@CITY városi önvezető rendszerek: Önvezető Tesz-Vesz város
Reggel munkába menet nem kell a vezetéssel törődnünk, intézhetjük egyéb teendőinket, ezzel is időt spórolva magunknak. Lehet nem is olyan távoli ez a jövőkép, mint elsőre gondolnánk. Az @CITY projekt ezt a feladatot bontotta megvalósítható részekre. Tizenöt partner, autóipari cégek, egyetemek és kutatóintézetek egyesítették erőiket, hogy új, automatizált vezetési funkciókat kutassanak a városi közlekedés optimalizálása érdekében. A 2017-ben indult és...
ZF innovációk: Villamdelejes forgony
Teljes mellszélességgel tolja az elektromos mobilitás szekerét a friedrichshafeni fogaskerékgyár. Legutóbb egy innovatív invertert, hajtűs tekercseléssel felvértezett villanymotort és egy városi buszok számára fejlesztett vészfékasszisztens rendszert mutatott be. Minden teljesítményszinten nagyobb hatékonysággal kecsegtet a ZF által szabadalmaztatott, legújabb szilícium-karbid technológiára épülő, skálázható és moduláris inverter. Miközben maximális rugalmasságot biztosít 400 és 800 voltos feszültség között. Ez a gyakorlatban nagyobb hatótávolsággal...
Sürgősségi járművek vonulását segítő rendszerek: Megkülönböztetett figyelem
Mindenki azt szeretné, ha szükség esetén gyorsan megérkezne a segítség. Miként lehet könnyebbé és biztonságosabbá tenni a megkülönböztető jelzéseket használó járművek gyors haladását? E fejlesztések ezekre a problémákra keresik a megoldást. Gyakori probléma, hogy az autóvezetők nem adják meg a sürgősségi járművek számára az elsőbbséget, illetve nem segítik az előrehaladásukat. Az autópályákon a mentőfolyosó kialakítása hazánkban csak ajánlott, külföldön viszont...
Csodás anyagok
Hatalmas lépésekkel halad előre az anyagtudomány a modern technikának köszönhetően: a 3D-nyomtatóval készült szelep már a talán nem is olyan távoli jövő. A NASA Glenn Kutatóközpont munkatársai termodinamikai modellezés és 3D-nyomtatás segítségével egy teljesen új fémötvözetet állítottak elő. A modellező eszköz évek helyett hónapokra csökkentette a projekthez szükséges időt, és segítette a fejlesztőket a zsákutcák elkerülésében is. A GRX-810 oxiddiszperzióval...
Gyorsabban kapcsol
Harminc százalékkal lerövidítette az I-Shift automatizált váltó kapcsolási idejét a Volvo Trucks. A folyamat gyorsulása a váltó és a motor közötti interakció javításának köszönhető. Gyorsabban kezeli a tengelykapcsolót a rendszer, így a vonóerő rövidebb időre szakad meg. Egyúttal finomabb a váltásfolyamat is, aminek igencsak örülhet a vezető. A titok nyitja természetesen számos új hardver és friss szoftver, ami a gyorsabb...
ATLAS-L4: A vállán viszi a világ terheit
Önvezető teherautók az autópályákon? Bizony, a jövő már itt kopogtat az ajtón, tizenegy cég és szervezet fogott össze az ATLAS-L4 önvezető rendszer megalkotására. Nélkülözhetetlenek a teherautók az áruszállításhoz, évről évre egyre nagyobb az igény a távolról beszerezhető árucikkek iránt, a sofőrhiány pedig lassítja a növekedést. Emellett csak Németországban a forgalmi torlódások évente több milliárd euró gazdasági kárt okoznak. Arról nem...
Érmek a biztonságért
Továbbra is érdemes jól megfontolni a döntést, ha kishaszonjármű-vásárlás elött állunk. Meglehetősen vegyes eredményekkel zártak a versenyzők az Euro NCAP idei aktív biztonsági tesztjein is. Összesen 21 kishaszonjármű aktív biztonsági felszereltségét értékelte a független szakmai szervezet. Az idei a második év, hogy valós tesztek során vizsgálták a ráfutásgátló és automatikus vészfékező funkciókat, mind autók, mind kerékpárosok és gyalogosok esetében is....
Schwarzmüller-érdekességek: Dunai hajós
Danubius hullámain szállítják Passauba a dunaharaszti gyárból kigördült Schwarzmüller félpótkocsikat. Mindemellett egy különleges billenccsel szeretnék növelni befolyásukat a francia piacon az osztrákok. Dunaharasztiból 35 pótkocsi érkezett Freinbergbe, a Schwarzmüller-csoport osztrák központjába. És akkor mi van? – kérdezhetnék türelmetlen olvasóink. Jogosan, hiszen ennek valóban nincs sok hírértéke. Azonban, ha azt is hozzátesszük, hogy ezek a félpótkocsik első alkalommal utaztak hajón a...
Maximálisan jövőbiztos
Új taggal bővült a kifejezetten városi autóbuszokhoz kínált Goodyear Urbanmax MCA abroncscsalád. Az MCA HL+ nagy teherbírású, ugyanakkor kis gördülési ellenállású modell a korszerű elektromos, illetve hibrid buszok követelményeinek is kiválóan megfelel. A megnövelt terhelési indexű abroncs akár nyolc tonna tengelyterhelést is lehetővé tesz, így a terjedelmes akkumulátorcsomagok miatt nehezebb buszokon is alkalmazható. Emellett az energiahatékonyság terén is egy-két kategóriával...
Félezer kapcsolaton túl
Máris elkészült a Schmitz Cargobull ötszázadik dollyja, vagyis olyan kéttengelyes, nyeregszerkezettel ellátott járműegysége, amelyhez a 25,25 vagy 31,5 méter hosszú óriásszerelvények hátsó félpótkocsiját kapcsolják. Az elefántos gyártó jól bevált részegységeiből, például a Rotos tengelyekből modulárisan felépített dollyk normál és mega félpótkocsikhoz is megfelelnek. Míg a vonórudak széles választékának köszönhetően a legkülönfélébb elhelyezésű és kialakítású vonóberendezésekhez is csatlakoztathatók, így rendkívül rugalmasan...