Folytatva a Scania buszkínálatának átfogó korszerűsítését bemutatkozott az alapjaiban új Interlink. Az elsősorban elővárosi, illetve helyközi feladatokra való típus tüzelőanyag-fogyasztása, biztonsága és vezetőállása is számottevően javult.
Ma már egy autóbusz rugalmas specifikálhatósága fél siker. Éppen ezért az új alvázzal és felépítménnyel készülő Scania Interlink hosszúságát, belső elrendezését, poggyásztereit, ajtóképletét, hajtásláncát és kategóriabesorolását is minden eddiginél tágabb keretek között szabhatják meg a megrendelők. Így például egy hosszabb, ezáltal nagyobb utaskapacitást nyújtó kéttengelyes modell, valamint rövidebb karosszériájú gázüzemű változatok is szerepelnek az új lehetőségek között. Természetesen a típus külső megjelenésén is messziről látszik, hogy ráncfelvarrás helyett valóban generációváltáson ment keresztül az Interlink. Orra az akár teljes egészében LED-technikájú fényszórókkal egyértelműen az új Scania Citywide városi buszt idézi. Ezenkívül nagyobb oldalablakokat és új oldalsó, illetve hátsó lámpatesteket is kapott. Az elektromotoros mozgatású lengőajtók hosszabb üzemidőt és kisebb karbantartási költségeket eredményeznek.
A szintén új tervezésű, világos belsőtérben használt újfajta anyagok csökkentik a zajszintet, míg a légkondicionáló kisebb energiafogyasztással üzemel. Ennél is jelentősebb azonban a járművezetői munkahely megújulása. A kezelőelemek még könnyebben elérhetők, mint korábban, javult a kilátás és a fordulékonyság, valamint új vezetéstámogató rendszerek jelentek meg a kínálatban. Továbbá a Scania Zone szolgáltatás is elérhető az új Interlink típushoz, amely az előre beállított virtuális földrajzi kerítés használatával segíti a járművezetőnek betartani például a sebességkorlátozásokat az iskolák környékén.
Persze a gépészetet sem hagyták érintetlenül a fejlesztők. A motor és a sebességváltó hatékonyságának fokozásával akár nyolc százalékkal is kisebb lehet az Interlink tüzelőanyag-fogyasztása, ehhez például az új stop-start funkció is hozzájárul. A szén-dioxid-terhelés jelentős mérsékléséről pedig a specifikációtól függően biodízellel, biogázzal vagy HVO-val (hidrogénezett növényi olajok) is üzemeltethető erőforrások, illetve opcióként hibrid hajtás gondoskodik. A független első felfüggesztés a kényelmesebb rugózás mellett ötszáz kilogrammal nagyobb teherbírást biztosít.
A tervezők még arra is figyelmet fordítottak, hogy ütközéskor a lehető legkevésbé sérülhessenek olyan létfontosságú alkatrészek, mint például a kormánymű, a kipufogógáz-utánkezelő rendszer és az akkumulátorok. Ez éppúgy csökkenti az állásidőt és a javítási költségeket, mint a könnyen cserélhető első sarokelemek. Sőt, a valós idejű adatokat használó, megelőző jellegű Scania Rugalmas Karbantartás szolgáltatás is az üzemeltetők rendelkezésére áll. Ezáltal az új Scania Interlink nemcsak korszerű, kényelmes és biztonságos összeköttetést biztosít a települések között, hanem az üzemeltetési költségek csökkentéséhez is hozzájárul. Mindezt az északi gyártó jellegzetes stílusával ötvözi.