Hirdetés:

Amerikában már a szériakivitelű pickupok is szédítő teljesítményűek. Akinek ez mégsem lenne elég, választhat gyári tuningmodelleket. Az igazi megalomániásoknak pedig ott a Hennessey tuningcég, amely szupersportkocsikat megszégyenítő platósokat kínál.

Kisebb járműgyárrá nőtte ki magát az 1991-ben alapított texasi Hennessey Performance Engineering tuningcég. Ma már ugyanis saját fejlesztőközpontot és tesztpályát tart fenn, szinte világszerte értékesíti termékeit, sőt alapjaiktól házon belül tervezett szupersportkocsikat is gyárt. Kifejezetten nagy igény mutatkozik a tuningpickupjai iránt, amelyekből az elmúlt hónapokban több izgalmas változat is megjelent a kínálatában. Haladjunk növekvő sorrendben!

VelociRaptor 600

Az Amerikai Egyesült Államok évtizedek óta legnagyobb példányszámban eladott gépkocsija, a Ford F-150 gyári sportkivitele, az F-150 Raptor is igen népszerű. Ebből fejlesztette ki a Hennessey a VelociRaptor 600 típust. A tervezők többek között módosították a levegőbeömlőt, nagyobb kapacitású és lefújószeleppel kiegészített töltőlevegő-hűtőt építettek be, valamint átírt motorvezérlő programmal látták el a Raptor két turbófeltöltős, 3,5 literes, V6-os erőforrását. Így a legnagyobb teljesítménye 416 kilowattra (558 lóerő), míg a maximális nyomatéka 911 newtonméterre nőtt. Ez menetdinamikára lefordítva azt jelenti, hogy az összkerékhajtású pickup álló helyzetből sprintelve 4,2 másodperc alatt eléri a 96 kilométer/óra sebességet és 12,9 másodperc alatt, a végén 176 kilométer/óra sebességgel futja meg a negyedmérföldet. Akinek pedig nem elég a motortuning, az választhat hatdugattyús Brembo féknyergeket, speciális Hennessey lökhárítókat, LED-es kiegészítő fényszórókat, húszcolos keréktárcsákat, terepes gumiabroncsokat, valamint megnövelt hasmagasságot. Mindezekre három év vagy 58 ezer kilométer garanciát vállal a cég.

A 2022-es VelociRaptor 600 exkluzivitását az is biztosítja, hogy mindössze 250 példányban készül majd

Venom 775 F-150

Ennél is brutálisabb a Venom 775 F-150, amelynél közel duplájára növelték a Ford F-150 ötliteres, V8-as motorjának a teljesítményét. Többek között egy új, háromliteres, csavardugattyús kompresszorral, új, folyadékhűtésű töltőlevegő-hűtővel, valamint módosított levegőszűrővel és motorvezérlő szoftverrel 578 kilowatt (775 lóerő) teljesítményt és 929 newtonméter nyomatékot értek el a fejlesztők. Így a platós jármű 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 96 kilométer/óra sebességre és kereken 12 másodperc alatt, 187 kilométer/órás tempóval teljesíti a negyedmérföldes sprintet. A VelociRaptor 600 modellnél említett opcionális felszerelések ehhez is elérhetők, továbbá 22 colos keréktárcsák és kisebb hasmagasságot eredményező felfüggesztések is választhatók.

Fontos szempont a Venom 775 F-150 modell esetében, hogy túlszárnyalja a Ram 1500 TRX gyári sportváltozat teljesítményét, ugyanis a Ford-rajongók már vágytak egy „TRX-gyilkosra”

Mammoth 1000 TRX

Egyeseknek persze a fenti számok sem elégítik ki az igényeiket, minden téren még többre vágynak. A Hennessey pedig örömmel kiszolgálja őket, hiszen képes rá – sőt, jelenleg egyedül ez a társaság képes rá. Ugyanis a Mammoth 1000 TRX a világ legerősebb és leggyorsabb pickupja. Már az alapjármű, a Ram 1500 TRX sem gyengécske a maga 6,2 literes, mechanikus feltöltős, V8-as, 523 kilowattos (702 lóerő) Hellcat motorjával! Ám a texasi tuningcég új kompresszorral, befecskendezőkkel, levegőbeömlővel és motorvezérlő programmal 755 kilowattra (1012 lóerő) tornászta fel a teljesítményét, amihez 1314 newtonméter legnagyobb nyomaték társul. Az eredmény 3,2 másodperc nulláról 96 kilométer/óra sebességre és 11,4 másodperces negyedmérföldes gyorsulás a célnál 192 kilométer/óra sebességgel. Egészen hátborzongató mindezt egy 5,8 méter hosszú, több mint két méter széles és közel ugyanilyen magas, hatszemélyes pickupról olvasni, amelynek több mint egy tonna a hasznos teherbírása és 3,5 tonnát vontathat. A VelociRaptor 600 modellnél felsorolt extrákon kívül itt már a motorosan kihúzható platóbélés és a motorosan kihajtható fellépők is megjelennek a listában. A garancia viszont csak két évre vagy 38 ezer kilométerre érvényes, a három év vagy 58 ezer kilométer feláras tétel.

Mammoth 1000 6×6 TRX

A texasi fenegyerekek azonban még a Mammoth 1000 TRX modellre is rátromfoltak! Azonban ennél már nem a motort vették kezelésbe, hanem az alvázat és a hajtást, így megszületett a 6×6-os változat. A közel 2,1 méter magas, 2,24 méter széles és 7,2 méter hosszú, hátsó differenciálzárakkal felszerelt, exkluzív belsőterű szörnyeteg közel félmillió dollárba kerül és csupán egy tucat készül belőle évente. Kiváltságos tulajdonosai pedig ugyanolyan garanciális feltételeket élvezhetnek, mint a 4×4-es kivitel vásárlói.

A Hennessey tehát az Amerikai Egyesült Államok piacának legnépszerűbb pickupjaiból is igazi rakétákat tud varázsolni. Ezeket persze aligha raklapos, illetve egyéb áruk vagy munkaeszközök szállítására használják majd, ám a lehetőség erre is adott.