Ó, a szép születésnapot ünneplő UD Trucks! Mifelénk még hírből sem sokan ismerik Japán egyik legjelentősebb haszonjárműgyártóját.
Persze a Nissan Diesel Motors, ahogy 2010-ig szólíthatta a világ, jobban csengő név. A Volvo Group eredetileg 2007-ben vette a szárnyai alá, ahonnan 2021-ben az Isuzu pártfogásába került. De hagyjuk az érzelgést, hiszen több elsőséget is magukénak tudhatnak. A japán gyártóhoz köthető a szelektív katalitikus redukció, azaz az SCR-rendszer, valamint a térdlégzsák legelső alkalmazása egy nehézkategóriás haszonjárműben! Nem ám akármelyikben, hanem a csúcsmodell UD Quon teherautóban, amely idén ünnepli huszadik születésnapját. A Nissan Diesel Big Thumb utódjaként 2004-ben mutatták be az UD Quon első generációját, amit 2017-ben követett a jelenleg is virágzó második széria, amely Volvo D8 és D11 erőforrásokkal növelte a Quon versenyképességét az erős japán konkurensek között. Az UD Trucks átvette a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszert is. Ezzel azon sofőrök számára is kényelmessé, biztonságossá, valamint könnyeddé varázsolták a Quon terelgetését, akik az átlagosnál kevesebb spenótot szoktak reggelizni.
FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6: Óriások a kifutón
Elég katasztrófafilmet láttunk már ahhoz, hogy ne találkozzunk szívesen repülőtéri tűzoltójárművekkel. Tudjuk, hogy ott lapulnak valamelyik hangár rejtekében, mégis abban reménykedünk, hogy bevetésükre nem akkor kerül sor, amikor fapadosunk ülésén trónolunk.
A Toyota Professional titkai
Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.
Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.
Mennyi az annyi?
Porosodik egy rakottan is 3,5 tonnával mérlegelő szimpla- vagy duplafülkés, első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású modulegyterű, furgon, teherautó vagy pickup az udvarodban, netán a panelház előtt? Nem a tiéd, csak ráültettek? Sebaj, te vagy a mi emberünk!
A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.