Volkswagen ID. Buzz menetpróba: Új ikon született
Úgy tűnik, csak a Volkswagen képes ilyen autót alkotni! Az 1950-es években a Bulli a szabadság és a függetlenség érzelmeket is közvetítő képviselőjének számított. Modern szellemi örököse, az ID. Buzz kormánya mögött ugyanezek a gondolatok sejlenek fel. Augusztus végén az International Van of the Year újságíró szervezet képviselőiként elsőként próbálhattuk ki a várva várt újdonságot. Nem is titkoltan nagyon is...
Citroën e-Jumpy 75kWh dobozos felépítménnyel: Megmagyarázhatatlan részletek
Kijelenthetjük, hogy az e-Jumpy kipróbálásával az International Van of the Year 2021-es győzteseinek összes változatához volt már szerencsénk hazai körülmények között is. Nagy újdonságokra nem számítottunk, néhány részlet viszont így is meglepő volt. Először Opel emblémával és télen járt nálunk családtag, akkor 28,7 kilowattóra/100 kilométer átlagfogyasztást mértünk a ciklusunkon. A Vivaro-e a 75 kilowattórás akkumulátorpakkot cipelte, nem úgy mint e-Expert...
Dacia Jogger Extreme TCe 110: Decathlonos kocogó
Amikor édesanyámnak említettem, hogy egy Dacia lesz az útitársunk a Szegedi Szabadtéri Játékok aznap esti előadására, éreztem a hangjában némi fenntartást. Aztán amikor meglátta, milyen vagány az új Jogger, egy csapásra megbékélt vele. Természetesen egy emberöltő beidegződéseit nem lehet percek alatt eltörölni. Ezért még legalább kétszer rákérdezett, hogy ez tényleg egy Dacia? Ekkor elmeséltem neki, hogy lassan két évtizede vége...
Scania P 280 B6X2*4NB: Átmeneti megoldás
Érdekes helyzet ez, hogy a személyautóknál egyértelműen a hibridek jelentik az átmenetet az elektromos autózás felé, de az áruszállításban ez a lépcső valahogy kimaradt. A teherautó-gyártók elvétve kínálnak hibrid modelleket, most viszont egy ilyet teszteltünk. Olyan sokféle igényt támaszt a fuvarozás, áruszállítás, hogy szinte érthetetlen, miért nem gondolkoznak a gyártók a hibrid megoldásokban. Az elosztófuvarozás, az agglomerációs kiszállítás, a webáruházak...
A megújult Volvo 9000-es széria menetpróbája: Szinte tökéletes!
Alig változott a díjnyertes dizájn, de a lemezek alatt sok az újdonság. A Volvo turistabuszai végre megkapták jussukat, az eleganciájukhoz méltó modern hajtásláncot és vezetői környezetet. Bivalyerős és különösen takarékos, meg szokásosan kényelmes és legendásan biztonságos – ez a fő üzenet, így lehetne röviden összefoglalni a látottakat. A mondat eleje azért magyarázatra szorul. Mert ugyan a 13 literes dízelmotor legújabb...
Volkswagen T7 Multivan Style RT TSI : Fényűző ülésrend
Gepetto addig farigcsálta az eleinte rusztikus fadarabot, amíg Pinokkió lett belőle. Wolfsburgban is addig csiszolgatták az eleinte faék egyszerűségű szambabuszt, amíg Multivan nem lett belőle. Mostanra pedig már majd megszólal ez a mestermunka. Hetvenhárom esztendő óta, poroszos következetességgel fejleszti Európa egyik legnépszerűbb kishaszonjárművét a Volkswagen. A Multivan a harmadik, még farmotoros Transporter-generációhoz csatlakozott, most pedig önálló életre kelt és műszakilag...
Volvo FH 460 LNG vs. Volvo FH16 750: Családi párbaj
Bivalyerős zászlóshajó küzd a racionális, földgázüzemű testvérével az Alpokon átkelve. Szabad egyáltalán összehasonlítani az FH16 teljesítményvágyát és az FH LNG józan eszét? Jól kezdődik! A két Volvo-testvér München közelében találkozik, hogy elinduljanak túrájukra az olaszországi Trieszt kikötővárosba. Ám még mielőtt eldördülhetne a rajtpisztoly, többé-kevésbé türelmes várakozás következik. A töltőállomáson hétfő reggel nagy a nyüzsgés, aki München környékén földgázt akar tankolni,...
Mercedes-Benz eActros és Actros L menetpróba: Még fényesebb csillagok
Immár sorozatgyártásban készül a Mercedes-Benz eActros. De a hagyományos dízeles változatok csillaga sem áldozott még le, az új OM471 motor négyszázalékos fogyasztáscsökkentést ígér. Ráadásul mostantól minden új jármű megkapja a második generációs digitális tükröket. Június elején Wörthben, a Mercedes-Benz teherautó-gyártás ikonikus helyszínére voltunk hivatalosak. Több héten keresztül közel ezer potenciális európai felhasználónak többek között nekünk, az International Truck of the...
Üzemanyagcellás Stellantis haszongépjárművek : Hidrogént tankoltam
Csúcson a Stellantis-csoport az európai kishaszonjárművek piacán. Ezen belül is kiemelkedik, hogy a 2021-ben értékesített tisztán elektromos hajtásúak közül minden második orrán a Citroën, az Opel vagy éppen a Peugeot jelvénye díszeleg. S az arány még javulhat is, mert felsorakoztak a kínálathoz a hálózatról is tölthető akkumulátorú üzemanyagcellás, közepes méretű furgonok, amelyeknek a sorozatgyártása elkezdődött Rüsselsheimben. Ennek apropóján jártunk az...
Bus Euro Test 2022, Limerick: Elektromos vetélkedés
Merre tovább közösségi közlekedés? Sok még a nyitott kérdés, de egy biztos, az Európai Unióban a világ gyártói már lényegében csak a tisztán elektromos járműveikkel rúghatnak labdába. Tesztünk egyfajta helyzetjelentés is. Öt gyártó járműveivel vágtunk neki az idei megmérettetésnek, a Bus Euro Test 2022-es évadának. Külön mondanunk sem kellett, eleve már csak a villanyhajtásúak álltak csatasorba. Egy költői szépségű, dinamikusan...