Fiat Ducato menetpróba: Fodrásznál jártál?
Kis fazonigazítás a frontvonalon, jelentős megújulás a vezetőtérben, új hajtáslánc, akár 9 fokozatú automatikus váltó és meghatározó fejlesztések az IT-fronton. A Fiat Professional megmutatta nekünk a Ducato megújult járműcsaládját. Igazi aranytojást tojó tyúk a Ducato a Fiat Professional számára, hiszen 2020-ban a kategóriájában piacvezető volt, s ezt a pozíciót idén is megtartani igyekszik. Ám meddig lehet a régi formában, idejétmúlt...
Coach Euro Test 2021 : Melyiket válasszam?
Bled, a települést körülölelő hegyek és a tó egyértelműen Szlovénia turistaparadicsoma. Jobb helyszínt nem is találhattunk volna az International Bus & Coach of the Year komoly versenyének – és egyúttal az autóbusz ünnepének. Egyértelműek a szabályok: egyik évben a közösségi közlekedési, a másikban pedig a távolsági buszok tesztjére kerül mindig sor. Az idei rendezvényére már a Rolling Tons színeiben érkeztem,...
Mercedes-Benz V300d 4MATIC Avantgarde: Szarkalábak a smink alatt
Ambiciózus árazásával kiemelkedik a luxuskivitelű kisbuszok egyébként nem túl népes táborából a Mercedes-Benz V-osztály Avantgarde változata. Cserébe joggal várhatnak vásárlói kompromisszummentes kényelmet, minőséget és élvonalbeli technológiát. Vajon miben is áll a luxus? A nagy tér mindenképp az ismérvek között szerepel – akár házakról, akár járművekről esik szó. Aki legalább egyszer utazott már hosszú távot repülővel business-osztályon, pontosan tudja, miről van...
Scania R 590 V8: Átmeneti erőtér
Amióta 2020 őszén a Scania bevezette új V8-as erőforrását, az 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerő) csúcsmotorral a legerősebb haszongépjárműveket kínálja Európában. A svéd gyártó tehát emelte a tétet, és ezt most meg is mutatta. Legutóbbi a 770-es csúcstartó volt terítéken, most pedig az 590 lóerős változat vendégeskedett nálunk, ráadásul ezúttal nyerges szerelvényként. Házhoz jött, hogy megismerjük a legfrissebb műszaki újdonságokat...
Renault Mégane Grandtour TCe 160 FAP EDC: Feltölt téged is
Számos modern és praktikus megoldás áll a mérleg egyik serpenyőjében, a csupán átlagos térkínálattal és néhány apró bosszúsággal szemben. Örömforrás a szürke hétköznapokra, hogy ne vedd túlságosan komolyan az életet. Finoman szólva is sajátos a magyar helyzet, az alsó középkategóriában is. Az Európai Unió egészében feleannyi Renault Mégane talál gazdára, mint Škoda Octavia. Nálunk azonban négyszerannyian szavaznak Mladá Boleslavra, mint...
Isuzu D-Max 1.9 Double Cab 4x4 LS Plus AT: Maximális kalandvágy
Felcsavart befőttes gumira emlékeztető forgatónyomaték-görbére, pallérozatlan fellépésre és félmegoldások tömkelegére számítottam a japán pickupok közül legkevesebbre méltatott Isuzu platósától. Tévedtem! Nem kicsit, nagyon! Hazánkban az Opel Campo álnéven forgalmazott, negyedik generáció óta ismerjük és szeretjük az Isuzu platósait. Az aktuális, harmadik D-Max immár az 1963 óta gyártott Isuzu pickupok hetedik nemzedéke. Bár nincs olyan ellenállhatatlan fellépése, mint a Baja-bajnoknak (Ford...
Scania 770 S menetpróba: Gördülő élménygyár
Ismét a Scania büszkélkedhet a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motorral. Már kimondani is bizsergető, hogy 770 lóerős V8-as, hát még egy csúcsfelszereltségű, S-szériás modellben vezetni. A griffes márka több más újítását is kipróbálhattam. Amióta tavaly év végén részletesen bemutattuk a Scania számos ponton továbbfejlesztett, így már 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerős) csúcsmotorját, izgatottan vártam, hogy a kezeim közé kaparinthassam a piac legerősebb...
Mercedes-Benz eVito 111: Villamos zöldséges
Pozitronfelhőben lebegek az utóbbi időben, szinte vonzom az elektronos járműveket. Emiatt leszoktam a kávészürcsölés rituáléjáról, a permanens hatótávpara úgyis szinten tartja a vérnyomásomat. eVan, ezt kell szeretni! A Mercedes-Benz rendszerben gondolkodik, saját kifejezéssel eVan-ökoszisztémában, amiben jelenleg az eVito mellett több elektromos jármű szerepel – az eSprinter és a személyszállító eVito Tourer és a fényűző EQV luxusbusz. Nálam a 3,2 méteres...
Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG R-line: Robotsofőr – bétaverzió
Egy autó, ami egyaránt illik az öltönyös nyakkendős üzleti hétköznapokhoz és beválik a pólós, rövidnadrágos hétvégéken is. A Volkswagen Passat Variant helye megkérdőjelezhetetlen az esélyesek toplistáján. Igazi sikersztori a Passat történelme. Az 1973-as bemutatása óta több mint 30 millió példány kelt el a típusból világszerte. Bár a középkategóriás személyautók eladásainak csökkenő trendje megállíthatatlannak tűnik, a Passat egyelőre továbbra is kitart....
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 90 kW: Nem feltétlenül hétköznapi
Valahogy úgy alakult szerkesztőségünk és a Volkswagen Caddy közös története, hogy csupa furcsaság történt, ha útjaink keresztezték egymást. És ha az eddig történtek nem lettek volna elegendőek, az élet megint megpróbált kibabrálni velünk. Amikor kiderült, hogy az importőr flottájába megérkezett a tesztautó, önként jelentkeztem a feladatra. Tettem mindezt azért, mert a Caddy és én régóta tartoztunk egymásnak. Az előző generáció...