Hirdetés:

Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata.

Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság lehetőségével kompenzáltak. Így a munkánkhoz legszükségesebb funkciók mindig azonnal elérhetők. Ennek köszönhetően jelentősen javult a kezelőszervek áttekinthetősége, valamint fokozódott a kezelési sebesség is.

Új a kereszt-, illetve hosszirányban is eltolható, a tükröződésmentesség érdekében forgatható és dönthető, 26 centiméteres képátlójú érintőképernyő. Az érintőképernyőn előre beprogramozhatunk olyan kezelési folyamatokat, amiket aztán egyetlen gombnyomással aktiválhatunk és az Unimog rendszere olyan akkurátusan „eljátssza” nekünk, mint egy vadnyugati gépzongora.

Rugalmasabban pozicionálható a multifunkciós joystick. Az említett automatikus „mozdulatsorokat” az opcionális botkormányról is vezérelhetjük, ami akár a komfortos vezetőülés jobb oldali kartámaszára is rögzíthető. Így mindig velünk együtt rugózhat. Azonban akár az „anyósülés” karfájára is rögzíthetjük. Ez a kísérőszemélyzet számára, illetve akkor előnyös, ha a járművezető az eltolható VarioPilot kormánykeréknek köszönhetően eleve jobb oldalon végzi munkáját. Kapacitív kézfelismerője révén, a joystick kizárólag akkor teljesíti a parancsokat, ha egy emberi kéz éppen kezeli.

Az új Uni-Touch rendszer 2024 májusától minden eszközhordozó sorozatú Unimog U 219 – U 535 alapfelszereltségéhez tartozik majd. Szintén új, hogy immár gyújtáskulcs helyett elegáns gombbal kelthetjük életre a munkagépet. Ugyancsak újdonság, hogy jelentősen izmosodott a hazájában traktorként is forgalomba helyezhető, 260 kilowattos (354 lóerő) Unimog U 535. Továbbá a megszokott csavarrugó helyett hidropneumatikus hátsó rugózással is felvértezhetők az Unimog négy- és ötszázas sorozatának családtagjai. Ez egyrészt automatikus szintszabályozást kínál, valamint akár 16 centiméterrel lesüllyeszthető a jármű hátulja a hordozott eszközök illesztésének megkönnyítésére.

Dakar-rali 2022: Még tanulniuk kell
Motorsport

Dakar-rali 2022: Még tanulniuk kell

Vasárnap nyerni, hétfőn eladni – tartja a régi marketingtörvény. Nos, a dakaros top tízet uraló teherautóknak a versenyzés már bizonyítottan jól megy, ám a KamAZ és az IVECO nehézkategóriás értékesítései annyira nem fényesek. Pedig lenne honnan ellesni a praktikákat, hiszen terepralis versenyzőtársuk, a Toyota ügyesen talál gazdát a pickupoknak.

2021-es Dakar-rali: Dűnék lovagjai
Motorsport

2021-es Dakar-rali: Dűnék lovagjai

Tucatnyi kőkemény versenynapon keresztül hajmeresztő tempóval hatalmas homokbuckákat másztak meg és igyekeztek óvatosan átlépni a sziklatengerek félelmetes élein. Íme, a 2021-es Dakar-rali haszonjárműves hősei!

Mercedes-Benz Dakar-győzelmek: Sivatagi sikerek
Motorsport

Mercedes-Benz Dakar-győzelmek: Sivatagi sikerek

Január hagyományosan a Dakar-rali hónapja, a Mercedes-Benz nem is hagyja a sivatag homokjában elsüllyedni egykori dicsősége emlékét. Szerencséjükre a porfelhőt húzó Unimogot látva könnyedén megbocsátjuk a saját vállaik veregetését.