Hirdetés:

Négyéves restaurálás után újra teljes pompájában ragyog a „Csipkerózsika” névre keresztelt DAF Torpedo, méltó a mögé kapcsolt buszfélpótkocsihoz. Íme, a DAF-múzeum legújabb büszkesége!

Igazi ikonnak számított ez a jármű az 1960-as években, ugyanis nagyvállalatok alkalmazottainak munkába és hazaszállítása volt a feladata. E munkáját a VIPRE kezdeményezés kereteiben végezte, a betűszó magától értetődően a „Vervoer Industrieel Personeel Regio Eindhoven” rövidítése, ami az eindhoveni régió ipari személyszállítását jelenti. A nyerges vontató állapota igencsak leromlott az évek során, így komoly kihívás elé állította az önkénteseket, amikor 2020-ban megérkezett az eindhoveni múzeumba.

Négy év kemény munkájának és lelkesedésének köszönhetően azonban „Csipkerózsika” felébredt hosszú álmából és szebb, mint új korában. Ehhez azonban az utolsó csavarig szét kellett szedni és felújítani. A DAF Torpedo újjáélesztése nemcsak technikai bravúr, hanem történelmi jelentőségű siker is. Az eindhoveni múzeum ezzel a projektjével megmentett egy ikonikus járművet az utókornak, és egyben egy egész korszaknak is emléket állított.

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő
Történelem

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő

Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Történelem

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába

Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!