Három rendkívül különleges tehergépkocsit készített a Tatra, amelyek a vakond becenevet kapták, hiszen mély bányajáratokban szállítanak majd robbanóanyagot.
Igen összetett követelményeket támaszt a járművekkel szemben a nem mindennapi feladat. Szűk helyeken kell manőverezniük poros és párás környezetben rendkívül agresszív savak vizes oldatának kitéve, ezenkívül az elektromosan vezető por is erősen korrodáló hatású. Persze a rakomány veszélyessége sem közömbös szempont. Ezért a cseh gyártó a Force típusának tűzoltóautókhoz használt T 815 fülke-alvázát vette alapul. Ennek alacsony fülkéje és a felépítményt a csavaró erőhatásoktól mentesítő központi csőváza már eleve számottevő előnyt jelent erre a különleges alkalmazásra. Ezt egészítették ki a hátsó tengely kormányzásával, agyáttételes hajtással és dobfékekkel, míg a légrugós tengelyek teherbírása tíz-tíz tonna. A hajtásról léghűtésű, nyolchengeres, Euro V-ös, 280 kilowatt legnagyobb teljesítményű T3D-928-21 dízelmotor, szintén saját gyártású automatizált váltó és állandó összkerékhajtást biztosító osztómű gondoskodik.