Hirdetés:

Nem hozta az elvárt számokat a Volkswagen Amarok, 12 év alatt 830 ezer talált gazdára belőle. Ezért a Volkswagen Haszonjárművek a generációváltáshoz nem fogott önálló típus fejlesztésébe, inkább saját arculatára szabta a Ford Ranger pickupot.

Alapos munkát végeztek a Volkswagen formatervezői, ugyanis csak oldalról és ott is csak a fülkén ismerhetők fel a Ford Ranger vonásai. Persze a méretek és arányok is árulkodnak arról, hogy ez egy teljesen új nemzedék. A típus immár 5,35 méter hosszú, azaz 96 milliméterrel hosszabb elődjénél. Miközben a tengelytávja 173 milliméterrel 3,27 méterre nőtt, ami kisebb túlnyúlásokat eredményezett. Ez a hátsó üléssor térkínálatának éppúgy jót tett, mint az első és hátsó terepszögeknek. Szintén a terepjáró képességet javítja a korábbi 0,5 helyett immár 0,8 méter gázlómélység.

A duplafülkés modellek platóján egy, a rövidfülkésekén két euroraklap is elfér, a rakomány rögzítését pedig 500 kilogramm teherbírású gyűrűk segítik. Fontos újdonság a motoros mozgatású platófedő roló, amely a rakfelület környékéről, a belsőtérből és a távirányítóról is működtethető. A hasznos teherbírás 1,16 tonnára, a legnagyobb megengedett tetőterhelés 350 kilogrammra nőtt, és az Amarok már akár 3,5 tonnát is vontathat. A fülke belsőterét, élén a műszerfallal, a Volkswagen tervezői alkották meg, így itt semmi sem utal a Ford márkával való közösködésre, hacsak nem a digitális kijelzők mérete. A szerényebb felszereltségi szinteken ez 8,0 colos műszerpanelt és a középkonzolon 10,0 colos érintőképernyőt, míg a Style szinttől felfelé 12,0 colos műszeregységet és ugyanekkora multimédiás érintőképernyőt jelent. Ha valaki a prémiumkategóriás autók színvonalát igényli egy pickupban, az új Amarok esetében ezt is megkaphatja. Erről többek között Harman Kardon hangrendszer, varrott, bőrhatású műszerfal és motorosan állítható, velúr- vagy bőrkárpitozású ülések gondoskodnak.

A hajtásláncválaszték viszont a Ford Ranger típuséval közös. A négyhengeres, kétliteres dízelmotor 110 és 125 kilowattos (150 és 170 lóerő) kivitelben, míg ugyanez az erőforrás két turbófeltöltővel piactól függően 150 vagy 154 kilowatt (204 vagy 209 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel áll rendelkezésre. A háromliteres, V6-os dízel egység ország függvényében 177 vagy 184 kilowatt (241 vagy 250 lóerő) maximális teljesítményt nyújt. Az inkább benzinmotort kedvelő piacok számára pedig egy 2,3 literes, turbófeltöltős, 222 kilowattos (302 lóerő) erőforrás is szerepel a kínálatban. Az előd nyolcfokozatú automatikus váltójának a helyét az amerikai gyártó tízfokozatú automatája vette át, ezenkívül hatfokozatú automatikus és öt-, illetve hatfokozatú kézi váltók is sorakoznak a palettán.

Az ügyfelek kétféle 4Motion összkerékhajtás közül választhatnak, az egyik kapcsolható, a másik pedig állandó. Az egyes helyzetekben hat különböző menetprogram segíti a vezetőt. Emellett több mint húsz új vezetéstámogató rendszert kínál az Amarok, mint például táblafelismeréssel kiegészített adaptív sebességszabályzó rendszert és LED-mátrixos fényszórókat. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy a Volkswagen Haszonjárművek jó lóra tett, amikor a kategóriájában kontinensünkön az egyik legnépszerűbbnek számító Ford Ranger típust választotta az új Amarok alapjául.