Hirdetés:

Rég látott akkora fejlődést az autóipar, mint az utóbbi esztendőkben, hiszen szó szerint egymást érik az elektromos rekordok, immár a megawattos töltés is közelebb került a mindennapokhoz.

Az MAN néhány hónappal ezelőtt büszkén adta hírül, hogy sikerült átlépnie a 700 kilowattos és ezer amperes töltési teljesítményt, valamint áramerősséget. Ezzel az elektromos nyerges vontatójának akkumulátorait alig fél óra alatt sikerült tízről nyolcvan százalékosra töltenie. Vagyis a járművezetők számára kötelező pihenőidő alatt, a legnagyobb, 534 kilowattórás akkumulátorcsomaggal felvértezett villanyoroszlán 3-400 kilométeres hatótávolságra elegendő energiát tud magába szívni. Alig hajthattuk néhányszor álomra gondterhelt buksinkat, a Mercedes-Benz máris bejelentette, hogy elsőként sikerült átlépniük az akkumulátorok töltésének jelenlegi hangsebességét, és ezer kilowattal kínálták meg az eActros 600 egyik prototípusát. Így az egy „levegővel” ötszáz kilométeres hatótávolságra képes, 2024 év végén gyártásba kerülő csillagos villanyteherautó számára naponta ezer kilométeres távolságok sem jelentenek valódi kihívást. Habár mindkettő eredmény lenyűgöző, messze nem aknázták még ki az új megawattos töltőkben (MCS) rejlő lehetőségeket. Ezek ugyanis szabvány szerint 3,75 megawattal, valamint 3000 amperes áramerősséggel is megbirkóznak!

Százmilliókat spórol a beszerzés a cégnek: Flottacsere és bővítés
Hírek

Százmilliókat spórol a beszerzés a cégnek: Flottacsere és bővítés

Belföldi és nemzetközi viszonylatban is egyformán jól felszerelt vontatókkal dolgozhatnak mostantól a WIN Capital-cégcsoport járművezetői. A vállalat nemrég több mint 100 darab DAF nyerges vontatót vett át, amelyek konténer-, élelmiszer-, hűtöttáru- és szárazáru-szállításban dolgoznak.