Vannak emberek, akik látszólag nem öregednek, de az IVECO Daily tényleg örökifjú: közel negyven éve, 1978 óta gyártják ugyan, viszont rendszeresen újjászületik. Összesen 2,8 millió darab készült eddig a típusból. A legutóbbi kiadás, az alapjaiban új generáció 2014-ben jelent meg, rögtön be is gyűjtött egy sor díjat, mint a nemzetközi 2015-ös Év Kishaszonjárműve, a német Legjobb haszonjármű 3,5 tonnáig, vagy a Legjobb KEP furgon 2015 (KEP: Kurier-, Express- und Post, azaz futár-, expressz- és postai furgon). Népszerűségének alapja változatlan: a vetélytársaktól eltérően nem önhordó karosszériájú, hanem strapabíró létraalvázas konstrukció, így nehezebb feladatokkal is megbirkózik, és hosszú az élettartama.
Tovább bővíti a felhasználási lehetőségek körét a héttonnás modell új, 5100 milliméter tengelytávú változatának bevezetése
Kényelem a termelékenységért
A sofőr kényelme befolyásolja a termelékenységet, tehát nem luxus! Ennek jegyében az új Daily fülkéjének belső zajszintjét négy decibellel csökkentették, ez azt jelenti, hogy érzésre felénél kisebb a zaj. Biztonsági hatása sem csekély: mérések szerint nyolc százalékkal javítja a gépkocsivezető hangfelismerését. Bőrbevonatú kormánykerék, kék színű szövet üléshuzat és habosított fejtámla teszi nívóssá a berendezést. Rakodóhelyből nincs hiány: összesen 18-at alakítottak ki, jól kézre eső helyeken. Újdonság a digitális rádió, amely a jobb személyautók valamennyi DAB és FM funkcióját kínálja, multimédia- és telefonvezérléssel, valamint két USB-csatlakozóval együtt. Ügyes részlet, hogy a különféle méretű mobileszközök tartója egyben iratcsíptetős írótáblaként szolgál. Az induktív telefontöltőt extraként kínálják. Már ennyi is elég lenne ahhoz, hogy professzionálisnak nevezhessük a munkakörnyezetet, de olvassanak csak tovább!
Elegáns munkakörnyezet: bőrbevonatú kormánykerék, kék műszerfalbetétek és a Hi-Matic automatikus váltómű választókarja
Új generációs Hi-Matic
A kínálatban szerepel a kategóriában még mindig egyedülállónak számító Hi-Matic nyolcfokozatú automatikus sebességváltó is. Alkalmazkodó váltási stratégiája nagymértékben javítja a menetkényelmet, a biztonságot, a fuvarteljesítményt és a termelékenységet, multifunkciós váltókarja pedig ergonomikus kialakítású. Az intelligens EcoSwitch PRO rendszer pontosan tudja, mikor avatkozzon be a vezető közreműködése nélkül, felismeri, hogy üres vagy rakott a jármű, és a nyomaték korlátozásával, de a termelékenység csorbítása nélkül csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást, illetve a károsanyag-kibocsátást. A Daily Euro 6 esetében a Hi-Matic opciója az eddiginél szélesebb modellválasztékra terjed ki, hogy mindenféle felhasználói profil esetén ki lehessen használni az előnyeit.
Feldobja az üzletet
A Daily Euro 6 az első kishaszonjármű a szokásos fedélzeti információs és szórakoztató rendszereken túlmutató hálózatba kapcsolási megoldással. Szellemes nevének poénja, hogy a Daily név jelentése „napi”, így az exkluzív DAILY BUSINESS UP alkalmazás elnevezése azt üzeni, hogy feldobja a napi üzletmenetet. Sofőrasszisztensként (Driver Assistant) magában foglalja a Vezetési Stílust Kiértékelő Rendszert (Driving Style Evaluation – DSE), a profi Sygic navigátort és az interaktív kezelési kézikönyvet. Része továbbá az Üzletmenet-támogatás (Business Assistant), amely a hatékony flottairányítást segíti, és nyomon követhetően eltárolja a beütemezett feladatokat. Közvetlen linket tartalmaz az IVECO éjjel-nappali segélyszolgálatához. Ráadásul mindehhez nem kell külön kütyüket beépíteni és össze-vissza kábelezni a kocsit, hanem a vezető a saját okostelefonjáról vagy táblagépéről kommunikálhat járművével, a Bluetooth-kapcsolat automatikusan jön létre.
Érzésre megfeleződött a részleteiben megújult belsőtér zajszintje, jól lehet zenét hallgatni!
