Jelenleg az LNG, vagyis a cseppfolyósított földgáz a gázolaj egyetlen életképes alternatívája a hosszú távú nehézkategóriás fuvarozásban, ezért egyre több magyar fuvarozó is erősen érdeklődik a technológia iránt. Az első hazai töltőpont átadása így megadhatja a kezdő lökést az LNG-üzemű tehergépkocsik elterjedésének a magyarországi flottákban. A 77 köbméteres LNG-tartánnyal felszerelt kút napi száz tehergépkocsi kiszolgálására alkalmas, a cseppfolyósítva tárolt földgázból pedig sűrített földgáz (CNG) is előállítható akár személygépkocsik tankolására is. A CNG-kút kapacitása 1200 köbméter/óra, amivel nagyhaszonjárművek is néhány perc alatt feltölthetők – ahogyan erről személyesen is meggyőződtünk a Volvo FH 460 LNG menetpróbáján. Jelenleg az LNG ára bruttó 369, míg a CNG ára bruttó 349 forint kilogrammonként ezen a töltőállomáson. A kút megnyitása nemcsak hazai, hanem európai tekintetben is fontos mérföldkőnek számít, ugyanis ezzel Magyarország is becsatlakozik a transzeurópai szállítási hálózatba (TEN-T), az egyik LNG-folyosót 550, a másikat 420 kilométerrel meghosszabbítva. A szigetszentmiklósi töltőállomás kivitelezése a PAN-LNG Projekt keretében valósult meg, amelynek elsődleges célja az LNG-közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra-hálózat magyarországi kiépítésének előkészítése, valamint az első töltőpontok megvalósítása és azok ellátásának biztosítása. A közeli tervekben további LNG-töltőállomások létesítése és egy hazai LNG-előállító üzem megépítése is szerepel.
LNG-töltőállomás Szigetszentmiklóson: Megnyílt az első LNG-kút
Június 24-én ünnepélyes keretek között megnyílt hazánk első nyilvános LNG-töltőállomása az M0-ás autóút szigetszentmiklósi pihenőjénél az M1-es autópálya felé vezető oldalon.
Hirdetés: