Számos gyári teszt, illetve sajtóteszt igazolta már az új generációs Scania tehergépkocsik tüzelőanyag-hatékonyabb működését az elődökhöz képest. A Scania Hungária Kft. most hazai körülmények között elvégezte a saját összehasonlító tesztjét.
Hirdetés:

Gondos előkészítést követően a hazai közúti összehasonlító tesztben egy eleve kiváló tüzelőanyag-hatékonyságú, előző generációs Scania R 450 Streamline, egy új generációs R 450, valamint egy szintén új generációs S 500 nyerges vontató vett részt, amelyek részterheléssel ellátott függönyponyvás félpótkocsikat húztak. Így a szerelvények összgördülőtömege mérési bizonylatokkal igazolva 34 tonna volt. A tüzelőanyag-fogyasztást a műszerpanel központi kijelzőjén megjelenő értékek és valós tüzelőanyagszint-mérés alapján értékelték, a szerelvényeket pedig ugyanaz a tapasztalt, jól képzett, kiváló hatékonysággal vezető pilóta hajtotta. A tesztek során minden esetben enyhe volt a forgalom, ám a két új generációs járművel erősebb szélben, olykor enyhe esőben és átlagosan 10–15 Celsius-fokkal hűvösebb időben végezték a mérést, ami az elődmodellnek kedvezett. Innen szép győzni!
Az összehasonlító teszthez három olyan, összesen közel 1500 kilométer hosszú útvonalat jelöltek ki a Scania Hungária Kft. szakemberei, amelyek az úttípusok összetételi arányában, a domborzati viszonyokban és a forgalmi körülményekben is lényegesen eltérnek egymástól. Az első kör a Biatorbágy–Szeged–Békéscsaba–Szolnok–Biatorbágy útvonalat tartalmazta. A mintegy ötszáz kilométer hosszú, teljesen síkvidéki út fele-fele arányban autópályás és főútvonalas szakaszokból állt. A második kör a Biatorbágy–Eger–Kékestető–Gyöngyös–Biatorbágy útvonalon vezetett keresztül. A körülbelül négyszáz kilométer hosszú ciklus javarészt autópályás szakaszokból állt, ám száz kilométer kifejezetten hegyvidéki utakon futott, hazánk legmagasabb csúcsa, a Kékestető érintésével. A harmadik tesztkört a Biatorbágy–Szekszárd–Nagykanizsa–Biatorbágy útvonal alkotta. A nagyjából ötszáz kilométeres út kétharmadát autópálya, míg egyharmadát főútvonal tette ki, jellemzően dimbes-dombos vidéken.
Az egyes útvonalakon mért átlagfogyasztási értékeket összegezve a következő eredmény született: az S 500 modell 4,1, az új R 450 modell pedig 3,8 százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztást ért el, mint a referenciajárműként szolgáló előző generációs R 450 Streamline. Hazai körülmények között is beigazolódott tehát, hogy az új generációs Scania tehergépkocsik körülbelül négy százalékkal kevesebb gázolajat fogyasztanak, mint elődeik. 

 -