Hirdetés:

Új utakra igyekszik a legnagyobb oroszlános kishaszonjármű leendő lakófelépítményes változata. A Peugeot Boxer 4×4 Concept szakít az eddigi kempingjárműves hagyományokkal, és a praktikum mellett az újrahasznosítást népszerűsíti.

Hatalmas lépéssel hagyja maga mögött a lakóautók klasszikus világát a legfrissebb Peugeot Boxer típuscsalád L3 változatán alapuló guruló turistaszállás, és a gyártó legkorszerűbb jövőbeni elképzeléseivel indul – szó szerint – hódító útjára. Kifejező stílusa és innovatív anyagai révén az eddig 720 000 példányban értékesített Boxer ezúttal egy bátor kalandor bőrébe bújva készül a nagyvilág felfedezésére.Elsősorban a fenntarthatóság és a tartósság vezérelte a tanulmányjármű tervezőit, így egyik szempontból sem meglepő, hogy az újrahasznosított és ismét újrahasznosítható padlóburkolat összetevői között megtalálható például a tejesdoboz. A 75 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást megspóroló műanyagpadló előző életében tüzelőanyag-tartályként vagy éppen tisztítószeres flakonként is szolgálhatott. Az aragonit ásványból készített munkapult és mosogatótálca pedig a természetes kövek keménységét ötvözi a kerámia szépségével.

A Peugeot Boxer 4×4 Concept tiszteli a természetet – nemcsak korszerű és takarékos motorjával, hanem az újrahasznosított alapanyagokkal is igyekszik minimalizálni környezeti hatását

Egy szupertakarékos motor nélkül természetesen a fenntartható szabadidőjármű koncepciója is csak félkarú óriás. A Boxer 4×4 koncepció 2,2 literes BlueHDi egységét a fejlett SCR-es kipufogógáz-utánkezelő rendszer és részecskeszűrő használata mellett stop-start funkcióval is felszerelték, így gond nélkül teljesíti az érvényben lévő környezetvédelmi előírásokat. A 165 lóerő teljesítménnyel és 370 newtonméter forgatónyomatékkal megáldott motor mellett a Dangel vállalattól érkező összkerékhajtás, illetve a hatfokozatú kézi sebességváltó a garancia arra, hogy még a legmeredekebb emelkedők sem állíthatják meg az expedíciót!

Nappali (menet)fény a javából! Szinte természetes világossággal ragyogják be az éjszakai túraútvonalakat a LED-technikájú kiegészítő tetőfényszórók, a nyolc világítótest mindegyikét a márka zászlóshajójából, a Peugeot 508 személyautóból kölcsönözték

Tudatosan választották ki a jármű külső árnyalatait a dizájnért felelős munkatársak, a selyemfényű karosszériaelemek minden apró porcikájából az erő sugárzik. Jól mutatja, hogy ez is, hogy ez csak egy tanulmány, az igényes és drága fényezés terepen nem sokáig maradna ilyen vonzó. A szabad hasmagasságot elöl 30, hátul pedig 50 milliméterrel növelték, így a legtöbb akadály könnyedén leküzdhető.

A különleges fekete keréktárcsákon a Michelin-csoporthoz tartozó BF Goodrich terepabroncsai feszülnek, amelyek a masszívságot, a tartósságot és a kiváló tapadást egyesítik

A hat méter hosszú, négy különböző élettérrel – konyha és étkező, hálószoba, fürdőszoba, vezetőfülke – rendelkező mobil otthon alapterülete mindössze tíz négyzetméter, de a tökéletes helykihasználásnak köszönhetően három fő részére nyújt fejedelmi kényelmet. A belsőtérben felhasznált anyagok a zord külsővel ellentétben aktívan hozzájárulnak a felfrissüléshez és a kikapcsolódáshoz. A mentazöld és szürke színekkel kombinált kárpitok stílusa a márka alternatív hajtású személygépkocsi-modelljeiből származik.

A környezetbarát túrázás megannyi kelléke a legnagyobb biztonságban utazhat – a Bosch elektromos hajtását alkalmazó Peugeot eM02 FS Powertube hegyikerékpár és a klasszikus kanadai lécpalánkolt kenu is felfért csomagtartókra

Az ígéretes és formabontó Peugeot Boxer 4×4 tanulmány-lakóautó kereskedelmi forgalomban egyelőre nem kapható. De amíg a kialakult egészségügyi helyzet miatt csak álmodozhatunk a nagy nyári túrákról, addig marad ideje a vállalat szakembereinek a tökéletes piacra lépés előkészítésére.


Dangel

A francia cég az összkerékhajtású kishaszonjárművek specialistája, a nyolcvanas évek óta építi át a PSA-csoport különböző termékeit. Kezdetben az első kerekek kiegészítő hajtásáról gondoskodtak – ahogyan azt az oroszlános pickupok izgalmas történelme kapcsán már említettük is. Majd a járműépítési trendek változásával a nyomaték hátsó kerekek felé továbbításának megoldására álltak át. Vagyis a tanulmány összkerékhajtása egy létező, bárki által megvásárolható rendszer, nem a fantázia szüleménye.

Fotó – FaceMePL / CC BY 2.0 (adaptáció: színegyensúly módosítása):

Elsőként a Peugeot 504 típust alakították összkerékhajtásúvá 1980-ban

A cég a mai napig aktív és átépítési megoldásai kereskedelmi forgalomban elérhetők a francia gyártók mindhárom haszonjárművéhez és azok számos testvéréhez. Így természetesen a három díjnyertes modulegyterűhöz (Citroën Berlingo, Opel Combo és Peugeot Partner) is rendelhető. A közepes méretű kishaszonjárműveikhez (Citroën Jumpy, Opel Vivaro és Peugeot Expert) szintén kínál 4×4-megoldást a Dangel. Mivel ez a két kisebb típus immár a Toyota kínálatában is megtalálható, nem kizárt, hogy egyszer megjelenik majd a Toyota Proace City és a Toyota Proace összkerékhajtású kivitele is. A történelme során több különböző méretű és rendeltetésű típust is felölelő olasz-francia Sevel-együttműködésből közös gyermekként mára már csak a legnagyobb típus maradt meg (Citroën Jumper, Fiat Ducato és jelenlegi alanyunk, a Peugeot Boxer), azonban ez a trió is rendelhető a Dangel rendszerével.

A Boxer esetében az összkerékhajtási rendszer alapára nagyjából 8000 euró, a hátsó differenciálzár és a futóműemelés egyaránt körülbelül ezer euró felárat jelent

Keretes írás a Dangel gyártóról: Schermann Sándor