Négyféle motor
A négyhengeres, 2,3 és 3,0 literes dízelmotorok 120 és 210 lóerő közötti teljesítményszinteket fednek le, 320-470 newtonméter legnagyobb nyomatékkal, a tüzelőanyag-fogyasztás pedig akár nyolc százalékkal ment lejjebb az Euro 5-ös elődhöz képest. Mielőtt 2020-ban kötelező lesz, az IVECO szakemberei máris felkészültek az RDE (Real Driving Emissions – valós menetciklusú emisszió) norma bevezetésére.
Az optimalizált 3,0 literes F1C motort 20 ezer órás próbapadi és 1,5 millió kilométeres közúti tesztelésnek vetették alá, kipróbálva teljesítményét és tartós megbízhatóságát. Új befecskendezőket kapott az égési folyamat optimalizálására, míg a kipufogógáz-utánkezelésében SCR-rendszer is dolgozik.
A vadonatúj, 2,3 literes F1A dízel tömegét hat százalékkal csökkentették a modern anyagok és a fejlett, virtuális tervezési módszerek. Továbbá mérsékelték a belső súrlódásait, optimalizálták a hűtését és a MULTIJET II befecskendezőrendszerét, valamint jó hatással van a tüzelőanyag-fogyasztására a változó szállítású olajszivattyú is. Az Euro 6 normának kis nyomású kipufogógáz-visszavezetéssel felel meg, azonban 2017 elejétől ez a motor is megkapja az SCR-rendszert, előkészülve az RDE szabvány bevezetésére. Ez a gép 35 ezer órányi, illetve 1,3 millió kilométernyi tesztet teljesített.
A hajtás tekintetében a modellválasztékot a sűrített földgázzal (CNG) működő, 136 lóerős Daily Natural Power és a helyileg nulla károsanyag-kibocsátással közlekedő Daily Electric teszi teljessé.
Daily Euro 6 Electric: helyileg nulla károsanyag-kibocsátásával és minimális zajszintjével városi áruterítésre való az elektromos furgon
Leszorított üzemköltség
Az üzemköltség jelentős részét kitevő tankolási számlát sokféle műszaki megoldás mérsékli, például a 140-180 lóerős motorok változó geometriájú turbófeltöltése, a tengelyek csökkentett belső súrlódása vagy a már említett, új EcoSwitch PRO rendszer. További akár 15 százalékot hozhat a konyhára a vezetési stílus valós idejű kiértékelése és az ennek alapján adott vezetési tanácsok. Hosszabb élettartamú alkatrészekkel és fogyóanyagokkal 50 ezer kilométerig tolták ki a szervizperiódust, ez 20 százalékos javulásnak felel meg. Az új, strapabíró fékbetétek ráadásul hatásosabbak a korábbinál. Mindezek együttes hatására, a jármű alkalmazási körülményeitől függően, akár 12 százalékot is elérhet a karbantartási és javítási költségek csökkenése.
Sokoldalú, felépítményezhető
A Daily a kategória legsokoldalúbb típusa, 3,3-7,2 tonna össztömeggel és 7,3-19,6 köbméter raktérfogattal. Készül lemezelt és üvegezett furgon, fülke-alváz, duplafülkés alváz és fosztott padlóváz, ráadásul a C-szelvényekből álló, nagy szilárdságú acélból készülő alváz kiváló alap olyan felépítményekhez, mint a lakókocsi, mentőautó, autómentő vagy szemétgyűjtő. Tovább bővíti a felhasználási lehetőségek körét a héttonnás modell új, 5100 milliméteres tengelytávú változatának bevezetése, amely még hosszabb felépítmények és speciális adaptációk alkalmazására nyújt lehetőséget.
Daily Euro 6 4×4: mokány jármű, a legnehezebb munkakörülményekre, összkerékhajtással és terepes kialakítással
Daily Euro 6 minibusz
Meglehetősen kiterjedt a Daily Euro 6 minibusz modellcsalád is, találunk itt turista- és városközi buszt, nagy utasszállító- és poggyászkapacitással, valamint iskolabuszt. A 6,5 tonnás csúcsváltozat a kategória vezető típusai közé tartozik, 22 utas szállítására alkalmas, nagyon kellemes körülmények között.
Az új Daily Euro 6 az IVECO olaszországi gyártóüzemében, Suzzarában készül, World Class Manufacturing (WCM) technológiával, amely megfelel a 11 ezer különböző változat gyártásának gördülékeny vezérlésére, zéró hibával, hulladékkal és balesettel. A futószalagnál minden egyes munkást bevonnak a folytonos tökéletesítési folyamatba. Suzzara 2007-ben vezette be a WCM-et, és öt év alatt ezüstérmes minősítést vívott ki vele, így bizton remélhetjük, hogy további szép évtizedek állnak az örökifjú Daily előtt.
Daily Euro 6 minibusz: szállodai szerepkörben, minden igényt kielégít