Új járművekkel bővül a török metropolisz BRT-hálózata: a nyertes helyi buszgyártó holland motorokat választott járműveihez.
Közel 16 millió ember otthona az Európa és Ázsia határán fekvő Isztambul, és már 15 éve üzemelteti Metrobus nevű gyorsforgalmú buszjáratait. A több mint 50 kilométer hosszú útvonalon szinte végig dedikált buszsávban haladnak a járművek, hétköznaponként 4000 fordulót teljesítve egymillió utast szállítanak. Eddig Mercedes-Benz Citaro és CapaCity csuklósok, valamint sokat kritizált és kétes körülmények között beszerzett Phileas duplacsuklós buszok szolgáltak ott. Tavaly a török Otokar nyerte meg a száz alacsonypadlós járműre és azok három évi karbantartására vonatkozó tendert. Az Otokar Kent C modelleket kifejezetten a fővárosba tervezték, négy kifelé nyíló ajtajuk különösen gyors utasáramlást biztosít. Az új négytengelyes változat leghátsó, független felfüggesztésű tengelye is kormányozott. A 21 méter hosszú jármű körüli védtelen közlekedőkre fejlett holttérfigyelő rendszer vigyáz. A száz darab 270 kilowatt (370 lóerő) teljesítményű és Euro VI minősítésű PACCAR MX-11 motort már le is szállította a DAF Components. Sőt, az első húsz elkészült buszt már át is adták a városnak, a többi pedig év végéig érkezik majd meg.