Különleges Scania G 410 tehergépkocsi állt üzembe nemrég a Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat flottájában.
Hirdetés:

Cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő motor gondoskodik a jármű hajtásáról, míg az elektrohidraulikus rakodódaruja hálózatról tölthető akkumulátorcsomagról működik. Így biogázt tankolva a fuvarozóvállalat akár kilencven százalékkal is csökkentheti a jármű szén-dioxid-lábnyomát. Mivel az akkumulátorcsomag tömege 800 kilogramm, a két LNG-tartály egyikét el kellett hagyni az alvázról. A duplán alternatív üzemű tehergépkocsit az hívta életre, hogy a Kuuskuljetus által a Renta Group cégcsoportnak végzett fuvarfeladatok kapcsán állványzatokat szállít ki a fővárosban, Helsinkiben, méghozzá a hajnali órákban is, amikor a városlakók alszanak. Mivel a gázüzemű teherautó sokkal csendesebb, mintha dízel lenne, zavartalanul pihenhetnek a lakók. A jármű HIAB X-HiPro típusú rakodódaruja pedig ennél is csendesebben üzemel, hiszen akkumulátorokról működik a hidraulikát hajtó villanymotorja. Az éjszaka feltöltött akkumulátorok általában kiszolgálják a napi munkavégzést, de ha mégis lemerülnének, akkor a daru hagyományosan, a motorról hajtva is használható. Így valóban korlátok nélkül üzemeltethető ez a gépkocsi.

 -