Tony Lee, a Hankook Tire Europe marketingért és értékesítésért felelős alelnöke az IAA haszonjármű-kiállításon kihangsúlyozta, hogy a Hankook általános üzletfejlesztési politikájában már több mint tíz éve kiemelten fontos szerepet töltenek be a haszonjárműabroncsok. Így a Mercedes-Benztől a Scanián át a Schmitz Cargobullig egyre több neves haszonjárműgyártó első gyári szerelésként alkalmazza a koreai márka termékeit, amelyek egyre szélesebb kínálattal állnak a piac rendelkezésére.
Gyári beszállítói sikerek
Fontos mérföldkő ebben a terjeszkedésben, hogy már a Mercedes-Benz Citaro és Conecto, valamint a Setra városi buszai is Hankook AU03+ 275/70 R 22,5 abroncsokkal hagyják el a gyártósort. Ennek a guminak a négyévszakos mintázatát kifejezetten a sok megállással és elindulással járó városi forgalom követelményeihez igazították. Rövid féktávot és jó irányíthatóságot biztosít, főleg nedves úton. Oldalfalát pedig megerősítették a járdaszegély okozta sérülések megelőzésére.
Emellett a Hankook már 43 méretváltozatban szállít abroncsokat a Mercedes-Benz Actros és Atego teherautókhoz, amelyek közül 12 újnak számít, ezek 17,5 és 19,5 colos SmartFlex AH35 kormányzott és SmartFlex DH35 hajtott négyévszakos gumik. Mintázatuk Multi-3D lamellái jó vonóerő-átadást biztosítanak, míg a mintázati blokkok nagy merevsége csökkenti a gördülési ellenállást.
A koreai gyártó összesen 41 méretben szállít e-cube MAX, SmartFlex és SmartWork típusú gumikat az MAN teherautóihoz első gyári szerelésként. Ezek az abroncsok kis gördülési ellenállásukkal és hosszú élettartamukkal járulnak hozzá az üzemeltetési költségek csökkentéséhez.
A Scania építőipari teherautóihoz pedig kilenc méretben SmartWork terepes abroncsokat szállít a Hankook első gyári szereléshez. A svéd gyártó ezenkívül az e-cube MAX távolsági és a SmartFlex négyévszakos gumikat is alkalmazza a járművein.
Immár hat éve tart a Hankook és a Schmitz Cargobull sikeres együttműködése, amelynek keretében a koreai gyártó 13 méretben szállít pótkocsiabroncsokat az elefántos gyártónak, beleértve a mega kivitelű pótkocsik méretváltozatait is. Ezenkívül a két gyártó stratégiai partneri kapcsolatot ápol a flottakiszolgálás és a teljes körű szervizszolgáltatás terén is.
Villanybuszokhoz
A kiállított termékújdonságok közül az egyik legizgalmasabb a SmartCity AU04+, amelyet kifejezetten elektromos városi buszokhoz fejlesztett ki a Hankook. Mivel ezek a járművek az akkumulátorok miatt általában nehezebbek hagyományos társaiknál, az AU04+ abroncsnak nagyobb a terhelési mutatója, 154/148J, amely tengelyenként nyolc tonnát jelent. Ez körülbelül egy tonnával nagyobb, mint ami ebben a 315/60 R 22,5 méretosztályban jellemző.
SmartCity AU04+ kifejezetten elektromos városi buszokhoz tervezve
Ugyanakkor kisebb az abroncs gördülési ellenállása, hogy növelje a hatótávolságot. A vállövi részét és a belső szerkezetét pedig úgy tervezték meg, hogy rendkívül egyenletes kopást biztosítson. Ehhez hozzájárul a keverékanyag korszerű molekuláris összetétele által biztosított jobb hőállóság is. Mivel a villanymotorok már álló helyzetből is kifejthetik a legnagyobb nyomatékukat, az abroncs tervezésénél a jó vonóerő-átadás is kiemelt szempontot jelentett. Ráadásul ez a négyévszakos abroncs a „három hegycsúcs, hópihe” minősítést is megkapta. Természetesen az oldalfalát megerősítették, hogy jobban ellenálljon a járdaszegélyek okozta sérüléseknek.
Új mintázatok vegyes használatra
SmartWork AM11 a kormányzott tengelyre
A vegyesen közúti és terepes használatra kifejlesztett SmartWork termékcsalád új mintázatú változatokkal bővült, ezek az AM11 a kormányzott, a DM11 a hajtott és a TM11 a pótkocsitengelyre. Ezeket a gumiabroncsokat úgy tervezték meg, hogy terepen jó vonóerő-átadást nyújtsanak, miközben szilárd burkolatú úton is jól teljesítsenek, illetve hosszú élettartamot biztosítsanak. Ezt elsősorban a különleges összetételű keverékanyaggal érték el. Az AM11 mintázatának jellegzetessége a három különösen széles, cikk-cakkos vízelvezető árok a vízen felúszás lehetőségének csökkentésére, valamint a mintaárkokban elhelyezett gumiblokkok a kövek beágyazódásának megakadályozására. A ferdén futó árkok a vonóerő-átadást fokozzák, míg a mintázati blokkok éleinek letörése a fékezési és irányíthatósági tulajdonságokat javítja. A zárt kialakítású vállöv a jó menetstabilitásért és az egyenletes kopásért felel.
