Több mint hatvan tartozékkal aggatták tele az USA-ban kapható Nissan Titan XD Pro 4X pickupot, ám a Project Basecamp a kiegészítők mind egyetlen célt szolgálnak. Méghozzá azt, hogy ezzel az autóval felfedezhessék az emberlakta területektől legtávolabbi vidékeket is a vándorok. Amolyan „alaptábor-hangulatot” áraszt a Titan, ahol megpihenhet a túrázó két kalandos kirándulás között.
Távol a világ zajától is letáborozhatnak a Titan utasai
Mi az egyik legfontosabb egy túrázó számára? Természetesen a túrabakancs! A Nissan mérnökei sem gondolták másként, ezért egyből felszerelték a pickupot komoly terepgumikkal, amelyek 17 colos, alumíniumötvözet keréktárcsákon feszülnek. Továbbá az autóban egy háromcolos emelőkészletet is beszereltek, így körülbelül 7,7 centiméterrel került magasabbra a gyárinál. A légrugós felfüggesztést is elpusztíthatatlanra tervezték, hogy bírja a kiképzést a lakatlan tájakon, ahol nincs segítség, önmagára és a terepjárójára utalva kell minden akadályt leküzdenie a túrázónak.
Nincs előtte akadály
Habár a Titan alapváltozata is épp elég masszív megjelenésű dizájnnal kelleti magát a piacon, az „alaptábor” külsejét még agresszívabbra faragták. Módosították az első és a hátsó lökhárítókat, látványos sárvédő-szélesítéseket kapott, továbbá „sziklaálló” oldalfellépő küszöböket. Egyedi a motorházfedele és felvértezték erős szúrófényekkel, illetve ködfényszórókkal. Az első lökhárító alatt helyet kapott egy csörlőrendszer távvezérlővel és gyorscsatlakozó kábellel. Mindezen változásokat az egyedi fóliázás teszi még feltűnőbbé.
A tetőn elhelyezett keret is alkalmas a túléléshez hasznos holmik szállítására
Ám a vadonban ez nem elég a túléléshez, ezért a Titanban található még sátor, hűtőszekrény, víztartály, tüzelőanyag-tárolók, polcrendszer, ásók és egy nagy elsősegélycsomag. Ha még ez sem lenne elég, egy utánfutó is a kalandorok segítségére lehet, amely képes a saját tömegének kétharmadát szállítani. A szintén fóliával borított pótkocsi hatalmas terepszöge és az egész kialakítása a vontatás megkönnyítését szolgálja, valamint az állítható légrugózása segít, hogy nehéz terepen is boldoguljon a Titan mögött.
És, amiről még nem ejtettünk szót, hogy mekkora erővel húzza a Titan az utánfutóját. A Nissan orrában egy V8-as, ötliteres Cummins dízelmotor duruzsol 310 lóerővel és 752 newtonméter nyomatékkal! A nyár folyamán a Nissan szeretné még több szabadidővel és kirándulással foglalkozó kiállításon megmutatni a látványos Titant. Bárcsak mi is láthatnánk élőben!