Idén közel ötszáz magyar hivatásos tehergépkocsi-vezető nevezett be a NiT Hungary és az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság által közösen szervezett versenyre. Az elméleti teszt, majd a területi elődöntők után tíz járművezető jutott be az országos döntőbe.
Szokatlan feladat volt a versenyzőknek a 25,25 méteres, dollys szerelvénnyel tolatni
A családi nappal és baleset-megelőzési programokkal egybekötött döntőn először egy tükörpályán párokban mérték össze gyakorlati tudásukat egy-egy nyerges szerelvénnyel, ahol nyolc perc alatt nyolc manőverezési feladatot kellett teljesíteniük. Többek között oszlopdöntés kerékkel, szűk sávban manőverezés és kalodagyakorlat várt rájuk.
Nem mindennapi mutatvány: „rendőrforduló” a locsolt műgyantapályán szóló vontatóval
Innen az öt legjobb eredményt elérő pilóta került be a szuperdöntőbe, amely két részből állt. Egyfelől egy komplex gyakorlatból, amely egy fuvarba indulást szimulált. A versenyzőknek harminc perc alatt ellenőrizniük kellett a fuvarokmányokat, a szerelvény műszaki állapotát és a rakományrögzítést, majd a megtalált hibákat el is kellett hárítaniuk.
Tolatva kellett szlalomozni a lejtős, locsolt műgyantapályán
Másfelől egy vezetéstechnikai gyakorlatsort kellett elvégezniük, ahol egy nagy meglepetés is várt a versenyzőkre. A gyakorlatok egy részét ugyanis egy 25,25 méter hosszú, dollys szerelvénnyel kellett végrehajtaniuk, többek között tolatniuk, illetve szűk pályán manőverezniük is kellett. A szervezők számos új, illetve trükkös feladattal készültek a szuperdöntőre, például az egyik locsolt műgyantapályára tolatva kellett felhajtaniuk, majd „rendőrfordulóval” egy 180 fokos fordulást végrehajtaniuk a szóló vontatóval. Az országúti modulon pedig egy kerékpárost is észre kellett venniük az extrahosszú szerelvény holtterében. Nem kevésbé volt izgalmas, amikor a körpályán kötelet akasztottak a pótkocsi rögzítőfékkarjára. Majd meg kellett feszíteniük a kötelet, és körbemenni úgy, hogy ha meglazult a kötél, akkor feldöntötte a belső köríven elhelyezett terelőkúpokat, ha túlságosan megfeszült, akkor pedig behúzta a rögzítőféket, természetesen mindkét eset hibapontot eredményezett. Izgalmas és látványos volt az is, amikor különböző sebességeknél labdát kellett dobniuk a fülkéből az úton álló hulladékgyűjtő edényekbe.
A robogó szerelvényből kellett belecélozni a labdával a hulladékgyűjtő edénybe
A kötélfeszítős gyakorlat a körpályán 25,25 méteres szerelvénnyel
A hátsó szélességjelző lámpával kellett levenni az oszlopról a karikát
Végül a nettó egymillió forintos fődíjat és a „Legjobb magyar tehergépkocsi-vezető” címet Kormos Csaba Tibor nyerte el, aki egyéni vállalkozóként a munkáltatónak járó díjat is átvehette. Csaba először jelentkezett a versenyre. Második helyen végzett Gasparovics Ferenc, a dobogó harmadik helyére pedig Könczöl András állhatott fel. A verseny szervezői az elmúlt évekhez hasonlóan idén is számíthattak a drivingcamp Hungary, a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram, a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., a Pappas Auto Magyarország Kft., valamint a Schmitz Cargobull Magyarország Kft. támogatására.
Kormos Csaba Tibor az első, Gasparovics Ferenc a második, Könczöl András a harmadik helyen végzett