DAF LF Electric: Villamosított sikertermék
Jól mutatja a DAF LF népszerűségét, hogy a Leyland Trucks üzemében megszületett a kétszázezredik példánya. Mostantól pedig tisztán elektromos hajtással is rendelkezésre áll, ami újabb lendületet adhat az elosztó tehergépjármű sikereinek. Tavaly év végén ünnepélyes keretek között legördült a gyártósorról a kétszázezredik DAF LF tehergépkocsi. A 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű, 170 lóerős LF City jubileumi modellt egy brit üzemeltető,...
Nissan Townstar: Merész húzás
Hosszú ideig szolgált a Nissan NV200, beleértve az úttörőnek is számító elektromos változatát is. Így elérkezett a generációváltás ideje, utódja azonban már nem a japán márka saját terméke, hanem a francia konszerntestvértől származik. Sorra mutatkoznak be az új Renault Kangoo klónjai, a második generációs Mercedes-Benz Citan után most itt a Nissan Townstar is. Aki a másik kettőt ismeri, annak már...
Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?
Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt. Könnyű buszairól híres a Credobus. „Kiskerekessége”, azaz a 19,5 colos peremátmérőjű keréktárcsa, hatalmas előnyt jelent, az autóbusz legalább 1,5 tonnával könnyebb a konkurensek átlagánál. Nyilvánvaló, hogy...
Új DAF motorok: Teljesített igények
Már most gyarapodik az új DAF XD széria motorkínálata, a kisebb PACCAR PX-7 erőforrás több verziója is megjelenik. Nem pihen az ausztrál piac sem, bemutatták a DAF XG+ 660 modell prototípusát. Igen, a szám a lóerőben mért teljesítményre utal itt is! Tovább bővült a népszerű DAF XD széria választéka, egy különösen takarékos hajtásláncot kínálnak a 6,7 literes PACCAR PX-7 motorral....
Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között. Új alapmodellekkel gyarapodott a Volkswagen ID. Buzz kínálata. A Freestyle és a Pure változatok egy kisebb, 59 kilowattórás akkumulátorral és kisebb teljesítménnyel tornásszák lejjebb...
Rosenbauer Panther 8x8 reptéri tűzoltóautó: Életre kelt a párduc
Különleges és összetéveszthetetlen formájuk az egyik védjegyük a Rosenbauer Panther reptéri tűzoltójárműveknek. Nemrég mutatkozott be a család legújabb és egyben legerősebb tagja, a Panther 8x8 új generációja.
Schmitz Cargobull jubileumi csomagjai: Jövőformáló
Tavaly a 125. évfordulóról szólt minden a Schmitz Cargobullnál, most pedig a jelen jubileumi ajánlatait, illetve a pótkocsik jövőjének egyik lehetséges irányát mutatjuk be.
LEVC hibrid kishaszonjármű: Haszontaxi
London taxijainak villamosítása után a haszonjárműveket is helyi károsanyag-kibocsátástól mentes járművekre váltaná az LEVC. Már be is mutatta kisáruszállítóját, amelynek elterjedésével rengeteg hasonló megjelenésű taxi és furgon járná London utcáit.
Mercedes-Benz eSprinter: Flexibilis villanyfurgon
Helyi károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik, rugalmas és megbízhatóságot ígér a főképp flottatulajdonosok igényeinek kielégítésére tervezett Mercedes-Benz eSprinter. A gyártó nemcsak járművet kínál, hanem tervezési segédletet is a flottakezelőknek, amellyel kiszámíthatják összesített áramigényüket és megtervezhetik az üzemeltetést. Korábban már bemutatkozott a Mercedes-Benz eVito Tourer modell, most pedig a nagyobb testvére, az eSprinter következik. Ennek megfelelően, miután Németország hat nagyvárosában bemutatták a szaksajtónak, vállalkozások...
Megújult Renault Trucks T, C és K: Ez nem játék!
Habár egy számítógépes szimulátorban tartotta világpremierjét a ráncfelvarrott Renault Trucks T, C és K, nem bagatellizálható el a megújulásuk, hiszen az nagyon is valós előnyöket és értékeket nyújtott a francia triónak. Majdnem minden európai tehergépkocsi-gyártó többé-kevésbé megújította a nehézkategóriás járműveit az elmúlt két-három évben, és bizony a Renault Trucks távolsági T, könnyűterepes/közúti C és nehézterepes K típusára is ráfért már...