Főként a biztonság terén erősödnek a Mercedes-Benz és a Setra buszok az általános járműbiztonsági rendelet évében. Néhány hasznos termékújdonság mellett a legnagyobb durranás a jóformán minden típushoz elérhető digitális visszapillantó tükör.
Immár szólóként is debütált az eCitaro fuel cell, amely hatótávnövelőként használja az üzemanyagcellát, és akár 400 kilométeres napi hatótávot kínál! Az üzemanyagcella további előnye, hogy hulladékhőjét felhasználhatják az akkumulátorok temperálására, valamint a hőszivattyús utastéri légkondicionáló működtetéséhez is. Az eladások nagy részét alkotó dízelmotorosok sem akarnak lemaradni az újdonságokkal! A Citaro esetében immár a ZF Ecolife 2 váltó az alapfelszereltség, opcionálisan pedig a hétfokozatú Voith Diwa NXT is kérhető. Másik városközeli újdonság az új alacsonybelépésű MultiClass legnagyobb, háromtengelyes változata. A helyközi és távolsági buszok körében immár az Intouro is rendelhető LED-technikájú fényszórókkal, a Tourismo pedig ezentúl elöl és hátul egyaránt LED-fényekkel érkezik. Alapáron jár majd a turistabuszba az autópályás karosszériasüllyesztés, és egyetlen gombnyomásra kinyílik vagy bezárul a csomagtér mindegyik fedele. A modern szelek befújták a kínálatába a ZF Ecolife 2 Coachline automatikus váltót, valamint az új Bosch Coach Infotainment series fedélzeti információs és szórakoztató rendszert.
A GSR legnagyobb hullámának éve 2024, így idén mindenki a biztosági rendszereit csiszolgatja. Ezért a városi buszokba második generációs ütközéselkerülő rendszert kínálnak, amely tudatosan nem vészfékez az álló utasok miatt. A turistabuszokba pedig már a hatodik generációs vészfék megy, amely már a mozgó, illetve álló gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri. A mindenhol remek szolgálatot tevő radaros holttérfigyelő immár a bal oldalra is rendelhető. Teljesen új extra a kis hatótávú frontradar, amely 15 kilométer/óra tempóig figyelmeztet a közvetlenül a busz előtti akadályokra vagy személyekre.
Új a digitális tükörrendszer, amely közel sem csupán a Mercedes-Benz Tourismo és a Setra ComfortClass, illetve TopClass távolsági buszok esetében rendelhető! A Mercedes-Benz Citaro, Conecto, CapaCity, Intouro és a Setra MultiClass 500 LE típusok kelléktárába bekerült egyetlen varázsütésre. Sarokkamerákkal, segédvonalakkal és nagy látószögű nézettel, valamint éjszaka a látható fény felerősítésével segíti az észlelést. Várhatóan hamarosan a személyes tapasztalatokról is beszámolhatunk majd.
Az igazán nagy durranás a digitális tükörrendszer, amely immár minden „teljes méretű” gyári komplettbuszba rendelhető

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.

Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.

MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]