Immár két versenyhétvégét tudhat maga mögött a digitális kamionbajnokság. Szerény véleményem szerint számos szempontból sokkal élvezetesebb a szimulált verseny a valóságosnál. Tégy egy próbát, nézz bele az egyik futamba Te is!
Aki hozzánk hasonlóan ott ült tavaly a Hungaroring lelátóin, az tudja, miről beszélek: Csak azt élted át a versenyből, amit a saját szemeddel is láttál. Ugyanis alig néhány kamerával akarták „lefedni” a közel 4,4 kilométeres aszfaltcsíkot, így a kivetítőkön nem sok minden köszönt vissza a pályán történtekből. Ezzel szemben a május végén, a digitális Mogyoródon rendezett szimulátoros bajnokságban folyamatosan ott lehettél, lehetsz most is az akció közepében. Lenyűgöző, korábban soha nem látott és a valóságban nem megvalósítható „kameraállások” gondoskodnak erről. A rázókőről egy aprócska kavics szemszögéből lesheted a feletted elsuhanó tonnákat. A nyeregszerkezet imitációján csücsülve figyelheted a hátulról érkező támadásokat. Nemcsak a belső kamerás felvételeket követheted, hanem akár a pilóta perspektívájából is átélheted az izgalmakat. Gyönyörűen látod a keresztben úszó nagyvasakat, a kíméletlen támadásokat, főleg azért, mert a szimulátorban sokkal agresszívebben hajtanak a valós pilóták. Sascha Lenz például az első körben egyik korláttól a másikig pattogott, de végül az utolsó körben, az utolsó kanyarokban két vetélytársát utasította maga mögé, így másodikként lengették meg neki a „kockás” zászlót.
Természetesen semmi sem tökéletes. Az első futam első felében elfelejtették a szimuláció hangjait engedélyezni a videóban, így akkor csak a profi kommentárt hallhatod. Rendkívül élvezetes hallgatni a kommentátort, aki érdekfeszítően egészíti ki a vizuális élményt. Arról nem is beszélve, hogy a futam után azonnal interjút készítenek a versenyzőkkel, ami szintén ritka élmény a valós versenyeken.
De a kezdeti technikai malőrt követően a hangélményből sem marad ki semmi sem – egyedül a hangerő nem ér közelébe a pályán a valóságban is hallhatónak. Nyilván emiatt sem mérhető össze az élőben átélt élménnyel, a szagok, a hangok, a lelátókon veled együtt szurkoló nézők olyan pluszt adnak, amelyek a képernyő előtt ülve a tudomány mai állása szerint nem egyszerűen reprodukálhatók. Cserébe az összes digitális futamot megnézheted majd az évad során, míg a valós versenyeket nem lehetett távolról követni az elmúlt években.
A digitális bajnokságban csak két 25 perces futamot rendeznek egy hétvégén, vasárnap este. Másik változás, hogy ugyanannyi pontot osztanak szét mind a rendes, mind a fordított rajtrácsos versenyen. Sokat elmond az, hogy bár a sorozatnak van hivatalos játékprogramja, a versenyzők az ismert és elismert Assetto Corsa szimulátorban mérték össze tudásukat. Kiss Norbi így először digitálisan debütált a Révész Truck Racing Team színeiben az új MAN versenykamionjával. A mezőny évek óta megbízhatóan felmutatott egy idős Scania versenygépet, ami a bitek világából sem hiányzott. A Mercedes-Benz és az IVECO kamionjai mind távol maradtak. Viszont három Freightliner indult, amelyek a második magyar futamon végig egymást gyilkolták, kettőnek fel is kellett adnia a versenyt.
A Hungaroring, a szimulátorok és a kamionversenyzés terén egyaránt otthonosan mozog a magyar pilóta, így magabiztosan, az első helyről indulva és rajt-cél győzelmet aratva megnyerte az első futamot. Emiatt a második versenyen a nyolcadik helyről indult, ami a szimulációban sokkal fokozottabb test-test elleni küzdelem fényében igen veszélyesnek tűnt. Ám Kiss Norbi sikeresen túlélte a brutális első kört, majd gyorsan és ügyesen átküzdötte magát az előtte autózókon. Így a verseny második felében körökön keresztül lihegett az első helyen, a csőrős gép kormánya mögött kétségbeesetten védekező újonc Téo Calvet nyakában, majd végül a 14-es kanyarban sikerült megelőznie.
Tehát kettős magyar győzelemmel indult a digitális bajnokság, amelynek második futamát is megtalálod itt lent az olaszországi Misanóból. Ezeken kívül még hat vasárnap szurkolhatsz majd a digitális kedvenceidnek, amíg augusztus végén remélhetőleg el nem indul a valós versenyévad. Ja, és ennek kapcsán még egy remek érv a szimulált verseny mellett: ha így most utólag nézed, és nem vagy kíváncsi a reklámokra és az interjúkra, akkor át tudod tekerni mindet. Hoppá! A Hungaroring esetében az első futam a 21. percnél kezdődik, a második bevezetője pedig 1 óra 26 percnél indul. Jó szurkolást!
A FIA ETRC digitális kihívás versenynaptára | |
---|---|
Helyszín | Dátum |
Hungaroring | 2020. május 24. |
Misano | 2020. június 7. |
Slovakia Ring | 2020. június 21. |
Nürburgring | 2020. június 28. |
Most | 2020. július 5. |
Zolder | 2020. július 19. |
Le Mans | 2020. augusztus 2. |
Jarama | 2020. augusztus 16. |