Hirdetés:

Elérkezett az a pont az MAN elektromos buszainál, amikor az ügyféligények és a műszaki, illetve gyártási feltételek összhangban állnak a látványos előretöréshez. Sorozatgyártásban a csuklós, hatótávrekord született és sorra érkeznek a megrendelések.

Idén tavasszal több jelentős mérföldkövet is elértek a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbuszok. Először is egy üzemeltetői teszt keretében forgalomba állt az első MAN Lion’s City 18 E csuklós busz Köln városában, ahol az egyik leghosszabb járaton szállítja az utasokat. Ezt pedig hamarosan követi a második példány Barcelonában, szintén üzemeltetői tesztjárműként. A két projekt célja, hogy a gyártó a gyakorlati tapasztalatokat felhasználja a sorozatgyártású modellek folyamatos fejlesztéséhez.

Münchenben 24 órán keresztül egyetlen feltöltéssel üzemelve 550 kilométert tett meg az MAN elektromos szóló autóbusza

Időközben egyébként a csuklós, elektromos hajtású Lion’s City szériagyártását is megkezdték Lengyelországban, a starachowicei üzemben, ahol a szóló változatot már tavaly október óta sorozatban készítik. Ráadásul a villanybuszokat ugyanazon a gyártósoron építik, mint amelyiken a belső égésű motorral hajtott kiviteleket. Ez már csak azért is különösen elismerésre méltó, mert pusztán a vázszerkezetük 30–40 százalékban eltér a hagyományos változatokétól, és akkor az elektromos hajtásláncról, az akkumulátorokról és az egyéb nagyfeszültségű részegységekről még nem is beszéltünk.

Koppenhága 25 oroszlános elektromos buszt rendelt

Legalább ennyire fontos műszaki bravúr, hogy május közepén egy MAN Lion’s City 12 E modell München utcáin teljesen életszerű körülmények között 24 óra alatt 550 kilométert tett meg közbenső feltöltés nélkül. A járművet az MAN ProfiDrive trénerei a müncheni közlekedési vállalat két viszonylag sík domborzatú járatán, tavaszias időjárásban, részleges műterheléssel, minden megállóhelyre beállva tesztelték újságírók kíséretében. A TÜV Süd szakemberei pedig a mérés hitelesítéséről gondoskodtak, többek között a töltőcsatlakozó fedelének leplombálásával. Az elért hatótávolság alapján már az esetek 99 százalékában kiválthatók lennének a dízelüzemű városi buszok elektromos hajtásúakkal. Tény, hogy ezt a tesztet meglehetősen ideális feltételek mellett végezték, ám az MAN nehezebb üzemelési körülmények között és az akkumulátorcsomag élettartamának a vége felé is legalább 270 kilométer hatótávot ígér. Ez pedig az MAN ügyfeleinél a járatok közel kilencven százalékához már elegendő lenne. Mindezek a műszaki eredmények kiválóan megágyaznak a villanybuszokra leadott megrendeléseknek. Az első sorozatgyártású csuklós modellek Nürnberg utcáira kerülnek.

Luxemburgban is hamarosan MAN Lion’s City 12 E buszok állnak forgalomba

A német város közlekedési vállalata ugyanis 28 darab Lion’s City 18 E modellt rendelt a Lion’s City 12 E korábban érkezett 11 példánya mellé. Míg a svéd egyetemváros, Uppsala 12 csuklós e-buszt kért az oroszlános gyártótól, sőt további 45 csuklósra és 20 szólóra nyújtott be opciót, amelyet 2023-ig hívhat le. Szintén az elmúlt hónapokban Koppenhága 25, Malmö 22, valamint Luxemburg négy Lion’s City 12 E modellt rendelt. Ezek a számok egyértelműen egy dinamikusan növekvő trendet vetítenek előre. Ez pedig tovább erősíti az MAN szilárd meggyőződését, hogy a városi közlekedésben az elektromos hajtásé a jövő.

Brüsszelben is futnak már MAN villanybuszok