Hirdetés:

Hét évtized után új korszakába lépett a Volkswagen – az ID. Buzz elektromos hajtással hozza el egyre több piaci szegmensbe régi-új koncepcióját, a könnyűkategóriájú személy- és teherszállítás „svájci bicskájaként” kínálva párját ritkító sokoldalúságát.

Igazi ID. Buzz parádé fogadott minket az IAA Transportation 2022 szakkiállítás Volkswagen-standján és a szabadterületeken, ahol az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo számtalan kivitele mellett a kiállítás alkalmával bemutatott érdekes felépítménygyártói tanulmányok is vonzották a tekinteteket.

A mentőautók piacára is megérkezett az elektromos mobilitás, mégpedig a német Bösenberg felépítménygyártó szériaközeli tanulmányával, amely szintén az ID. Buzz műszaki alapjaira készült. A rakteret itt a mentőorvos munkahelyeként és a szükséges felszerelés számára alakították át, ami a modulrendszerű koncepciónak köszönhetően csupán minimális változtatásokat igényelt az alapjárművön. Az ID. Buzz mentőautó összesen három személy számára biztosít helyet fedélzetén, megkülönböztető jelzőberendezéseit pedig önálló akkumulátorrendszer működteti.


Személyszállításra átalakított ID. Buzz Cargo tanulmányával érkezett Hannoverbe a holland Snoeks felépítményspecialista, akinek ötüléses ID. Buzz Flex-Cab koncepciója egyfajta elektromos Mixto változatot idéz. A hátsó háromszemélyes üléspad hosszirányban két fokozatban állítható, de akár teljes egészében le is hajtható. Mindkét művelet kényelmesen, a B vagy a D oszlopról vezérelhető. A sokoldalú üléspaddal a légkondicionálható hátsó beltér pillanatok alatt rendezhető át a személy-, illetve az áruszállítás igényei szerint. A Snoeks felépítményező ID. Buzz Flex-Cab tanulmánya innovatív személyszállítási koncepcióként éppúgy ideális megoldás lehet például transzferjárat, közösségi kisbusz vagy akár taxi céljaira, mint a kisiparosok praktikus járművére.


A német Wükaro felépítménygyártó olyan hűthető rakterű ID. Buzz Cargo tanulmányt mutatott be az IAA alkalmával, amely kifejezetten a belvárosi kiszállításokhoz, vagyis az utolsó kilométerekre készült. Újdonsága az elektromos hajtás és ugyancsak elektromos hűtésrendszer kombinációja. Utóbbit a tetőn elhelyezett, belül vékony mennyezeti evaporátorral működő, 230 voltos hűtőberendezés, illetve négy, egyenként 100 amperóra névleges töltéstároló képességű lítiumion-akkumulátor és egy integrált akkumulátortöltővel kialakított, az egyenáramból váltakozó áramot előállító feszültségátalakító alkotja. Az akkumulátorok helytakarékos módon a kerékjáratokban kaptak helyet, és hat-nyolc óra önálló üzemidőt is lehetővé tesznek. Az elektromos hálózatra csatlakoztatott ID. Buzz Cargo raktere igény szerint előzetesen is lehűthető. A tanulmánymodell hasznos teherbírása specifikációtól függően akár a 390 kilogrammot is elérheti, ami ételkiszállításhoz vagy akár fagylaltosautó-alkalmazáshoz is bőven elegendő.


Termetes hasábalakzat tűnik fel a holland Veth Automotive zárt felépítményes ID. Buzz Cargo szállítójárművén. Ez az eleve tekintélyes 3,9-ről igazán bőséges 6,0 köbméterre növeli az elektromos transzporter rakterét, és a dobozban akár 680 kilogramm hasznos terhet is szállíthat. A felépítmény oldalt és hátul hagyományos, illetve tolóajtókkal, valamint rolókkal egyaránt kialakítható, például a csomagkézbesítők örömére, akik így minden oldalról könnyen hozzáférhetnek a szállítmányhoz. Az utasoldalon mélyre nyúló ajtóval, a vezetőoldalon rolóval, hátul pedig nagy méretű kétszárnyú ajtóval ellátott felépítményes tanulmánymodell a céglogók és -reklámok számára is gondoskodik kellően nagy szabad felületekről. A felépítmény a rakomány megcsúszását gátló, fokozottan kopásálló padlózattal készült.


A Volkswagen Haszonjárművek beltéri kiállítási standján egy jellegzetes vörös árnyalatú ID. Buzz Cargo is helyet kapott. A Miele szervizautójaként kialakított ID. Buzz Cargo a CS/Würth és a Volkswagen Haszonjárművek közös fejlesztése, amely a Miele különleges igényei alapján született. Ennek megfelelően pontosan a Miele munkatársainak kívánságai szerint rendezték be az elektromos transzporter rakterét a vállalat ügyfélszolgálata részére, egyebek mellett a szükséges anyagok, alkatrészek és szerszámok elhelyezésére alkalmas polcrendszerrel. A vezetőfülkében a sofőr önálló munkaterületeként kihajtható asztallal felszerelt, integrált középkonzolt alakítottak ki. A különösen feltűnő paprikavörös a Miele jellemző színe.