Henry Ford is elismerően biccentene az F-150 karakteres stílusjegyeinek láttán. Annak ellenére, hogy az új Ford Ranger nem csupán feketében, hanem Volkswagen Amarok pickupként is kelleti majd magát.
Mókás, hogy a futószalag úttörőjének száját akkor hagyta el a legendás „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek.” mondat, amikor a Model T kizárólag szürke, kék, zöld és vörös színben készült. Évekkel később tényleg bevezették a monokróm „választékot”, hiszen a fekete festék bizonyult a legolcsóbbnak és legtartósabbnak. Ráadásul az száradt a leggyorsabban , így jelentősen hozzájárult a gyártás hatékonyságához. Ez utóbbi növelése és a költségek csökkentése vezetett a Ford és a Volkswagen Haszonjárművek megállapodásához is.
Ennek egyik gyümölcse az új Ford Ranger, és az abból származtatott Volkswagen Amarok. Nem vették félvállról a legsikeresebb európai pickup utódjának fejlesztését, a munka oroszlánrésze a kis platósok egyik nagy felvevőpiacán, Ausztráliában zajlott. Több mint tízezer kilométert teszteltek sivatagban, ami a Ford szerint, igénybevétel szempontjából szilárd útburkolaton egymillió kilométernek megfelelő távolság. Továbbá megkérdezték ötezer ügyfelüket, hogy milyennek képzelik álmaik platósát. Többen említhették nekik, amit én is évek óta szajkózok, ezért végre egy tisztességes, háromliteres, V6-os dízelmotornak is helyet szorítottak a motortérben. Nem kizárt, hogy itt a wolfsburgiak akarata teljesült. Hiszen ők az elődmodellnél is kínáltak háromliteres erőforrást, hogy tartani tudják a lépést a tiszavirág-életű Mercedes-Benz X-osztállyal. Stratégiailag is fontos lépés, hiszen a hathengeresnek egy ideig nem lesz ellenfele. Arról mélyen hallgatnak, hogy a Ranger/Amarok párosban mekkora teljesítményű egység dolgozik majd. Ahogyan az egy-, illetve két turbófeltöltővel lélegeztetett, kétliteres dízelmotorokról sem árultak el semmit, de ezek aligha változnak jelentős mértékben az aktuális generációhoz képest.
Az erőátvitel is ismerős, hatfokozatú manuális, illetve hat- és tízfokozatú automatikus sebességváltó kapcsolódhat a dízelmotorokhoz. A hathengereshez pedig legkevesebb tíz fokozat jár. A háromliteresen kívül a legfontosabb újdonság, hogy az aszfalton gyakorlatilag használhatatlan kapcsolható rendszer mellett egy állandó összkerékhajtási alternatíva is megjelenik a Ranger kínálatában. A tengelytáv és a nyomtáv is 50 millimétert növekedett, ezzel együtt az első terepszög is javult és jó irányba alakult a rugózási komfort is. Gondoltak az individualistákra is, a több, mint 150 extrafelszerelést a terepjárósok fülének legjobban csengő, ausztrál ARB szakembereivel együtt fejlesztették. A Ranger és az Amarok a Ford közelmúltban modernizált, dél-afrikai gyárából, Silvertonból érkezik hozzánk. Sajnos legkorábban év végén, leginkább 2023 elején vehetik birtokba újdonsült Ford Ranger pickupjukat a türelmesen várakozó gazdik, a Volkswagen Amarok ennél is későbbre várható.