SmartWork DM11 a hajtott tengelyre
A DM11 jellegzetes, V alakú mintázata jobb víz- és sárelvezetést biztosít, a mintázati blokkok közötti összekötők pedig növelik a blokkok stabilitását. A háromdimenziós lamellák a vonóerő-átadást fokozzák. A TM11 viszont félig nyitott vállövvel készül, ahol a keresztirányú árkok jobb tapadást biztosítanak sáros, illetve havas úton vagy terepen.
SmartWork TM11 a pótkocsitengelyre
Tüzelőanyag-hatékonyságra kihegyezve
A kis gördülési ellenállású, ezáltal igen tüzelőanyag-takarékos e-cube Blue termékcsaládban a már meglévő pótkocsiabroncsok mellett a kormányzott és hajtott tengelyre való változatok is megjelentek. Így a Hankook már a távolsági fuvarozásban közlekedő szerelvények minden tengelyére tud a gördülési ellenállás terén A címkeminősítésű abroncsot kínálni. Az AL20 a kormányzott, a DL20 a hajtott, a TL20 pedig a pótkocsitengelyre való.
e-cube Blue AL20 a kormányzott tengelyre
Ezek nyolc százalékkal csökkentik a teljes tüzelőanyag-fogyasztásnak a gumiabroncsok számlájára írható részét az eddig kínált távolsági abroncsokhoz képest. Továbbá az elérhető futásteljesítmény is nagyobb, miközben nem romlottak a menetdinamikai jellemzők. Az AL20 esetében az egymáshoz kapcsolódó középső mintázati blokkok növelik a blokkok merevségét, ami csökkenti a gördülési ellenállást. A lépcsős mintázati árkok oldalról támogatják a blokkokat, ami javítja az iránytartást és a kormányreakciókat. A vállöv nagymértékben zárt kialakítása pedig az egyenletes kopásért felel, míg a 3D-s, mély lamellák jó fékezési tulajdonságokat biztosítanak az abroncs teljes élettartama során.
e-cube Blue DL20 a hajtott tengelyre
A DL20 középső mintázati sávját négy sorban húzódó blokkok jellemzik, amelyek nagyon jól merevítik egymást a jó vonóerő-átadás és a kis gördülési ellenállás érdekében. A keresztirányú lamellák a nyitott kialakítású vállöv mintázati blokkjai közötti összekötőkkel együtt szintén a vonóerő-átadást javítják. A TL20 széles futófelülete javítja a menetstabilitást és csökkenti a kopást, míg a középső részen kialakított multilamellák az egyenetlen kopást hivatottak megelőzni. A négy mintaárok kiváló oldalirányú stabilitást és nagyon kis gördülési zajt biztosít.
Nagy teherbírású mega
Nem könnyű elérni a kereken 3,0 méter belső raktérmagasságot úgy, hogy a szerelvény egy centiméterrel se lépje túl a négy méter teljes magasságot. Még inkább nehezíti a helyzetet, ha a járműnek olykor tömegárut is kell szállítania. Ezért a Hankook bevezette az AL10+ e-cube MAX abroncsot a kormányzott tengelyre, amely 355/50 R 22,5 méretével valóban három méter belmagasságot biztosít a raktérben, ugyanakkor a tengelyre vetített nyolc tonna teherbírásával a szerelvény hasznos terhelhetősége is teljesen kihasználható. Mintázatát hullámos szerkezetű hosszanti árkok jellemzik, amelyek segítenek megelőzni az egyenetlen kopást, valamint javítják az iránytartást. A továbbfejlesztett keverékanyag és a nagy terhelési mutató miatti merevség pedig csökkenti a gördülési ellenállást.
AL10+ e-cube MAX a kormányzott tengelyre
Négyévszakost a pótkocsira is
Új taggal bővült a „három hegycsúcs, hópihe” minősítéssel ellátott négyévszakos SmartFlex abroncsok kínálata is, mégpedig a pótkocsikra való TH31 változattal. Széles és zárt vállöve stabil egyenesfutást és jó oldalirányú stabilitást biztosít. A mintázati blokkok éleinek letörése pedig megakadályozza az anyag forgácsolódását, míg a négy hosszanti árok optimális vízelvezetést biztosít.
SmartFlex TH31 pótkocsitengelyre
Jól látszik tehát, hogy a Hankook számos termékcsaládját nagyon fontos, sok esetben már a jövő igényeire is felkészített változatokkal egészítette ki. Ezek mögött pedig rendkívül magas színvonalú technológiai fejlesztések állnak, ahogyan az egy prémiummárkától elvárható.