További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.
Ezzel a svéd gyártó maga mögött hagyta azt a konkurens gyártókra is jellemző gyakorlatot, ami csupán a leggyakoribb típusokat villamosította. A villany-teherautók számára is elérhetővé vált hajtott tandem tengelypárral olyan felépítmények és felhasználási területek felé nyílt ki a világ, mint a billencsek, betonkeverők, betonpumpák, autódaruk, egykaros horgos konténeremelők – és a sort napestig folytathatnánk. A szerelvényössztömeg elérheti a 64 tonnát! A különféle felépítmények kiszolgálására a Scania jelentősen kiszélesítette az elektromos mellékhajtóművek palettáját. Ezentúl azoknak a felhasználóknak sem kell kompromisszumot kötniük a terhelhetőség, tapadás, valamint vonóerő oltárán, akik többé nem szeretnék összegázolajozni a kezüket tankoláskor. A most bemutatott, kétfokozatú hajtóművel felvértezett 210, illetve 240 kilowattos EM C1-2 elektromos hajtásláncok rövidebbek, mint nagyobb teljesítményű társaik. Így több teret engednek a mellékhajtóművek, akkumulátorok és további felszerelések számára. Ideálisak az elosztófuvarozásban szorgoskodó, legtöbbször kéttengelyes haszonjárművek számára is. További erős érv az elektromos Scania teherautók mellett, hogy a 1,3 millió kilométeres élettartamra tervezett akkumulátoraik jó eséllyel végigkísérik majd a jármű teljes életét.

Scania Winter menetpróba: Náluk még futja hóra is
Valóban gazdag ország ez a Norvégia, ott nem spórolják ki a télből a vastag mínuszokat, a hóesést és a simára fagyott utakat.

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?
Simán fölmegy ez is a hegyre? Rángat vagy sem? Tényleg csendes? Nagyon más belül a dízelmotoroshoz képest? A gyakorlati oldalról ilyen kérdések foglalkoztathatnak egy elektromos teherautó vezetése kapcsán. Nézzük meg, milyen válaszokat ad erre a Scania!

IAA Transportation, 3. rész: Tuningolt kamionok és szépséges veteránok!
Csodás csemegéken csünghetsz! Nyisd tágra mindkét szemed, mert a hannoveri seregszemle legérdekesebb felépítményeit, legszebben kicsinosított vontatóit és legtöbbet látott veteránjait szedtük össze neked.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.