Olvasási idő: 3 minutes perc

Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja 2023: Pozitív jövőkép

Olvasási idő: 3 perc
Immár évek óta az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján vendégül látja egy kerekasztalbeszélgetésre a hazai e-mobilitás szolgáltatóit, szakértőit, valamint felhasználóit az ABB. Lassan hagyományosnak tekinthető, hogy ezen a baráti hangulatú eszmecserén megvitathatjuk a világ mobilitásának kérdéseit. Ezúttal a megélt- és közösségi e-mobilitás jelentette a téma fő csapásirányát, amire a szolgáltatói és felhasználói oldalról érkező vendégek reagálhattak. Bredán Csaba, az ABB Magyarország...

Michelin Vision tanulmánykerék: Minek a keréktárcsa?

Olvasási idő: 3 perc
Nincs szükség külön keréktárcsára a Michelin Vision tanulmánykerék használatával, hiszen ez gumiabroncs és keréktárcsa egyben. Sőt, még ennél is messze többet tud.

Két kerék, sok veszély

Olvasási idő: 4 perc
Újabban az is drótparipára pattan, akinek ez korábban eszébe sem jutott. Távolságot tartva, hatékonyan és egészségesebben pedáloznak vagy gurulnak így sokan különféle járgányokon. Sebességük és sokszor vakmerőségük miatt ők a leginkább veszélyeztettek. A legvédtelenebb közlekedési résztvevőkre szeretném felhívni a figyelmet, akik nem sok jóra számíthatnak, ha egy méretes teherautóval kerülnek konfliktusba. Számuk évről-évre rohamosan növekszik, és a technika fejlődése ezen...

2021-es forgalomba helyezési adatok: Lehetett volna jobb is

Olvasási idő: 8 perc
Egyértelműen növekedés jellemezte tavaly a magyarországi haszongépjármű-piacot, ugyanis szinte minden szegmensben szépen gyarapodott a forgalomba helyezések száma a tavalyi évben. Íme, a nyertesek és a visszaesők! Persze ez várható is volt a koronavírus-járvány első hullámai miatt igen gyenge 2020-as eredmények után. Azonban még látványosabb is lehetett volna ez a felfutás, ha nem üt be a nyersanyagok és különösképpen a csipek...

Új lehetőségek a járművezető-továbbképzésben: Utazás a hatékonyság felé

Olvasási idő: 4 perc
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a gazdaságos és biztonságos fuvarozás kulcsa nem más, mint a gépkocsivezető. Ezért egyre többen fektetnek nagy hangsúlyt a továbbképzésükre. Ám legalább ennyire fontos folyamatosan ösztönözni is őket. Jó pap holtig tanul – tartja a mondás. Különösen igaz ez a teherautó-vezetőkre. Hiszen hiába tekeri a kormányt valaki évtizedek óta és több millió kilométeren át,...

A koronavírus-járvány hatásai: Újraindult az iparág

Olvasási idő: 10 perc
Túl a koronavírus-járvány első hullámán aktuálisak az olyan kérdések, hogy az egyes márkákat mennyire súlyosan érintette a járványhelyzet, milyen intézkedéseket hoztak vagy milyen várakozásokkal tekintenek a közeljövőbe. Világszerte jelentős hatást gyakorolt a koronavírus-járvány első hulláma a haszonjárműipar szereplőire, azaz a gyártókra és az értékesítési, illetve szervizhálózatukra egyaránt. Azonban ahány ház, annyi szokás. Nem mindenkit érintett egyformán erősen a hirtelen kialakult...

Vezetői segédrendszerek életmentő potenciálja: Mibe kerül a biztonság?

Olvasási idő: 3 perc
Felére csökkenthetnék a halálos balesetek számát a ma elérhető biztonsági rendszerek – amennyiben minden járműben az alapfelszereltség részét képeznék. Évente 36 ezer ember veszíti életét közúti balesetben csak az USA területén és összesen 2,5 millióan szenvednek valamilyen sérülést. Mindez 800 milliárd dollár közvetlen és közvetett kárt, költséget okoz. A Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet tanulmánya a National Highway Traffic Safety Administration...

eCall automatikus segélyhívó rendszer: Automatikus segítség

Olvasási idő: 3 perc
Ez év áprilisától már csak olyan új kishaszonjárművek kaphatnak típusbizonyítványt, amelyek rendelkeznek beépített eCall segélyhívó rendszerrel. Az európai uniós jogszabály a 3,5 tonna össztömeg feletti haszonjárművekre egyelőre nem vonatkozik.

VIA Bérautó Kft. arculatváltása: Nemzetközi arculattal

Olvasási idő: < 1 perc
Tevékenységének nemzetközi kiterjesztésével párhuzamosan nevet, arculatot és logót váltott a VIA Bérautó Kft. Immár VIARENT néven nyújtja a cég az ügyfeleknek az eddig megszokott magas szintű szolgáltatásokat.

Horrorkaravánok: Volt, nincs?

Olvasási idő: 2 perc
Magyarország tranzitútjain nyugat-kelet irányban mindennapossá váltak 2021-re a horrorkaravánok. A „rakomány” felelőtlen elhelyezése a járműszállító trélereken valódi veszélyforrást jelentett. A hatóságoknak nem volt nehéz dolguk a jelenség kiszűrésére… Meg is tették, amit lehetett, előbb szép szóval, plakátokkal igyekeztek lebeszélni a pilótákat, hogy ne csinálják. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) szakmai segítségével az érintett útszakaszok rendőrei összefogtak, mert már balesetek is...
Hirdetés:
error: Védett tartalom