes körű telematikai szolgáltatást nyújt, így részletes adatelemzést biztosít, valamint a már bekövetkezett, illetve nagy valószínűséggel hamarosan jelentkező hibák elhárítását is lehetővé teszi. Míg a járművezető munkáját a méretes érintőkijelzőkön kívül olyan berendezések segítik, mint az automatikus világítás- és ablaktörlő-kapcsolás, a nagy látószögű külső kamerák és a Mobileye Shield+ nevű körkörös holttérfigyelő rendszer.
A Solaris már közel 1300 háromtengelyes, 15 méteres autóbuszt adott át ügyfeleinek. Az ezekkel szerzett gazdag tapasztalatokra építve pedig most egy kifejezetten helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal megtervezett, sokoldalú buszt mutatott be az Urbino 15 LE electric modellel.

Nemcsak a Solaris, hanem az egész iparág számára is fontos mérföldkő az Urbino 15 LE electric, amely városközi alkalmazásra is megfelel akkumulátoros elektromos hajtással