Brazíliában nem csupán a labdarúgás, a strand, a szamba, a csinos far, a farmotoros és kis népautók, hanem a Volkswagen Truck & Bus Indústria e Comércio de Veículos Ltda. haszonjárművei, valamint a végtelen hosszúságú televíziós sorozatok is népszerűek.
Ezúttal az utóbbi kettőre mutatunk példát, hiszen a szorgos, de szürke, hétköznapi hősök mellett számos érdekesség is perzselő napvilágot láthatott már a Traton brazíliai leányvállalatánál. Elég csak a hátsókerék-hajtásuk ellenére csupán magas építésmódjukkal operáló dzsungelbuszoktól kezdve, az európai színtéren is kétszeres bajnokságot nyert Volkswagen Titan versenykamionokon át, a mezőgazdasági vegetációban önvezető teherautókra gondolni. A dél-amerikai kontinens országain kívül a Fülöp-szigetek és Afrika, azon belül is elsősorban Elefántcsontpart, Nigéria és Szaúd-Arábia profitálhat az MAN, Cummins, IVECO, MWM, Meritor, Eaton, ZF és Allison technológiát rejtegető robusztus Volkswagen haszonjárművek képességeiből.
Na de hogyan lesz egy népbuszból a mozivászon monokinis sztahanovistája? A hazájában méltán népszerű Carga Pesada, vagyis szabadon fordítva Nehéz rakomány című, kamionsofőrökről szóló sorozatot 2003 és 2007 között forgatták. Mivel értelemszerűen az autós, illetve sokkal inkább teherautós jelenetek teszik ki a mű legjavát, a filmeseknek találniuk kellett egy olyan megoldást, ami komfortossá, egyben biztonságossá, mégis élethűvé varázsolja a brazil útifilm forgatását és hangulatát. A megoldást a Volkswagen 17.240 OT járóképes buszalváz jelentette, amelyre építettek egy olyan, közúti forgalomban való közlekedésre is alkalmas mozgó stúdiót, amely az operatőröknek és filmes szakmunkásoknak nagyságrendekkel biztonságosabb munkavégzést tett lehetővé. Egyúttal a reális magasságba helyezett eleinte Volkswagen Titan Tractor 18.310, később pedig Constellation 19.320 nyerges vontatók fülkéivel sokkal élethűbb felvételek készülhettek, mint korábban bármikor. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a főszereplő fülke mögött egy olyan kompakt, alumíniumfalú felépítmény is elfért, amiben a filmes kellékeket védetten szállíthatták. A lánykorában busznak készülő haszonjármű átalakításait az a BMB Mode Center végezte, amelyik békeidőben is azokért a speciális járművekért felel, amit a VWCO a sorozatgyártás szalagján nem, vagy nem hatékonyan tudna gyártani. Az alacsonypadlós és csuklós buszok mellett a teherautók 4×4, 8×4, illetve 8×2 hajtásképletű átalakításai, valamint a páncélozott járművek is a BMB Mode Center égisze alatt öltenek testet. Kijelenthetjük, hogy nem vitték túlzásba a filmes népbusz cizelláltságát. Szegény sofőrnek sem jutott sok rivaldafény! Csupán vászontető és egyszerű, sík, bordás lemezek védték az elemek, járókelők és járművek kellemetlen tolakodásától. Habár minden bizonnyal a kényelmetlenségért bőven kárpótolta az a büszkeség, hogy ő is hozzájárulhatott a népszerű szappanopera készítéséhez.
![Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/vw_id5_gtx_010_print-768x432.jpg)
Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló
Zwickauból, a Trabant szülővárosából származik. Mégsem kell bele negyvenes keveréket kotyvasztanunk, hiszen nem kétütemű, hanem elektromos. Sőt, a kékes füstöt eregető, harsány hengerpár helyett két villanymotor lesi hangtalanul talpunk rezdüléseit.
![Volkswagen Amarok PanAmericana V6 TDI 4Motion: Pánamerikai népautó](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/amarok_v6_010_nyito_print-768x432.jpg)
Volkswagen Amarok PanAmericana V6 TDI 4Motion: Pánamerikai népautó
Nincs még egy jármű-kategória, amelyik ennél jobban tükrözi az amerikai életérzést, valamint a prérik zabolázatlan világát. Habár a japánok pickupok népszerűsége globálisan utolérhetetlen, a németek kifőzték saját platósukat.
![Népautók oroszlánja](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/12/tge_crafter_010-768x432.jpg)
Népautók oroszlánja
Új műszerfalat, egyúttal számos új asszisztensrendszert kap a Volkswagen Crafter és MAN TGE testvérpár.
![Népi jubileumok](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/11/vwn_010-768x432.jpg)
Népi jubileumok
Számos jelentős gyártási mérföldkő mellett haladtak el a Volkswagen Haszonjárművek termékei a közelmúltban.
![Auto e Moto d’Epoca 2023: Egy igazán finom bolognai](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/12/Bologna01-768x432.jpg)
Auto e Moto d’Epoca 2023: Egy igazán finom bolognai
Naivan azt gondoltuk, a tavalyi felhozatal után már nem lehet nagyobb és látványosabb veteránkiállítást és -vásárt szervezni, de az olaszok idén is megleptek minket.
![Mégsem lapos a Terra](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/08/torsus_010-768x432.jpg)
Mégsem lapos a Terra
Csehország terepjárós ékköve, a Torsus bejelentette együttműködését a futómű-specialista JRZ Suspension Engineering céggel. A hír elsőre unalmasnak hangzik, ám izgalmas új erényekkel vértezi fel a terepjáró kishaszonjárműveket.