Hirdetés:

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF.

A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360 kilowatt tartós teljesítménnyel veszi vállára és hozza lendületbe az autóbuszokat. A legnagyobb forgatónyomatékuk 22 700, illetve 37 300 newtonméter. Utóbbival egy legfeljebb 29 tonna össztömegű csuklós autóbuszt is húszszázalékos emelkedőmászó képességhez segíti a ZF új portáltengelye. További fontos eredmény, hogy az előző generációhoz képest az AxTrax 2 LF tízszázalékos energiamegtakarítást tud felmutatni.

130 éves az IVECO Bus cseh gyára: Itt aztán tudnak egyet s mást a buszokról
Történelem

130 éves az IVECO Bus cseh gyára: Itt aztán tudnak egyet s mást a buszokról

Nemcsak a kelet-európai régió, hanem a kontinentális Európa egyik meghatározó buszgyára az IVECO Bus csehországi üzeme. A mindenkori gyárkapu fölött lógott már Sodomka, Karosa és Irisbus felirat is, hiszen 130 év történelmét rejtik a falak. Gyere, fussunk végig gyorsan a históriájukon, a gyártásfolyamatokon és a jövőbe vezető útjukra is vessünk egy rövid pillantást!

Coach Euro Test 2025: Melyik a legjobb turistabusz?
Teszt

Coach Euro Test 2025: Melyik a legjobb turistabusz?

Olaszországban, az autógyártás szívében három távolsági buszt tettünk alaposan próbára a Coach Euro Test 2025 keretében. Az International Bus & Coach of the Year zsűri magyar tagjaként a Rolling Tons is képviselte magát a rendezvényen, ahol az IVECO Evadys, a NEOPLAN Skyliner és a Setra S 516 HDH mérte össze tudását.