Már most gyarapodik az új DAF XD széria motorkínálata, a kisebb PACCAR PX-7 erőforrás több verziója is megjelenik. Nem pihen az ausztrál piac sem, bemutatták a DAF XG+ 660 modell prototípusát. Igen, a szám a lóerőben mért teljesítményre utal itt is!
Tovább bővült a népszerű DAF XD széria választéka, egy különösen takarékos hajtásláncot kínálnak a 6,7 literes PACCAR PX-7 motorral. Bár a típusjelölés ismerős, ez egy teljesen új motor! Ezt remekül bizonyítja, hogy immár kipufogógáz-visszavezetés, azaz EGR-szelep nélküli a kipufogógáz-utánkezelő rendszere. A hengertömb vermikuláris grafitos öntöttvasból (CGI, Compacted Graphite Iron) készül, arra öntöttvas hengerfejet szerelnek fel. Új, kis súrlódású dugattyúk dolgoznak a motorban, valamint új a légsűrítő és a turbófeltöltő is. A PX-7 motor 167, 189, 212 vagy 227 kilowattos (230–310 lóerő) teljesítménnyel választható. A kedvező fogyasztás és a kényelmes vezethetőség érdekében egészen kis fordulaton is rendelkezésre áll már a maximális forgatónyomatéka.
Az új PX-7 erőforrás hatszáz kilogrammal könnyebb, mint az XD szériához szintén elérhető MX-11
Tovább tökéletesített nyolcfokozatú automatikus sebességváltó dolgozik együtt a motorral. A ZF PowerLine váltó araszolófunkcióval segíti
a manőverezést. A nyomatékmegszakítás nélküli Powershift funkció sima váltásokat és gyors gázreakciót tesz lehetővé. Választható extraként, a PX-7 motor mellé megvásárolható a szintén PX jelű, növelt hatású motorfék, amelynek csúcsteljesítménye 200 kilowatt.
Az International Truck of the Year 2023 díjjal kitüntetett DAF XD egyelőre csupán 4×2-es fülke-alvázas, nappali fülkés kivitelben érhető el az új motorral kombinálva, ám a gyártó ígérete szerint hamarosan érkeznek további változatok is.
Az új csúcsmotor a tervek szerint mifelénk sajnos nem kerül fel a palettára
A Brisbane Truck Show keretei között bepillantást engedett a 2024-es évre tervezett, Cummins-technikával megfűszerezett DAF XG+ 660 részleteibe is a gyártó. A tizenöt literes motor és a modellnévből is adódó 660 lóerő izgalmas ígéret az ausztrál piacra szánt kivitelhez. Az új motor az első tesztek alapján nyolc és tizenöt százalék közötti hatékonyságnövekedést biztosít az új generáció kínálta előnyökön felül. A végleges termék Airglide felfüggesztése és Meritor tengelyei akár 97 tonnás szerelvényössztömeget biztosítanak, így remek választást jelent majd a három félpótkocsiból álló, akár 35 méter hosszú országúti vonatokhoz. Ebből látható, hogy az ausztrál piac a világ más piacaihoz képest egyedülálló a méret- és tömegszabályozás tekintetében, így nem volt könnyű dolga a gyártónak az európai elvárásokhoz szabott alapmodell átalakításával. Ám a DAF Trucks Australia mérnökei és fejlesztőrészlege nagyon is teljesíthetőnek ítélték a feltételeket. Izgatottan várjuk a jövő évi hivatalos bemutató részleteit és az első menetpróbák beszámolóit!

Az ezredik hazai új generációs DAF: Sikeres nemzedék
Alaposan felforgatta a piacot a DAF új tehergépjármű-családja! Méretei, megoldásai új mércét állítottak a sofőrbarát fülkék elé, miközben vezetéstámogató rendszerei és a felhasznált anyagok minősége a prémiumszegmensbe emelték. Meg is lett az eredménye!

100 éves a Kenworth: Száz esztendő, ötszáz tonna
Krómtól csillogó szerelvényekre, hatalmas rönkszállítókra, vörös porfelhőbe burkolódzó országúti vonatokra és gigantikus fúrótornyokat cipelő, sivatagi járművekre gondolunk a centenáriumát ünneplő Kenworth hallatán.

DAF szakfelépítményes járművek menetpróbája: Mézesmadzaggal rögzített kobak
Lefedetlen réspiac a prémiumkivitelű munkabiztonsági cipő, nem is értem, hogy miért nem erre fókuszálnak a milánói divathéten! Szerencsére a DAF kínálatában immár szerepelnek az ehhez illő járművek. A kabát tehát már megvan, csak a gomb hiányzik.

DAF XDC és XFC: Építőipari szakmunkás
Keménykötésű megjelenést és új nevet kaptak a DAF új építőipari teherautói. De milyen különbségeket takar az aprócska C betű a hatalmas tehergépkocsik oldalán? Mitől válnak kiváló építőipari szakmunkásokká?

Van Hool T típuscsalád: Letisztult családi vonások
Koningshooikt még mindig egy csendes kis belga falu, ám a vasút túloldalán már régen túlnőtte a települést a Van Hool család által alapított járműipari birodalom. Megfontoltan működik a gyártó, csak semmi forradalom, de a fejlődés elengedhetetlen.

Tulipános apróság
Teljesen megújul a népszerű DAF LF hajtáslánca.