Hirdetés:

Elkezdte az üzemanyacellákhoz kapcsolódó megoldásainak gyártását a Bosch. Fontos szerepet szánnak a hidrogénnek a jövő mobilitásában.

A cég úgy látja, hogy 2030-ra minden ötödik új, hat tonna feletti ­haszonjármű üzemanyagcellás lesz. Közel 2,5 milliárd eurót invesztálnak 2021 és 2026 között a hidrogén előállításának, tárolásának, valamint felhasználásának technológiai fejlesztésére. Egyik első ügyfelük az amerikai Nikola, amely a 2023 harmadik negyedévére ígért tüzelőanyag-cellás teherautóját már Bosch technológiával állítja csatasorba. A beszállító kínálatában az üzemanyagcella-köteg mellett elektromos légsűrítőket, keringtetőventilátorokat, valamint a hidrogéngyártáshoz szükséges megoldásokat is találunk. Ezek között nemcsak a protoncserélő membrános elektrolizálók szerepelnek, hanem az ezekhez létfontosságú tiszta vizet biztosító vízkezelő rendszerek is. Azonban a hidrogéntüzelésű motoron is dolgoznak már, ehhez szívócső- és közvetlen befecskendezést is fejlesztenek. A Bosch szeretne 2030-ig ötmilliárd eurós forgalmat elérni a hidrogénhez kapcsolódó technikáival.

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Háttér

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár

Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Technika

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei

Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Teszt

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod

Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.