Hirdetés:

Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára.

Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak, amely már az öreg kontinensen is alkalmazza járműveiben a tiszta vízgőzt kibocsátó technikát. Egyre több európai ország és nagyváros tűzi ki a következő évtizedekre a szén-dioxid-kibocsátás drasztikus csökkentését a területükön közlekedő járművek esetében. Ez az elhatározás pedig tovább gyorsítja a közösségi közlekedés és a szállítmányozás villamosítását. Ennek középpontjában a Toyota háza táján egy egyre szélesebb körben alkalmazott megoldás, a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztése áll. A mostani megállapodás eredményeként a Toyota Caetano Portugal, az autóbuszok gyártásában és értékesítésében több évtizedes múltra visszatekintő CaetanoBus, valamint a gépjármű-finanszírozással foglalkozó Finlog vállalat egyesíti erejét. Utóbbi legfőbb feladata egy olyan átfogó operatív bérleti program kidolgozása, amelynek fókuszában az autóbusz-kereskedelem támogatása áll. A személygépkocsik teljes körű lízingszolgáltatásából származó tapasztalatukat felhasználva így Európa-szerte bővíthetik a nulla helyi szén-dioxid-kibocsátású szállítási megoldások portfólióját. A CaetanoBus legtisztább típusa iránti érdeklődés ugyanis remek alapot biztosíthat a jelenlegi és későbbi modellek sikerének.

A Toyota FC Bus futurisztikus megjelenését mellőző, ám annak úttörő technikáját használó, letisztult formavilágú CaetanoBus H2.City Gold már több európai városban is élesben vizsgázik

A 2019-es Busworld kiállításon debütált, 400 kilométer hatótávolságú H2.City Gold alacsonypadlós városi autóbuszt már tesztelik valós üzemi körülmények között Dublinban, Kölnben és az észak-németországi Niebüll településen. Ráadásul Barcelona közlekedési társasága a 12 méteres, háromajtós változatból már nyolc példányt meg is rendelt, amelyet az idei év végéig szállítanak majd le. Vagyis a képzeletbeli labda most a helyi döntéshozók felé gurult, hiszen a hidrogénalapú üzemanyagcellás járművek széles körű elterjedése a megfelelő töltőállomás-hálózat lefedettségétől is függ. A gazdag, ám kis területű országok előnyét kihasználva Svájc már meg is kezdte a saját infrastruktúra kiépítését. Jó hír, hogy a hidrogén a földgázhoz hasonlóan továbbítható nagy távolságokra is, ezért egyes gázszolgáltatók európai összefogása keretében az évtized közepén elkezdődhet az európai gerinchálózat kiépítése. Ráadásul a tengerentúlon már csőrös kamionokban is teszteli a Toyota az üzemanyagcellás hajtásláncát. Így nem kizárt, hogy nemcsak nulla helyi károsanyag-kibocsátású, japán erőművet alkalmazó autóbuszokkal, hanem később akár ilyen tehergépkocsikkal is találkozhatunk majd Európában.

Fenntartható csúcshódítás

Ismét történelmet írt a PACCAR. Ugyanis egy Kenworth T680 üzemanyagcellás elektromos és egy Peterbilt Model 579EV akkumulátoros elektromos nyerges vontatóval teljesítette a legendás coloradói Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny útvonalát.

Holdcirkáló

Miután bolygónkon már mindkét sarkkört kipipálta a Toyota, becsvágyóan néz új terep után – a Földön kívül! Csapatbusza egy évtized múlva már aktív szolgálatot teljesíthet égi kísérőnkön.

A 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díj nyertesei: Díjazott újítások

Csillagos emblémát viselnek a jövő elektromos közlekedésének leginnovatívabb teherautói – így szavazott az Év Tehergépkocsija díj zsűrije. A Mercedes-Benz eActros és GenH2 Truck nyerte el a 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díjat.

Hino-Toyota üzemanyagcellás nyerges vontató: Hidrogénezett cirkáló

Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot.

Mercedes-Benz eCitaro G: Teret ad az innovációnak

Bemutatták a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eCitaro csuklós változatát. Ám ez nem csupán egy nagyobb karosszériaméretet jelent, hiszen ez az első autóbusz a piacon, amely szilárd elektrolitos akkumulátorral is rendelhető.

Az első!

Újabb fejezet kezdődik a fenntartható szállítmányozás történelmében, elérkezett a hatótávszorongást megszüntető üzemanyagcella kora – nemcsak tanulmányként vagy ígéret formájában, hanem munkára fogott, valóságos járművek képében.

Itt elmondhatod a véleményedet!