Habár nem mindent sikerül elsőre átláthatóvá, logikusan kezelhetővé, valamint üzembiztossá varázsolniuk, mégsem haragszunk a gallokra, hiszen bevállalós bátorságukkal színt visznek a járművek világába. A Renault Trucks nagyot lépett előre a többiek után.
Ezúttal a járművezetők kényelmére, jó közérzetére, valamint biztonságára fókuszáltak a megújult Renault Trucks T, T High, valamint C és K típusaiknál a franciák. Azonban ne gondoljunk nagy innovációkra, elsősorban a konkurenseikhez viszonyított lemaradásaikból próbáltak kicsit lefaragni. Így aztán a komfortosság mellett a kezelőszervek ergonómiáját is fokozták és hatékonyabb vezetői segédrendszerekkel látták el járműveiket. Magától értetődő, hogy ezek az újdonságok a teljesen elektromos Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C típusokat is gazdagítják.
Confort
A járművezető elé, a kormánykerék mögé és az egykori kerek műszerek helyére költözött a 12 colos főképernyő. A középkonzolra, de természetesen a sofőr felé fordítva pedig egy kilenccolos érintőképernyő került, amelyen egy tempósan és intuitívan kezelhető Android Automotive rendszer fut. A járművezető a multifunkciós kormánykerékről vezérelve eldöntheti, hogy a két képernyőn mit szeretne látni. Kedvére böngészhet a hívás-, valamint lejátszási listákban. A navigáció, valamint a kamerák képe is e képernyőkön válik láthatóvá. Igény esetén indukciós töltővel kényeztethetik telefonjaikat a sofőrök. Nemcsak a kormánykerék, hanem a műszerfal és az ülések is bőrszerkóba öltözhetnek. De textillel vagy bőrkötéssel ötvözve, szürke vagy fekete árnyalatban is kérhetjük ülőalkalmatosságainkat. Eközben a digitális műszerek otthonát a naturalista filmsztárokat idéző vörös árnyalatban is megrendelhetjük, az elektronzabáló Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C fülkéinek belsőterében a kék színárnyalat is jelentős szerephez jut. Láthatóan a Renault Trucks igyekszik teljesíteni a vásárlók individuális igényeit is.
Letisztult, átlátható és korszerű környezetet biztosít a járművezetők számára a Renault Trucks
Sécurité
Habár harsonaszóval adják tudtunkra, semmi újdonság sincs a tengelyirányú és arra merőlegesen állítható kormánykerékben. Még akkor sem, ha az állítást két kézzel végezhetjük, lábpedállal reteszelve, ez ugyanis az Evo fantázianevű frissítéssel debütált már. Ugyanígy a nagy teljesítményű vészfékrendszer sem újdonság többé, de életet menthet. Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer automatikusan tájékoztatja a járművezetőt a teherautó és a pótkocsi gumiabroncsainak légnyomásáról. Az előírásoktól eltérő mérési eredmény esetén vészjelzéssel hívja fel a figyelmét a nagyobb tüzelőanyag-fogyasztás, valamint defekt lehetőségére. Az intelligens sebességszabályozó rendszer nem hagy teret a duhajkodásnak, azonnal figyelmeztet, amint a magukat Krasznai Jánosnak képzelők túllépik a felismert sebességhatárokat. Ezzel megrövidíti az államkasszák büntetésekből befolyó bevételeit, egyúttal jelentősen csökkenti a balesetek veszélyét.
Városi forgalomban számít leginkább az új biztonsági asszisztensrendszerek ébersége
Amennyiben mégis bekövetkezne ilyen, akkor annak jobb kimeneteléért mindenképp kérjünk a teherautóba a vezetőoldali légzsák hatékonyságát növelő övfeszítőt is. Dicséretes, hogy a villanyosoknál ez már az alapfelszereltséget gazdagítja. Igény esetén a jármű környezetének és rakományának, valamint vontatóknál a felnyergelés pillanatainak alaposabb pásztázásához további öt kamerával bővíthető a radarszenzorok és optikai egységek amúgy sem foghíjas flottája. Mindezt nem jófejségből teszik, hanem mert 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnek teljesítenie kell a lényegesen szigorodó általános járműbiztonsági rendelet (General Safety Regulation) előírásait, amely 11 aktív biztonsági asszisztensrendszert ír elő. Nem mindnek kell már jövőre a fedélzeten lennie, háromnak elég csupán 2026 és 2029 között felszállnia.
Économie
Nem hiányoznak a T, T High, C, K, valamint az E-Tech T és E-Tech C haszonjárművekről az Optifleet, a Renault Trucks flottakezelő alkalmazásának Check és Map moduljai sem. Ezek a vezetési stílus kielemzésén, valamint az útvonaltervezés optimalizálásán szorgoskodnak. Az Optivision hatékonyabban zsonglőrködik a topográfiai adatokkal, mint a magyar őstörténet és a keletkutatás világhírű tudósa, Vámbéry Ármin a turkesztáni karavánszerájban. Mindamellett az automatikusan rögzített és felhőben tárolt adatok segítségével minden emelkedő előtt és után optimalizálja a fokozatváltási, gyorsítási, valamint sebességmegválasztási stratégiákat. Ezzel is hatékonyan csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást. Jól példázza a rendszer megbízhatóságát, hogy az alpesi régióban gyakori alagutakban sem vész el a kapcsolat, így tényleg százszázalékos lefedettségről beszélhetünk.
Digitalizáció a Renault Trucks termékeiben: Csak a változás az állandó!
Rövid időn belül másodszor alapos belsőépítészeti munkálatokat ejtett meg a Renault Trucks a nehézkategóriás típusain. Egyúttal mind a digitalizáció, mind a vezetésbiztonság terén nagyot léptek előre a 130 éves történelmük tanulságait felhasználva.
Intelligens delfin
Innovációban szokás szerint nincs hiány a Renault Trucks háza táján. Úszkálnak az ötletekben, mint delfin a vízben.
Egységben az erő!
Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.
Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek
Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is.
Bizonyítottan takarékos
Összesen 40 darab, különösen takarékos Renault Trucks nyerges vontatót vesz át idén az áru- és személyszállítással egyaránt foglalkozó Inter-VM Trans Kft.
Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!
Így sóhajthattak fel a Renault Trucks mérnökei, midőn első alkalommal titokban kigördültek a szerelem városának flaszterére, hogy az érzékeinket serkentő, szokatlan oxigénmolekulával dúsítsák Párizs belső égésű őskövületekkel szennyezett utcaképét.