Hirdetés:

Immár tizennyolc esztendeje bitorolja töretlenül a közepes méretosztályú pickupok piacát a Tengerentúlon. Habár a legújabb, negyedik generációját is Amerikában tervezték, mégis japánabb a felkelő napnál. Mi lehet ez? Természetesen a Toyota Tacoma!

Nem aprózta el a Toyota! Aki a Tacoma SR, SR5, TRD PreRunner, TRD Sport, TRD Off-Road, Limited, Trailhunter, valamint TRD Pro kivitelek közül nem talál magának megfelelőt, az inkább húzzon sarut és nyergelje fel Rárót! Annál is inkább, mivel a duplafülkés változatok mellett a hosszított utasterű, kétajtós és kétszemélyes XtraCab is felkerült a Tacoma kínálatába. Valójában mindegy, melyik Tacoma mellett döntünk, biztosan meg fogunk tudni állni a piros lámpánál. Hiszen az alapfelszereltséghez tartozik a négy, belső szellőzésű tárcsával operáló fékrendszer. A Toyota a legegyszerűbb változatoknál sem takarékoskodott a biztonság rovására, mindegyik Tacoma pickupban a Toyota Safety Sense 3.0 vezetői segédrendszerei vigyáznak ránk. A masszív létraváz nagyszilárdságú acél alkotóelemeit precíziós lézerhegesztéssel olvasztották össze. A karosszériánál pedig a merevség megőrzése mellett alumíniummal tartották kordában a kilókat.

A duplafülkés Tacoma kétfajta, 153 és 187 centiméter hosszú platóval választható. Velük párhuzamosan 335-ről 369 centiméterre növekszik a tengelytáv, valamint a 541–575 centiméteres hosszúság is. A legnépszerűbb összkerékhajtású, duplafülkés változat a kivitel függvényében 2034–2431 kilogrammos saját tömegével legfeljebb 626–773 kilogramm terhet vehet a hátára. Csupán összehasonlításképpen, bármelyik Hilux bármikor elbánik egy tonna rakománnyal és szükség esetén 3500 kilogrammot is vígan felvonszolnak a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe kilátópont 2369 méteres tengerszint feletti magasságáig.

Toyota Tacoma SR XtraCab. Jelenleg nem létezik ennél egyszerűbb és dolgosabb változat

Erőnek erejével

Erőforrások tekintetében egy 2,4 literes, négyhengeres 207 kilowattos (282 lóerő), 430 newtonméteres turbófeltöltéses benzinmotor és ennek egy villanymotorral izmosított, 243 kilowattos (331 lóerő) 630 newtonméteres hibrid változata közül választhatnak a Tacoma leendő gazdái. A legszerényebb SR felszereltségű Tacoma a 2,4 literes turbómotor 170 kilowattos (231 lóerő) és 329 newtonméteres változatával is kérhető. A Trailhunter és TRD Pro csúcsváltozatok eleve az erősebb, hibrid hajtáslánccal gördülnek ki a gyárkapun. Ezeknél egy 1,87 kilowattórás nikkel-metálhidrid akkumulátor táplálja a 36 kilowattos villanymotort.

Bármennyire is vagány a terepre optimalizált Toyota Tacoma TRD Off Road, két nála erősebb srác is van a grundon

Ilyet sem látni gyakran! Már gyárilag is szinte tökéletes expedíciós jármű a Toyota Tacoma Trailhunter

Igény esetén a TRD Sport, TRD Off-Road és Limited modellekhez is rendelhető ez a „villamosítás”. A jóval dinamikusabb menetteljesítmények, valamint jelentős erőtartalék mellett amiatt is jobb választás a hibrid Tacoma, mivel a sima változatok 400 wattocskájával szemben ez 2400 watt teljesítményű inverterrel felvértezve várja az energiára éhes eszközeinket az utastérben, valamint a platón elhelyezett csatlakozókon keresztül.

