Tizenöt év után debütált a Toyota Hiace teljesen új generációja, amely nagy lökettérfogatú motorokkal próbál az ínyenc vásárlók kedvében járni. A képletbe csak egy apró hiba csúszott: sajnos messze elkerüli Európát.
Hirdetés:

Több évtizeden keresztül a hazai utak meghatározó szereplőjének számított a Toyota Hiace kishaszonjárművek több generációja is. A mentősöktől kezdve, a hiba- és duguláselhárító vállalkozókon át egészen az építőipari brigádokig mindenki szerette a furgonokat. A tartós, szinte elnyűhetetlen igáslovak kiemelkedő futásteljesítménnyel és megbízhatósággal jártak a nem mindig figyelmes tulajdonosok kedvében. Aztán bő tíz évvel ezelőtt eltűntek a kontinens márkakereskedéseiből az utolsó negyedik generációs modellek is. Helyükre pedig néhány évvel ezelőtt érkezett a PSA-csoport átmatricázott kishaszonjárműve Toyota Proace néven. Ám az energia nem vész el, csak átalakul elv alapján a Hiace pályafutása természetesen tovább folytatódott, méghozzá Távol-Keleten, Afrikában és Ausztráliában.

 -

 

Minőségi előrelépés

Az idei év a nagy változások időszakának bizonyult a típus 1966 óta folyamatosan íródó történelmében, hiszen tizenöt évnyi szolgálatot követően a 2004-ben bemutatkozott ötödik generáció átadta a stafétát a következő nemzedéknek. A távol-keleti iskola jegyében kialakított eddigi felépítést újra felváltotta a klasszikus motorháztetős elrendezés, amely a könnyebb szerelhetőség mellett a járművezetőnek is előnyére válik. Az előretolt hajtásláncnak köszönhetően ugyanis a jármű menetstabilitása és rugózási kényelme egyaránt érezhetően javult.

 -

A modern, szinte baltával faragott külső érző lelket takar

A biztos alapokról a teljesen megújult padlólemez gondoskodik, amely hosszában (kiviteltől függően +53,5-57 centiméter) és szélességében (+21,5 cm) egyaránt jelentősen gyarapodott. A hatodik generáció esetében a bővülés legjobban a leghátsó traktusban érezhető, hiszen a raktérben akár 9,3 köbméternyi szabad hely várja a szállításra váró árut.

 -

Magas tetővel több mint kilenc köbméteres a leghosszabb Hiace raktere

Rejtett képességek

Az új típuscsalád fejlesztése során a legnagyobb változást a hajtáslánc terén eszközölték a minden apró részletre odafigyelő tervezők, bár az elérhető variációkat nem vitték túlzásba. A rendkívül hatékony négyhengeres dízelmotor lökettérfogatát háromról 2,8 literre csökkentették, miközben teljesítménye több mint 40 lóerővel, 177 lóerőre nőtt. A nagy fokú optimalizálásnak, valamint az új stop-start rendszer alkalmazásának köszönhetően a tüzelőanyag-fogyasztás száz kilométerenként 8,7 százalékkal csökkent, amely így akár 7,5 literes átlagos értéket is mutathat tankoláskor. Az egyetlen benzines egység gyökeresen megváltozott az előző széria négyhengeres motorjához képest. A 3,5 literes V6 erőforrás 121 lóerővel és 108 newtonméternyi forgatónyomatékkal gyarapodott, így a guruló istálló mostantól 278 tagot számlál, nyomatéka pedig 351 newtonméterre hízott.

 -

Cipőkanállal bár, de végül befért a motortérbe a 278 lóerős, 3,5 literes V6-os

Variációk egy sémára

Az új Hiace típuscsalád több tucatnyi változatot kínál: a két tengelytávolságú (LWB hosszú és SLWB extra hosszú) furgon modell négy- vagy ötajtós kivitelben, egy- vagy két üléssorral, kétféle tetőváltozatban rendelhető. A típusnevek terén is gazdag kínálat áll rendelkezésre, ugyanis piactól függően GranAce, Majesty, Granvia és Quantum álneveken is feltűnik ez az ezerarcú hős.

 -

A minden tekintetben kívánatos Hiace modellcsaládnak sajnos csak messziről integethetünk, miután forgalmazását a távol-keleti és az ausztrál régióra, valamint Mexikóra korlátozták

Biztonság

Nincs új Toyota-modell széleskörű biztonsági arzenál nélkül, így a Hiace listája is meglehetősen gazdag a vezetőtámogató rendszerek rovatban. Az előre figyelő kameria tisztán látja a gyalogosokat, sőt nappal még a kerékpárosokat is észleli. Ez utóbbi különösen fontos az olyan két keréken guruló országokban, mint például Thaiföld, ahol maga a Hiace is készül. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányzással segíti a forgalmi sáv megtartását, tolatás közben pedig a hátsó keresztirányú forgalmat jelző rendszer, az első- és hátsó parkolószenzorok és a tolatókamera támogatása jöhet jól. Amennyiben mégis megtörténne az ütközés, a sofőrt és a járműben utazókat felszereltségtől függően akár kilenc légzsák is megvédheti a komolyabb sérülésektől.

 -

Az új, hétcolos képátlójú információs és szórakoztató rendszer természetesen Apple CarPlay és Android Auto támogatással is elérhető

Prémium csapatszállító

Aki árufuvarozás helyett inkább utasok szállításra használná új Hiace járművét, annak egyből két minibuszváltozat is rendelkezésére áll. A tizenkét üléses Commuter modellek egyébként kizárólag a 2,8 literes, turbófeltöltéses dízelmotorral és automatikus sebességváltóval érhetők el. Az abszolút csúcsváltozatot pedig a Commuter GL felszereltség jelenti, amely motoros mozgatású oldalajtókkal, kétzónás légkondicionáló berendezéssel, az utastérben összesen hat USB-aljzattal és nyolc olvasólámpával, valamint prémiumszínvonalú kárpitozással is kényezteti a bent ülőket.

 -

A legrövidebb, alacsony tetős Toyota Hiace furgon alapára közel nyolcmillió forintnyi ausztrál dollár, a plafont a fényűző Commuter GL minibusz jelenti a nagyjából 14,5 millió forintos árcédulájával