Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat.
A hidrogént tankoló legelső Autocar teherautókat 2026-ra ígérik. Első körben a betonkeverőket, billencseket, egykaros horgos konténerszállítókat látják el üzemanyagcellával, majd a hulladékszállítókat, valamint a konténerterminálokban szorgoskodó nyerges vontatókat. Egy Hydrotec üzemanyagcella 77 kilowattos teljesítményre képes. Azonban a jármű energiaigényének megfelelően, több egység is összekapcsolható.
A GM a középkategóriás Chevrolet Silverado 5500 MD teherautójának alvázára már telepített is egy 800 volt feszültséget előállító, 300 kilowattos üzemanyagcellát. Ezzel a 8845 kilogramm össztömegű haszonjármű hatótávolsága megközelíti az ötszáz kilométert. Nem állt meg „csupán” a hidrogénüzemű, tüzelőanyag-cellás teherautó fejlesztésénél a General Motors. Hiszen csökkenteni szeretné az építkezések környezeti lábnyomát is. Azt is vizsgálják, hogy a GM üzemanyagcellái hogyan biztosíthatják az építkezések energiaellátását, valamint táplálhatnak akár 350 kilowattos gyorstöltőket is.

Ezért döntött ismét a DAF mellett a Supernova Intertrans: Gazdaságos, biztonságos, kényelmes
Sokan azt gondolják, hogy a fuvarozó vállalkozásoknál a járművek kiválasztása egyfajta hitrendszer kérdése. A valóság azonban az, hogy ma már szinte minden esetben rengeteg paraméter áll egy ilyen beszerzés hátterében.

Íme, 2026 legjobb haszongépjárművei
Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.

Egy új korszakba visz az új Renault Trafic
Olyannyira több egy szimpla ráncfelvarrásnál, hogy teljesen új alapokra épít a legújabb Renault Trafic. Csakis tisztán elektromos kivitelben és számos izgalmas újdonsággal érkezik a jövő év második felében.

Az E.ON tervei túlmutatnak a csillagos együttműködésen
Ahogy arról beszámoltunk a Facebook-oldalunkon, nemrég egyedülálló együttműködést jelentett be a Mercedes-Benz és az E.ON energiaszolgáltató. A program kimondottan a vállalkozások támogatására született, mi pedig egy picit utánajártunk, mit foglal magában. Ha dióhéjban kellene összefoglalnunk, akkor arról van szó, hogy az elektromos Mercedes-Benz kishaszonjárművet vásárlók dedikált támogatást kapnak az E.ON szakembereitől az optimális töltési infrastruktúra […]

Megmutatjuk mennyi mindent kínál gyárilag az MAN TGE: Felépítménykirály
Érdekes küldetésre indult idén a Rolling Tons csapata. Míg Sándor kollégánk Münchenben nyomozott az MAN TGE gyári felépítménykínálata kapcsán, addig Bence hazai ügyfeleket kérdezett a legkisebb oroszlán sikereiről.

Toyota Proace Van és Proace Verso EV teszt: Közepes méretű, de nem középszerű, ász
Izgalmas lehetőség a Toyota Proace EV, ha valaki közepes méretű, elektromos kishaszonjárművet keres. A két akkumulátorkapacitással és 100 kilowatt teljesítményű gyorstöltéssel elérhető modellt nemrég alaposan próbára tettük.