Toyota Tacoma TRD Pro. Nem versenyautó, de szinte mindent tud, ami a gyors terepjáráshoz szükséges

Csavaros terepes

Elöl csavarrugókra támaszkodó kettős keresztlengőkarok segítik a Tacoma jó úttartását. Hátul azonban felszereltség függvényében választhatunk, hogy robusztus merevtengelyünket hagyományos laprugók vezessék vagy inkább a kifinomultabb, de költségesebb hossz-, illetve keresztirányú összekötőkarok és csavarrugók. A terepre kiélezett modelleknél szétkapcsolható az első stabilizátor, ezzel az elődmodellhez képest tíz százalékkal növekedett a futómű artikulációs képessége. Az elsősorban urbánus környezetbe szánt, komfortra hangolt Tacoma Limited adaptív csillapítású futóművel fürkészi az aktuális útviszonyokat.

Toyota Tacoma Trailhunter. Így könnyű világot járni!

A JBL Flex hangszórót magunkkal is vihetjük, és ha kedvünk úgy tartja, egy méterrel a víz felszíne alatt is meghallgathatjuk, amint Caruso kivágja a magas C-t

Ami viszont a többiek fölé emeli, hogy egy elektronikusan zárható központi differenciálművel szorgoskodó, állandó összkerékhajtással is elérhető. A kiváló terepjáró képességű TRD Off-Road az ambiciózus természetjáróknak készült. A közel kétszer ennyiért vesztegetett TRD Pro pedig azoknak, akik a flaszterről letérve sem akarnak lemondani a nagyon fürge tempóról. Utóbbit – csigolyáik érdekében – a testtömeghez állítható csillapítású, pazar IsoDynamic Performance első ülések is támogatják.

A 292 milliméteres szabadmagassággal felvértezett TRD Pro célközönsége mindenből a legjobbat szeretné, mégsem akar áhított járműve elkészültéig hetekig, hónapokig városszéli tuningműhelyekben papírpoharas kávét szürcsölgetni. Nem véletlenül a Pro a Tacoma legdrágább változata, hiszen nagyjából mindent tud, amire a Toyota jelenleg az úttalan utakon képes. Ezek után joggal merülhet fel a kérdés, hogy mi a csudának van szükség egy harmadik sarazóra is?! Nos azért, mert a Tacoma Trailhunter szinte tökéletesen megtestesíti a világjárók és expedíciókat szervezők álmait.

Szélesvásznú mozinak is elmehetne az információs és szórakoztató rendszer 14 colos érintőképernyője

A Toyota Tacoma Trailhunter vegyes terepre optimalizált gumiabroncsai és az enyhén emelt első, valamint hátsó felfüggesztés tartósan elviseli az interkontinentális megpróbáltatásokat is

Mindezt a gyári garancia megtartása mellett, de olyan hangzatos terepes kiegészítőket gyártó cégek termékeivel megspékelve, mint az ARB, az Old Man Emu vagy a mifelénk kevésbé ismert, de pompás kiegészítő lámpákat, fényszórókat gyártó Rigid. A terepezők körében népszerű High Lift emelő számára nemcsak rögzítési, hanem emelési pontokat is kialakítottak a jármű hátsó traktusánál. Masszív acéllemezek formájában teljes alsó védelmet kaptak a Trailhunter „lágyrészei”. Olyan kompresszorral is felszerelték, amivel terepezés után gyorsan gyári értékre „fújhatók” a 265/70 R 18 méretű, 828 milliméter átmérőjű Goodyear Territory Rugged Terrain, AT-mintázatú gumiabroncsok. Ej, rég vágytam jobban egy platósra!

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Pihenőidő

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró

Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.

Jubileumi tulipán
Történelem

Jubileumi tulipán

Idén ünnepli teherautó-gyártásának hetvenötödik születésnapját a DAF. Habár az 1928-ban alapított holland gyártó hamarosan centenáriumát ülheti, teherautók gyártásába „csupán” 1949-ben, a háromtonnás A30 típus bemutatásával fogott.

Tasman ördög
Hírek

Tasman ördög

Már a Kia is? Igen, ők is beszállnak a pickupok piacára. Nem is akármivel, már amennyire a most még bőszen rejtegetett Kia Tasman szögletes sziluettjéből kivehető.

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai
Történelem

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

E-MAX
Hírek

E-MAX

Nincs mit tenni, a villamosítás terén eddig háttérbe szoruló pickupok sem kerülhetik el sorsukat.