Hirdetés:

Mindig van feljebb! Nem számít, hogy csillagról, luxusról, teljesítményről vagy mindháromról beszélünk egyszerre. Erősen limitált Actros L Driver Extent+ kivitellel kedveskedik ügyfeleinek a Mercedes-Benz, ráadásul felfrissítette az OM 471 dízelmotort is.

Biztos vagyok benne, hogy a százötven szerencsés kiválasztott fülig érő mosollyal és büszkén fogja szorongatni a csillagos vontató indítókulcsát. A visszafogottan elegáns Mercedes-Benz Actros mattszürke és krómozott dekorelemeket kapott. Ám teljesen szabadon választható a fülke színárnyalata. Nincs rászorulva a fotonok tükrözésére a homlokfali csillag, önálló világítást kapott, ahogy a fellépő Mercedes-Benz felirata is, miközben a lépcsőfokokra rozsdamentes acélborítás került. Az sem mellékes, hogy a hivalkodástól mentes, kerek szúrófények rossz látási viszonyok között is javítják a járművezető kilátásait. A fülkében is folytatódik a csillogás. Szó szerint, hiszen összesen 138 állítható fényerejű és színárnyalatú dióda garantálja a megfelelő világosságot. A fejekben nem gyújt fényt, de a kellemes hangulatot ott is fokozza. Csillagos dizájnjával tovább emeli a beltér fényét a párnás kávéfőző is. Kompakt méretének köszönhetően gond nélkül tárolhatjuk az üveg- és pohártartók egyikében, miközben megfőzi nekünk az életadó fekete tápoldatot. Attól sem kell tartanuk, hogy a frissen gőzölgő nedű kortyolgatása közben megzavarnak bennünket. Hiszen az ajtókat reteszelő CabLock biztonsági ajtózár a pajszerrel támadó betörők ellen is védelmet nyújt.

Erős, megbízható, gazdaságos, takarékos mégis dinamikus, hirdeti nehéz-teherautókba szánt motorja harmadik generációjáról a Mercedes-Benz. Az új OM 471 a mannheimi motorgyárban készül, fejlesztésénél a teljes birtoklási költség és a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentése jelentette a legfőbb célkitűzést. Utóbbin négy százalékot sikerült faragni, miközben az Euro VI-E kibocsátási normát is teljesíti. A siker érdekében optimalizálták a hajtásláncot és újratervezték a kipufogógáz-utókezelő rendszert is. Az új PowerShift Advanced automatizált sebességváltó gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, akár negyven százalékkal csökkenti a vonóerő-megszakítás idejét, ezáltal emelkedőkön jobban megőrzi a jármű lendületét. Kiterjesztették a Top Torque funkciót is, ami a hetediktől a 12. fokozatig 200 newtonméterrel nagyobb forgatónyomatékot biztosít.

Az optimalizált turbófeltöltés úgy kettéválasztja az új kompressziógyújtású erőforrás karakterét, mint Mózes a Vörös-tengert. Két teljesen új fejlesztésű „csiga” közül választhatnak az ügyfelek. A távolsági fuvarokhoz ajánlott, takarékos feltöltővel legfeljebb 350 kilowatt (476 lóerő) az OM 471 teljesítménye. Az erőművész verziót a túlsúlyos és túlméretes szállítmányok, valamint az építőipar számára ajánlja a Mercedes-Benz, ahol a nagy teljesítményű motorfék is elengedhetetlen. Ilyenkor 390 kilowattig (530 lóerő) nyújtózkodhat a 12,8 literes, hathengeres dízelmotor. Tehát a legerősebb verzió teljesítménye nem növekedett az előző generációhoz képest – de az egység maga hatékonyabb. Már rendelhető a legújabb OM 471, és várhatóan októberben jelenik meg a Mercedes-Benz Actros és Arocs teherautókban.