A Schmitz Cargobull újdonságai: Okosodó elefántok
Ezúttal is jócskán kitett magáért a Schmitz Cargobull a hannoveri IAA Transportation kiállításon. Minden termékcsaládja és szolgáltatása terén több fontos újdonságot is bemutatott, amelyek elsődleges célja a fuvarozás hatékonyságának fokozása. Tavaly hazánkban is bevezette a piacra az elefántos gyártó az úttörőnek számító EcoGeneration félpótkocsikat. Ezek lényege, hogy a tető hátsó részének lesüllyesztésével akár tíz százalékkal is csökkenthető a légellenállás, ha...
A Mercedes-Benz és a Setra buszok újdonságai: Fókuszban a biztonság
Főként a biztonság terén erősödnek a Mercedes-Benz és a Setra buszok az általános járműbiztonsági rendelet évében. Néhány hasznos termékújdonság mellett a legnagyobb durranás a jóformán minden típushoz elérhető digitális visszapillantó tükör. Immár szólóként is debütált az eCitaro fuel cell, amely hatótávnövelőként használja az üzemanyagcellát, és akár 400 kilométeres napi hatótávot kínál! Az üzemanyagcella további előnye, hogy hulladékhőjét felhasználhatják az akkumulátorok...
Iveco Eurocargo Euro 6: Tisztán gazdaságosabb
Az Iveco Eurocargo készen áll az Euro 6 károsanyag-kibocsátási értékek teljesítésére. Ehhez új motorokat kapott a típus, amelyek számos előnnyel járnak, és további apróbb újításokat is eredményezett a népszerű és sokoldalú jármű ráncfelvarrása.
Proterra Catalyst autóbusz világrekordja: Hatótáv: 1800 kilométer
Kinek cseng ismerősen a Proterra név? Valószínűleg nem sokan teszik fel erre a kérdésre a kezüket. Pedig érdemes megjegyezni a márkanevet, ugyanis a vállalat Catalyst E2 max elektromos autóbusza közel 1800 kilométert tett meg egyetlen töltéssel.
Scania városi hibrid tehergépkocsik: Városi konnektoros
Hannoverben, az IAA-n bemutatott Scania konnektoros hibrid jármű nulla károsanyag-kibocsátással képes megtenni tíz kilométert és bemehet belvárosi zónákba is. A márka ebben és teljesen villamos ikertestvérében látja a városi mobilitás egyik eszközét.
Land Rover Defender Hard Top: Keményfejű munkás
Sokan siratják a Land Rover Defender kifutott nemzedékét, mint a robusztus, strapabíró, ízig-vérig munkaterepjárók egyik utolsó mohikánját. Ennek helyébe igyekszik lépni a Defender új generációjának Hard Top elnevezésű, áruszállító kivitele. Kezdetben csak vászontetővel készült az 1948-ban bemutatott Land Rover Defender. Két évvel később jelentek meg az első Hard Top modellek, amelyek leszerelhető keményteteje jobb védelmet nyújtott az elemektől, illetve a...
Új Volkswagen Multivan: A középső fiú
Több mint hét évtized hagyományával szakítva szétválnak a Volkswagen T-sorozatán belül a különböző felhasználású modellek útjai. Az igényes személyszállító haszonjármű, illetve nagy családi egyterű szerepét betöltő Multivan mostantól egy önálló egyéniség. Már a Volkswagen T1 generációt, vagyis az ős-Transportert is úgy alkották meg, hogy a lehető legtöbb feladatra megfelelhessen. Mindennapos igáslóként használt zárt vagy platós kisáruszállítónak éppúgy kiválóan bevált, mint...
Ford E-Transit Custom: Zöldül a kék ovális
Lovak közé csap a Ford is a kishaszonjárművek villamosításában. A most beharangozott E-Transit Custom kisáruszállítót ugyanis hamarosan három további elektromos modell követi. A gyártó egyelőre szűken méri az információkat, de azok igen ígéretesek. Idén márciusban elindult a tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit sorozatgyártása, ami egyben egy új korszak kezdetét is jelenti a kék oválissal azonosított márka életében. A Ford ezért...
Navistar International S13 Vocational: Útkereső csillag
Felragyogott a billentősök, betont keverők és daruzók szerencsecsillaga! Immár az International HX-sorozatú építőipari haszonjárművek is részesülhetnek az S13 Integrated Powertrain hosszú élettartamából és takarékosságából. Áldassék a griffmadár szelleme! Beismerem, kicsit úgy tűnhet, hogy rébuszokban beszélek, de mindenkit megnyugtatok, nem ez a helyzet! A közelmúltban adtuk ugyanis hírül, hogy a távolsági fuvarozók egy a korábbinál lényegesen takarékosabb és tartósabbnak ígérkező hajtáslánccal...
Új Renault Master: Mesteri megújulás
Nevéhez illően mesteri megújuláson esett át a Renault Master. Most bemutatott negyedik generációja ugyanis számos tekintetben példaértékű újításokat vonultat fel az alternatív hajtási megoldásoktól a digitalizáción át a raktér kialakításáig. Jól mutatja a Renault Master sikerét, hogy 1980 óta a világ ötvennél is több országában több mint hárommillió példányban talált gazdára. Ezt a sikertörténetet kell folytatnia a negyedik generációnak, ezért...