Brazíliában nem csupán a labdarúgás, a strand, a szamba, a csinos far, a farmotoros és kis népautók, hanem a Volkswagen Truck & Bus Indústria e Comércio de Veículos Ltda. haszonjárművei, valamint a végtelen hosszúságú televíziós sorozatok is népszerűek.
Ezúttal az utóbbi kettőre mutatunk példát, hiszen a szorgos, de szürke, hétköznapi hősök mellett számos érdekesség is perzselő napvilágot láthatott már a Traton brazíliai leányvállalatánál. Elég csak a hátsókerék-hajtásuk ellenére csupán magas építésmódjukkal operáló dzsungelbuszoktól kezdve, az európai színtéren is kétszeres bajnokságot nyert Volkswagen Titan versenykamionokon át, a mezőgazdasági vegetációban önvezető teherautókra gondolni. A dél-amerikai kontinens országain kívül a Fülöp-szigetek és Afrika, azon belül is elsősorban Elefántcsontpart, Nigéria és Szaúd-Arábia profitálhat az MAN, Cummins, IVECO, MWM, Meritor, Eaton, ZF és Allison technológiát rejtegető robusztus Volkswagen haszonjárművek képességeiből.
Na de hogyan lesz egy népbuszból a mozivászon monokinis sztahanovistája? A hazájában méltán népszerű Carga Pesada, vagyis szabadon fordítva Nehéz rakomány című, kamionsofőrökről szóló sorozatot 2003 és 2007 között forgatták. Mivel értelemszerűen az autós, illetve sokkal inkább teherautós jelenetek teszik ki a mű legjavát, a filmeseknek találniuk kellett egy olyan megoldást, ami komfortossá, egyben biztonságossá, mégis élethűvé varázsolja a brazil útifilm forgatását és hangulatát. A megoldást a Volkswagen 17.240 OT járóképes buszalváz jelentette, amelyre építettek egy olyan, közúti forgalomban való közlekedésre is alkalmas mozgó stúdiót, amely az operatőröknek és filmes szakmunkásoknak nagyságrendekkel biztonságosabb munkavégzést tett lehetővé. Egyúttal a reális magasságba helyezett eleinte Volkswagen Titan Tractor 18.310, később pedig Constellation 19.320 nyerges vontatók fülkéivel sokkal élethűbb felvételek készülhettek, mint korábban bármikor. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a főszereplő fülke mögött egy olyan kompakt, alumíniumfalú felépítmény is elfért, amiben a filmes kellékeket védetten szállíthatták. A lánykorában busznak készülő haszonjármű átalakításait az a BMB Mode Center végezte, amelyik békeidőben is azokért a speciális járművekért felel, amit a VWCO a sorozatgyártás szalagján nem, vagy nem hatékonyan tudna gyártani. Az alacsonypadlós és csuklós buszok mellett a teherautók 4×4, 8×4, illetve 8×2 hajtásképletű átalakításai, valamint a páncélozott járművek is a BMB Mode Center égisze alatt öltenek testet. Kijelenthetjük, hogy nem vitték túlzásba a filmes népbusz cizelláltságát. Szegény sofőrnek sem jutott sok rivaldafény! Csupán vászontető és egyszerű, sík, bordás lemezek védték az elemek, járókelők és járművek kellemetlen tolakodásától. Habár minden bizonnyal a kényelmetlenségért bőven kárpótolta az a büszkeség, hogy ő is hozzájárulhatott a népszerű szappanopera készítéséhez.

75 éves a Volkswagen Transporter: Büszkén ragyog az aranyfarkas Wolfsburg címerén!
Kereken 75 éve, hogy kigördült az alsó-szászországi városból az első Volkswagen Transporter. Azóta immár a hetedik generációnál jár a nagynevű név, amely három jól elkülöníthető típuscsaláddá bővült.

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.

Volkswagen Passat Variant teszt: Kombikirály
Évtizedek óta kategóriája egyik legnépszerűbb típusa az utcaképet 1973 óta színesítő Volkswagen Passat. A kilencedik generáció kizárólag kombi karosszériával elérhető, hiszen az elődmodellből is ez adta az értékesítések több mint hetven százalékát. A kis híján ötméteres Passat Variant szó szerint kiemelkedik a kombinációs járművek közül. Szerinted sikerült végre utolérnie a cseh mostohatestvérének „superb” térkínálatát?

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.

Sikerre ítélve?
Megszokhattuk már, hogy az egyslágeres popsztárok pont olyan tempósan tűnnek el örökre a média feneketlen bugyraiban, mint amilyen gyorsan jöttek. A tartós sikerhez sokkal több kell, mint néhány csinos ruhadarab, esetleg egyetlen jól csengő melódia.

Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló
Zwickauból, a Trabant szülővárosából származik. Mégsem kell bele negyvenes keveréket kotyvasztanunk, hiszen nem kétütemű, hanem elektromos. Sőt, a kékes füstöt eregető, harsány hengerpár helyett két villanymotor lesi hangtalanul talpunk rezdüléseit.