Hirdetés:

Bejelentették koplalásukat a Renault Trucks elosztó és könnyű építőipari teherautói. Diétás étrendjük jövőre akár tíz százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri majd. Hatékonyabbak, mint valaha.

Optimalizált dízelmotorral, új sebességváltóval, valamint tüzelőanyag-takarékossági csomaggal küzdenek a fékezhetetlen étvágy és szén-dioxid-kibocsátás ellen a Renault Trucks D, D Wide és C 2,3 m modellek 2023-tól. Aggodalomra semmi ok, az aszketizmus mellett fokozták a biztonságot és javítottak a kényelmen is. A négy külső kamera, valamint a hétcolos folyadékkristályos kijelző valós idejű panorámaképének köszönhetően a járművezető madártávlatból, holttérmentesen láthatja járműve környezetét. Új kelmével borították az üléseket és ágyakat is, a kezelőelemek és kapcsolók pedig fehér háttérvilágítást kaptak.

A legkorszerűbb hajtáslánc sem ér sokat, ha nem hozzáértő kezekbe kerül. A Renault Trucks flottakezelő alkalmazása, az Optifleet a „chauffeur” hatékonyságát is figyelemmel kíséri. Így a fuvarvállalat szükség esetén továbbképzésre küldheti túlfogyasztó járművezetőjét

Renault Trucks D Wide és C 2,3 m

A két nagyfiú átáll a tizenegyliteres DE11 dízelmotorra, amiben a dugattyúk hullámformájú koronája a henger közepe felé tereli a hőt, ezáltal kisebb a hőveszteség és hatékonyabb az égés. Sőt, még ennél is tovább mentek a francia és svéd tervezők! A súrlódási veszteségek csökkentése érdekében áttervezték a dugattyúkat, a hajtókarokat és a főtengelyt. Még az eddig szabadabban csellengő kartergáz kezét is megfogták. Természetesen továbbtanult a motorvezérlő egység is, az injektorok pedig még precízebben követik a befecskendezés ritmusát. Az új, golyóscsapágyakon pörgő turbófeltöltő jobban veszi a lapot, mint Thomas Gottschalk. Azon már nem is csodálkozunk, hogy az olajszivattyú sem ész nélkül, hanem változó kapacitással szállítja a motort éltető és az eddigieknél hígabb fekete aranyat. A kipufogógázok utókezelésén és az automatizált Optidriver sebességváltón is finomítottak. A felső és oldalsó légterelőkkel, optimálisan vezérelt légsűrítővel, valamint a három perc „tétlenség” utáni automatikus motorleállításról gondoskodó Fuel Eco+ tüzelőanyag-takarékossági csomag egy ötössel járul hozzá a D Wide és C 2,3 m, akár tízszázalékos megtakarításához.

Az elszabadult tüzelőanyagárak fényében minden korábbinál nagyobb a takarékos DE11 erőművész jelentősége

Renault Trucks D

Eközben az elosztó fuvarozásban szorgoskodó, 5 és 8 literes erőforrásokkal felvértezett Renault Trucks D új hajtáslánccal böjtöl. A kínálat gerincét eddig alkotó hatfokozatú automatizált egységet leváltó új nyolcfokozatú Optishift automatikus sebességváltó jelentős előrelépést jelent. Hiszen megkönnyíti a manőverezést a szűk belvárosi utcákban, miközben kényelmesebbé varázsolja a járművezető munkáját a sűrű forgalomban. Nem kizárt, hogy az egyenletes haladásnál gyorsan fixre záró automatikus egység a ZF kifejezetten középkategóriás járművekhez szánt váltója. Ráadásul akár az összkerékhajtású D 4×4 mellé is választható. Nagy testvéreihez hasonlóan a D is kérhető Eco menetmóddal, a Fuel Eco+ tüzelőanyag-takarékossági csomag pedig itt is segít megőrizni földünk kőolajkészletét. Ennek megfelelően a Renault Trucks D elődjénél kilenc százalékkal kevesebb gázolajat kortyolgat. Csupán azt sajnáljuk, hogy nem előbb érkeznek a francia koplalóművészek!