Különleges versenyen vett részt az FIA Kamion Európa-bajnokság néhány pilótája, meghívást kaptak ugyanis Indiába a T1 Prima Truck Racing negyedik versenyévadának egy futamára. Az eseményen mindegyik résztvevő ugyanolyan Tata versenykamionnal állt rajthoz.
Hirdetés:

Indiában 2014-ben rendezték meg a T1 Prima Truck Racing verseny első évadát a Formula-1 futamoknak is otthont adó Buddh International Circuit pályán. A kezdeményezéssel teret és kibontakozási lehetőséget kívántak biztosítani az ázsiai ország tehetséges pilótáinak, és elindítani, illetve támogatni versenypályafutásukat. Mára azonban nemzetközi eseménnyé nőtte ki magát a verseny, a helyi indulók futamai mellett a Pro Class kategóriában a Kamion Európa-bajnokság és az angol bajnokság hat-hat meghívott pilótája mérhette össze tudását.
Az esemény különlegességét maguk a versenyjárművek adják, ugyanis egy márkakupa – az összes versenyző ugyanolyan Tata kamionnal teszi meg a köröket. A 400 lóerő körüli Tata Prima modelleket kifejezetten a versenyre készítette az indiai gyártó, habár teljesítményszintjükkel és felépítésükkel közelebb állnak a mindennapi munkában használt vontatókhoz. Az 1550 newtonméter legnagyobb forgatónyomaték, a kilencfokozatú váltó és a hálófülke inkább a hétköznapi felhasználásra, nem a hétvégi sportolásra utal.

 -

Kiss Norbert a dobogó második fokára állhatott fel a verseny végén. Kép: Kiss Norbert

Az idén március 19-én megrendezett futam magyar vonatkozása is bírt, hiszen a tankpool24 csapat versenyzője, Kiss Norbert, valamint a magyar OXXO Racing Team versenyzője, Ryan Smith is beülhetett egy-egy Tata kamion volánja mögé. Habár Kiss Norbert és Ryan Smith teljesítette az időmérő futam során a leggyorsabb köröket, mivel mindketten büntetést kaptak, nem ők indulhattak az első rajthelyekről. A különleges versenyt végül a cseh pilóta, David Vrsecky nyerte meg, a dobogó második fokára Kiss Norbert, míg a harmadikra a német Gerhard Körber állhatott fel.

Az idei évadban mutatkozott be egy igazi kuriózum, amelynek már az adatai is lenyűgözőek: 3500 Nm legnagyobb forgatónyomatékú és 1040 lóerős, 12 literes Cummins motorjával a Tata T1 Prima versenygép 10 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 160 km/óra sebességre! Így a 16 fokozatú ZF váltóval felszerelt újdonság a Tata Motors eddigi leggyorsabb versenykamionjának számít. Reméljük hamarosan éles versenykörülmények között is látható lesz a gép!

 -

A Tata Motors legújabb versenygépe ezen a hétvégén debütált: az ezer lóerős szörnyeteg körönként bő 10 másodperccel gyorsabb az indiai gyártó jelenlegi versenykamionjainál