MTM T6 E-motion néven mutatta be a német MTM tuningcég a 2016-os Genfi Autószalonon a Volkswagen-alapokra épülő autóját. Az MTM mérnökei a tuningpraktikák alkalmazása mellett hibridjárművet faragtak a T6-ból.
Hirdetés:

Németországban jelentős hagyománya van a haszongépjárművek egyedivé alakításának. Az MTM a Volkswagen konszern szinte minden típusához kínál kiegészítőket, így nem csoda, hogy a T6-hoz is gyorsan hozzányúltak. A hagyományos csomagok mellett azonban Genfben egy igazi „csodabogarat” is bemutattak. A T6 E-motion természetesen egyedi fényezéssel hívta fel magára a figyelmet, de nem csak azzal. Kétliteres dízelmotorja 240 lóerőre erősödött (a gyári érték 204 lóerő), és az első kerekeket hajtotta egy hétfokozatú DSG-sebességváltó segítségével. A hátsó tengelyen viszont két villanymotor is megbújt.
Az elektromos egységek összesen 42 lóerőt mozgósítanak még a T6 számára, azonban nem is a 282 lóerő rendszerteljesítmény a legelképesztőbb, hanem a 450 newtonméter legnagyobb nyomatékú dízelmotor 1400-as és 2400-as percenkénti fordulatszáma között rendelkezésre álló 1100 newtonméter össznyomaték. A műszaki adatokról nem sokat árult el az MTM, hiszen egy kísérleti járműről van szó. A mérnökök azt viszont elmondták, hogy a villanymotorok erre méretezett fogasszíjak segítségével hajtják meg a hátsó féltengelyeket. Így az E-motion nem csak bitang erős, hanem tulajdonképpen összkerékhajtású.

 -

A két villanymotor egy-egy fogasszíjon keresztül hajtja a hátsó féltengelyeket

Ennek megfelelően menetteljesítményei is lenyűgözőek. A hibrid T6 száz kilométer/óra sebességre 8,2 másodperc alatt (a gyári érték 9,9 másodperc) gyorsul és a száguldás egészen 215 kilométer/óra sebességig tarthat. Az MTM 20 colos keréktárcsákat álmodott a T6 alá, amelyekre 275/35 ZR 20 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat húztak. A fékekhez a mérnökök elmondása alapján nem kellett hozzányúlni, a gyári rendszer megbirkózik a többlet-menetteljesítménnyel.
A villanymotorok akár tisztán elektromos üzemben is képesek mozgatni a hátsó kerekeket. Ezt demonstrálták is a kiállításon, az akkumulátor kapacitásáról azonban nem árultak el semmit a gyáriak. Ahogy az ár firtatása kapcsán is csupán sejtelmes mosoly volt a válasz. Arra azonban nyomatékosan felhívták a figyelmünket, hogy működő technológiáról van szó, amely egyedei a piacon, és hamarosan kereskedelmi forgalomba is kerül. Kíváncsian várjuk.

 -

Forognak a kerekek: a mérnökök demonstrálták is a tisztán elektromos üzemet a Genfi Autószalonon