Renault Trucks megelőző jellegű karbantartási szerződés: Megelőzhető gondok
Minden üzemeltető és gépkocsivezető rémálma, hogy éppen egy szoros határidejű fuvar közben válik mozgásképtelenné a tehergépjárműve. Ennek elkerülését segíti a Renault Trucks Start & Drive Excellence Predict szolgáltatás. Fontos előrelépés, hogy immár a Renault Trucks is kínál megelőző jellegű karbantartási szerződést. A Start & Drive Excellence Predict nevű szolgáltatást a piaci bevezetés előtt 12 országban két évig tesztelték. Lényege, hogy...
Goodyear EfficientGrip Cargo 2: Tartós tapadás
Megjelent az igen sikeres Goodyear EfficientGrip Cargo nyári kishaszonjármű-abroncs utódja. Ez a gyártó szerint még tartósabb futófelületével tűnik ki, miközben jobban tapad nedves útfelületen fékezéskor. Így adhat helyes választ az üzemeltetők igényeire. Míg néhány évtizeddel ezelőtt elsősorban a mintázat módosításaival fejlesztették gumiabroncsaikat a gyártók, addig ma a gumikeverék összetételének optimalizálására is legalább ekkora hangsúlyt fektetnek. Ékes példája ennek a Goodyear...
A járműhiány hatásai: Miért nincs autó?
Látszólag rogyásig ácsorognak a márkakereskedésekben az új, csillogó autócsodák. A hétköznapi forgalomban is csupa újdonsággal találkozhatunk, azonban ez csupán a látszat. A felszín alatt immár globálisan is jelentős az új járművek hiánya. Lassan kilábalunk a Covid–19 világjárvány szorításából, azonban a gazdasági hatásai még évekig velünk maradnak. Olyannyira, hogy bizonyos következményeit, például a tavalyi 1-3 hónapos gyártásleállítások hatásait leginkább az idei...
Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak
Bár a KRESZ mindenki számára előírja a napi ellenőrzéseket, ezt sokan csak ajánlásnak tartják. Azonban a haszonjárművek esetében emberéletek múlhatnak egy időben fel nem ismert műszaki hibán. Segítség vagy újabb nyűg, ha digitalizálják a reggeli rutint? Nem nehéz kitalálni, hogy miért is szükséges az indulás előtti ellenőrzés a haszonjárműveknél. Egy defekt nyomán akár az egész szerelvény lángokba borulhat, a hibás...
Interjú Kiss Dáviddal: a DAF 2016-os éve: Nyolcadik éve a csúcson
Kiss Dáviddal, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a 2016-os év eredményeiről és a 2017-es tervekről, ugyanis a DAF az egymást követő nyolcadik évben végzett első helyen a hat tonna össztömeg feletti tehergépjárművek piacán.
eCall automatikus segélyhívó rendszer: Automatikus segítség
Ez év áprilisától már csak olyan új kishaszonjárművek kaphatnak típusbizonyítványt, amelyek rendelkeznek beépített eCall segélyhívó rendszerrel. Az európai uniós jogszabály a 3,5 tonna össztömeg feletti haszonjárművekre egyelőre nem vonatkozik.
Krone-Knapen Trailers egyesülés: Egyesített erővel
Június végén a Krone Commercial Vehicle cégcsoport vezetése aláírta a szerződést a holland Knapen cégcsoport összes részvényének felvásárlásáról.
Laufenn haszonjármű-abroncsok: Gazdaságosabban futnak
Immár haszonjármű-abroncsokat is kínál a Hankook a bő fél évtizede életre hívott Laufenn márkanév alatt. Kifejezetten a költségtudatos kis flottákat és a másodpiaci vásárlókat célozza az új termékcsalád. Kezdetben kilenc mintázattal, harmincnál is több változatban elérhetők az új Laufenn haszonjármű-abroncsok. A többségük hordozza a három hegycsúcs és hópihe jelölést (3PMSF), vagyis a téli abroncsokkal szembeni követelményeknek is megfelel. Már ezzel...
Nem a méret a lényeg
Melyik két típus érdemelte ki eddig a legjobb minibusznak járó International Minibus of the Year serleget? Vigyázat, élményrontás: a képen látható 1935-ös Chevrolet Carryall Suburban nem jó tipp. Az International Bus & Coach of the Year zsűrije nem csupán a 18 méteres csuklós buszokkal és a 17 méteres háromtengelyes fényűző turistabuszokkal foglalkozik, az apró személyszállítóknak is szorítanak helyet repertorárjukban. Eddig...
Szervizköltségek eltérései: Amikor a körültekintés egyet jelent a spórolással
Rájár a rúd mostanában a céges autót üzemeltető vállalkozásokra. A tüzelőanyagárak hektikus mozgása, a gazdasági folyamatok, tendenciák komoly spórolásra motiválják az üzemeltetésért felelős szakembereket, cégvezetőket. Nem választható kényelmi kérdés, hanem a munkavégzéshez elengedhetetlen célszerszám a céges autó az esetek döntő többségében. Az üzemeltetési költségek egyik jelentős hányada a karbantartási díjakból származik, ezek azonban még a kötelező szervizek kapcsán is komoly...