Ó, a szép születésnapot ünneplő UD Trucks! Mifelénk még hírből sem sokan ismerik Japán egyik legjelentősebb haszonjárműgyártóját.
Persze a Nissan Diesel Motors, ahogy 2010-ig szólíthatta a világ, jobban csengő név. A Volvo Group eredetileg 2007-ben vette a szárnyai alá, ahonnan 2021-ben az Isuzu pártfogásába került. De hagyjuk az érzelgést, hiszen több elsőséget is magukénak tudhatnak. A japán gyártóhoz köthető a szelektív katalitikus redukció, azaz az SCR-rendszer, valamint a térdlégzsák legelső alkalmazása egy nehézkategóriás haszonjárműben! Nem ám akármelyikben, hanem a csúcsmodell UD Quon teherautóban, amely idén ünnepli huszadik születésnapját. A Nissan Diesel Big Thumb utódjaként 2004-ben mutatták be az UD Quon első generációját, amit 2017-ben követett a jelenleg is virágzó második széria, amely Volvo D8 és D11 erőforrásokkal növelte a Quon versenyképességét az erős japán konkurensek között. Az UD Trucks átvette a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszert is. Ezzel azon sofőrök számára is kényelmessé, biztonságossá, valamint könnyeddé varázsolták a Quon terelgetését, akik az átlagosnál kevesebb spenótot szoktak reggelizni.
MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]
Mit tud ma és holnap az MAN?
Nem varázsgömb segítségével, hanem konkrét termékeken keresztül néztük meg, mit hoz a jövő az MAN számára. Az alaposan felfrissített kishaszonjárművük mellett kipróbáltuk az elmúlt, az idei és a következő év dízelmotoros újdonságait a nehéz-teherautóik kapcsán. A zöld átállásukkal összefüggésben nemcsak az elektromos vontatókba kóstolhattunk bele, de a hidrogént égető belső égésű variánst is megkergettük egy […]
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.
Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.
Renault felépítmények: Mi lapul a bendőjükben?
Korábban már beszámoltunk a Renault Master új generációjával szerzett első tapasztalatokról, most meglessük, mi mindent lehetne kihozni belőlük, belenézünk a bendőjükbe!