Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! Nos, a villanyjárművek fejlesztésében egyre növelni kell a takarót, hogy az üzemeltetők is messzebbre nyújtózhassanak. Ebben élen jár a Volvo Trucks, így az FH Electric már regionális alkalmazásra is megfelel.
Miután a Volvo Trucks még 2019-ben megkezdte az FL Electric és FE Electric modellek sorozatgyártását elsősorban városi elosztó, illetve hulladékgyűjtő feladatok ellátására, tavaly decemberben Észak-Amerikában elindult a csőrös VNR Electric értékesítése. A következő jelentős lépést Európában az FM Electric, az FMX Electric és az FH Electric szériagyártása jelenti majd a jövő év második felében. Ezek hatótávolsága az 540 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagnak köszönhetően elérheti akár a háromszáz kilométert is. Így már hosszabb távú, városok közötti regionális fuvarozásban vagy nehezebb építőipari feladatok ellátásában is biztonsággal lehetővé teszik a tisztán elektromos hajtás alkalmazását.
A piaci bevezetés előkészítésére, illetve felgyorsítására a Volvo Trucks idén év elején partneri együttműködésbe kezdett Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozójával, a DHL Freight vállalattal. A projekt keretében a világon elsőként tesztelnek valós üzemelési körülmények között egy hatvan tonna szerelvényössztömegű, tisztán elektromos hajtású járművet. Az FH Electric modell március óta két egymástól mintegy 150 kilométerre fekvő svédországi DHL Freight logisztikai központ között üzemel. Töltéséről a szállítmányozó jönköpingi telephelye és a Volvo Trucks göteborgi márkakereskedése gondoskodik.
Az üzemeltetői teszt során a Volvo Trucks és a DHL Freight is fontos tapasztalatokat, illetve adatokat szerezhet egy megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséhez és működtetéséhez. Továbbá optimalizálhatják a hatótávolság, a hasznos teherbírás és a töltőpontok közötti egyensúlyt. Ezenkívül a Volvo Trucks a villamosítás ökoszisztémájának minden szempontját figyelembe veszi, beleértve a töltést, az útvonaltervezést, a járműveket, a szolgáltatásokat és az egyéb támogatási lehetőségeket.
Ezt segíti a második nagy együttműködési projektje is, amelyet a DFDS vállalattal, azaz Észak-Európa legjelentősebb fuvarozási és logisztikai szereplőjével kezdett meg nemrég. Ennek jegyében a DFDS egy teljesen elektromos hajtású FM Electric tehergépkocsival alkatrészeket szállít be a gyártó Göteborg melletti üzemébe. A jármű naponta több mint 120 kilométert fut, töltéséről pedig egy 350 kilowatt teljesítményű állomás gondoskodik Göteborg városában. Ez a projekt is kulcsfontosságú lépés a Volvo-cégcsoporton belül a fosszilis energiától mentes ellátási lánc létrehozásában.
A svéd gyártó elkötelezte magát az iránt, hogy legkésőbb 2040-re már csak fosszilis energiaforrásoktól mentes tehergépjárművek szerepeljenek a kínálatában. Jól halad az úton, hiszen jövőre már hat elektromos modellel áll majd ügyfelei rendelkezésére. Emellett pedig a Daimlerrel közösen már dolgoznak az üzemanyagcellás kivitelek csatasorba állításán is, amelyekkel még messzebbre nyújtózkodhatnak majd az üzemeltetők.