Hirdetés:

Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára.

Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak, amely már az öreg kontinensen is alkalmazza járműveiben a tiszta vízgőzt kibocsátó technikát. Egyre több európai ország és nagyváros tűzi ki a következő évtizedekre a szén-dioxid-kibocsátás drasztikus csökkentését a területükön közlekedő járművek esetében. Ez az elhatározás pedig tovább gyorsítja a közösségi közlekedés és a szállítmányozás villamosítását. Ennek középpontjában a Toyota háza táján egy egyre szélesebb körben alkalmazott megoldás, a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztése áll. A mostani megállapodás eredményeként a Toyota Caetano Portugal, az autóbuszok gyártásában és értékesítésében több évtizedes múltra visszatekintő CaetanoBus, valamint a gépjármű-finanszírozással foglalkozó Finlog vállalat egyesíti erejét. Utóbbi legfőbb feladata egy olyan átfogó operatív bérleti program kidolgozása, amelynek fókuszában az autóbusz-kereskedelem támogatása áll. A személygépkocsik teljes körű lízingszolgáltatásából származó tapasztalatukat felhasználva így Európa-szerte bővíthetik a nulla helyi szén-dioxid-kibocsátású szállítási megoldások portfólióját. A CaetanoBus legtisztább típusa iránti érdeklődés ugyanis remek alapot biztosíthat a jelenlegi és későbbi modellek sikerének.

A Toyota FC Bus futurisztikus megjelenését mellőző, ám annak úttörő technikáját használó, letisztult formavilágú CaetanoBus H2.City Gold már több európai városban is élesben vizsgázik

A 2019-es Busworld kiállításon debütált, 400 kilométer hatótávolságú H2.City Gold alacsonypadlós városi autóbuszt már tesztelik valós üzemi körülmények között Dublinban, Kölnben és az észak-németországi Niebüll településen. Ráadásul Barcelona közlekedési társasága a 12 méteres, háromajtós változatból már nyolc példányt meg is rendelt, amelyet az idei év végéig szállítanak majd le. Vagyis a képzeletbeli labda most a helyi döntéshozók felé gurult, hiszen a hidrogénalapú üzemanyagcellás járművek széles körű elterjedése a megfelelő töltőállomás-hálózat lefedettségétől is függ. A gazdag, ám kis területű országok előnyét kihasználva Svájc már meg is kezdte a saját infrastruktúra kiépítését. Jó hír, hogy a hidrogén a földgázhoz hasonlóan továbbítható nagy távolságokra is, ezért egyes gázszolgáltatók európai összefogása keretében az évtized közepén elkezdődhet az európai gerinchálózat kiépítése. Ráadásul a tengerentúlon már csőrös kamionokban is teszteli a Toyota az üzemanyagcellás hajtásláncát. Így nem kizárt, hogy nemcsak nulla helyi károsanyag-kibocsátású, japán erőművet alkalmazó autóbuszokkal, hanem később akár ilyen tehergépkocsikkal is találkozhatunk majd Európában.

A Mercedes-Benz és a Setra buszok újdonságai: Fókuszban a biztonság

Főként a biztonság terén erősödnek a Mercedes-Benz és a Setra buszok az általános járműbiztonsági rendelet évében. Néhány hasznos termékújdonság mellett a legnagyobb durranás a jóformán minden típushoz elérhető digitális visszapillantó tükör.

Teljes gázzal a fenntarthatóság felé

Számos érdekességet mutatott be nemrég az Isuzu. Átfogóan megújította a D-Max pickupot, kidolgozott egy akkumulátorcserés rendszert elektromos kisteherautóknak, valamint leleplezett egy elektromos városi buszt és egy üzemanyagcellás nehéz-teherautót.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Hino alternatív újdonságok: Japán zöldségek

Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.

Hidrogénevő

Brüsszelben, a Busworld Europe 2023 kiállításon mutatta be legújabb, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, üzemanyagcellás városi autóbuszát az IVECO Bus. A 12 méter hosszú, alacsonypadlós E-Way H2 a HTWO, vagyis a Hyundai technológiáját használja.

Irizar Hydrogen i6S Efficient: Távolba tekintenek

Ez aztán a nagy durranás, de természetesen csak képletesen! A spanyol Irizar a kontinens egyik első üzemanyagcellás távolsági buszáról rántotta le a leplet.