Hirdetés:

Szinte meg sem száradt a festék a Stralis helyébe két esztendeje lépett S-Way karosszériaelemein, máris frissült az IVECO zászlóshajója. Bár a fülkeforradalom ismét elmaradt, számos ötletes funkcióval gazdagodott a sorozat.

Száz százalékban hálózatba kapcsolt tehergépjárműnek aposztrofálták Torinóban, ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezi a kommunikációt ló és lovasa között a talján nagyágyú. Az újdonságok középpontjában az Amazon Alexa hangvezérlési szolgáltatáson alapuló IVECO Driver Pal virtuális asszisztens áll, amely a kapcsolatteremtés új korszakába lendíti a vezetőt. A mesterséges intelligencián alapuló megoldással nemcsak a jármű egyes funkciói kezelhetők, hanem jelenlegi állapotának lekérdezésére, vagy éppen útvonaltervezésre is használható (MyIveco). Emellett közösségteremtő erővel is rendelkezik, hiszen akár a többi járművezetővel is gond nélkül felveszi a kapcsolatot (MyCommunity). A fontos úti információk azonnali megosztása mellett számos más üzenetváltás is kezdeményezhető használatával.

Az IVECO továbbá egy olyan szolgáltatást is bemutatott, amely műszaki meghibásodás vagy baleset esetén nyújt segítséget (IVECO Top Care) a bajbajutottaknak. Ez a funkció a műszaki mentés megszervezésétől egészen a szakszervizben történő javításig nyomon követi a folyamatokat, sőt szükség esetén még a járművezető teljes körű ellátásáról is gondoskodik.

Még nagyítóval is nehéz megkülönböztetni a jelenlegi változattól – egy biztos, az A oszlopok burkolata a még kedvezőbb légellenállás érdekében módosult

Természetesen a színfalak mögött, azaz a motorsátor alatt szintén történtek változások, amelyek főként a hatékonyságról szólnak. A kor kihívásainak megfelelően a Cursor 11 és 13 erőforrásokból álló motorkínálat például már megfelel az Euro VI/E kibocsátási szabvány szigorú előírásának. Emellett a megfelelő típusengedély megszerzésével már a második generációs biodízel-üzemanyagok előtt is szabad az út. A fülke alatt dolgozó nagyobbik, 12,9 literes egység egyébként két további változattal gyarapodott, ezek teljesítménye 357 és 387 kilowatt (490 és 530 lóerő). A jótékony spórolásra fókuszálnak a Cursor 13 modellek új, egyfokozatú áttételezéssel rendelkező hátsó tengelyei. Ezek többek között hosszabb, akár 2,31:1 hídáttétellel, és így jelentős fordulatszám-csökkenéssel segítenek az üzemeltetőknek.

A mindenre elszánt gyári mérnökök a még jobb hatásfok elérése érdekében emeltek a sűrítési arányon, illetve tovább optimalizálták az égésfolyamatot mindkét motorcsalád esetében. Az ötletes praktikák közül érdemes még kiemelni a gazdaságos üzemmóddal kibővített automatikus légkondicionálót. Ez elsősorban a felesleges energiafelvétel megakadályozásában jeleskedik, és ezzel segít a takarékosságban. Így összességében akár három százalékkal is csökkenhet a típus tüzelőanyag-fogyasztása. Hirtelen jött aktualizálásával az IVECO S-Way belépőt kíván váltani a jövő szállítmányozásának izgalmas világába. Ám a hardveres és szoftveres újdonságok mellett lassan időszerű lenne a fülke Stralistól örökölt belsejében is valami meglepetéssel szolgálni.

A régi-új fülke egyik fő nóvuma a vezetőoldali ajtó felett kéken világító IVECO Driver Pal virtuális asszisztens panelje. A fülke különböző pontjain elhelyezett tárolók rengeteg szabadon pakolható helyet biztosítanak