Hirdetés:

Pár éve a hagyományos hajtásláncú változatai elől a Volkswagen elhappolta a trófeát, azonban most nem hagyták magukat a franciák, elsöprő fölénnyel hódították el a 2021-es Év Kishaszonjárművei kitüntetést.

Tegnap óta nyilvános az eredmény: a 2021-es Év Kishaszonjárművei a Citroën ë-Jumpy, az Opel/Vauxhall Vivaro-e és a Peugeot e-Expert. A francia PSA-csoport öt járműve egymástól lényegében csak apró formai elemekben tér el, az Opel és angol leányvállalata esetében pedig szó szerint csak a logó különbözik. A típuscsalád 2016-ban mutatkozott be a két eredetileg is francia márka emblémájával, az azóta felvásárolt Opel tavaly ültette át a régóta használt nevet erre a platformra. A Sevel Nord gyárban készülő harmadik generációs termékek idén villanyos változatokat kaptak, ez nyerte el a nemzetközi szakújságírókból álló zsűri szavazatainak elsöprő többségét. A gyártó által ígért, 300 kilométert is meghaladó hatótávolság jelentette az egyik legfontosabb érvet a döntésben. Ez ugyanis a kishaszonjárművek jellemző felhasználásainak többségében bőségesen elegendő egy munkanapra. Érvelésükben a tagok további pozitívumként azt emelték ki, hogy a francia vállalat mind a raktér mérete és a terhelhetőség, mind a vezethetőség tekintetében megőrizte a belső égésű motorral felszerelt változatok előnyeit.

Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a nemzetközi díj, a PSA immár összesen hetet tudhat magáénak. Ügyesen csinálják, hiszen így most csoportszinten ők az elsők, a Citroën és a Peugeot öt díja mellett ugyanis a Renault Trafic és a Master németessé átemblémázott változata is bezsebelt kettőt az elmúlt évtizedekben.

A PSA-csoport márkáinak díjai
ÉvAz Év Kishaszonjárműve(i)
2019.Citroën Berlingo, Opel Combo és Peugeot Partner
2009.Citroën Nemo, Fiat Fiorino és Peugeot Bipper
2008.Citroën Jumpy, Fiat Scudo és Peugeot Expert
2002.Opel Vivaro és Renault Master
1999.Opel Movano
1997.Citroën Berlingo, Peugeot Partner
1994.Citroën Jumper, Fiat Ducato és Peugeot Boxert

PSA és Toyota villanyfurgonok: Feltölthető vonósnégyes

Debütált a PSA gigakonszern három sajátmárkás és a Toyota elektromos, közepes méretű kisáruszállítója. Ám egyikőjük sem kívánkozik a másodhegedűsi pozícióra, sokkal inkább hisznek a csapatmunkában.