Hirdetés:

Bemutatták a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eCitaro csuklós változatát. Ám ez nem csupán egy nagyobb karosszériaméretet jelent, hiszen ez az első autóbusz a piacon, amely szilárd elektrolitos akkumulátorral is rendelhető.

Két évvel ezelőtti bemutatása óta már több száz sorozatgyártású Mercedes-Benz eCitaro városi busz került forgalomba Európa-szerte. Ezt a sikert hivatott tovább fokozni a most megjelent csuklós változat, amelynek rögtön több mint hatvan példányára kapott megrendelést a mannheimi gyár, és azóta is folyamatosan nő ez a szám.


Nem csoda, hiszen az egyre zsúfoltabb városok kiéhezve várják a minél nagyobb utaskapacitású, alternatív hajtású buszokat, az eCitaro G pedig akár 146 főt is szállíthat. Azonban a Mercedes-Benz fejlesztői nem álltak meg ott, hogy ötvözték a már jól ismert, illetve igen elismert Citaro G csuklós busz és az eCitaro korszerű, tisztán elektromos hajtásának az előnyeit. Az energiatárolás terén is innovatív megoldásokkal álltak elő. Először is bevezették a jól bevált lítiumion-akkumulátor új generációját, amely 292-ről 396 kilowattórára növelte az akkucsomag kapacitását, számottevően kibővítve a hatótávolságot.

A jelentős újdonságként bevezetett szilárd elektrolitos akkumulátorok a telephelyi töltésekhez ideálisak, lehetőség szerinti gyorstöltésre csak korlátozottan alkalmazhatók

Ám ez még nem minden! A csuklós eCitaro már az elektromos járművek körében várhatóan jelentős áttörést hozó, új műszaki mérföldkőnek számító, szilárd elektrolitos akkumulátorral is rendelhető, kategóriájában úttörőként. Ennek óriási előnye a nagy energiasűrűség és a különösen hosszú élettartam. Ráadásul ezeknek a lítiumpolimer-akkumulátoroknak az előállításához nincs szükség például kobaltra, nikkelre és mangánra. Hét ilyen akkucsomaggal az eCitaro G összesen 441 kilowattóra energiatároló kapacitást kínál. Csakhogy a szilárdtest-akkumulátorok meglehetősen korlátozottan alkalmazhatók gyorstöltésre, és ezáltal a megállókban, illetve a végállomásokon a gyors rátöltésekre. Erre, a lehetőség szerinti töltésre a lítiumion-akkumulátorok ideálisak. Ezért kínálja a csillagos gyártó mindkét akkutípust a csuklós Citaro buszhoz, hogy a közlekedési vállalatok a saját üzemeltetési profiljukhoz, illetve stratégiájukhoz leginkább megfelelő technikát választhassák.

Holttérfigyelő rendszer őrködik a szinte hangtalanul suhanó busz és a védtelen közlekedők közötti interakciók biztonsága fölött

Az eCitaro G piaci bevezetésével tehát a Daimler Buses kiváló irányban folytatja korábbi ígéretének beteljesítését, amely szerint fokozatosan meghonosítja az elektromos hajtást városi buszainak palettáján, miközben megerősíti élenjáró szerepét a műszaki újítások terén. Sőt, már a következő fontos lépést is megkezdte a gyártó, így az eCitaro és az eCitaro G üzemanyagcellás elektromos hajtással is rendelkezésre áll majd 2022-től. Ez csökkenti a kezdeti beruházási igényt, hiszen a könnyedén és gyorsan megtankolható üzemanyagtartályok szükségtelenné teszik a lehetőség szerinti töltéshez elengedhetetlen bonyolult infrastruktúra kiépítését. A Daimler Buses ezért úgy véli, hogy ilyen széles kínálattal semmi sem állhat a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású helyi közösségi közlekedés megteremtésének útjába.

Az eCitaro G fontos lépés a csillagos márka összes városi buszának villamosítása felé vezető úton

Itt elmondhatod a véleményedet!