IAA 2018, pótkocsik, 2. rész: Okosodó pótkocsik 2

Új irányként a pótkocsigyártók kínálatában egyre nagyobb arányban jelennek meg intelligens megoldások és szolgáltatások. Ezzel egészítik ki a tömegcsökkentést és a mindennapi használhatóság fokozását célzó fejlesztéseket.

Új Scania Citywide: Széles látókörű városlakó

Teherautó-kínálatának teljes megújítása után a Scania most az autóbuszait is korszerűsíti. Lerántotta a leplet a Citywide városi és elővárosi típus vadonatúj generációjáról, amely immár tisztán elektromos hajtású modellt is kínál. Ma egy városi, illetve elővárosi autóbusz kiemelt fontosságú feladata, hogy minél több megrögzött autóst csábítson át a közösségi közlekedés használatára, enyhítve a városok forgalmának zsúfoltságát, illetve a levegőszennyezést. Ezt az új generációs Scania Citywide...

A Kögel újdonságai: Gördülékenyebb újítások

Több fontos termékújdonságot is bemutatott a közelmúltban a Kögel a ponyváktól a tengelyekig. Az üzemelés hatékonyságát fokozó megoldásokkal ellátott pótkocsik beszerzését pedig pénzügyi támogatással ösztönzik Németországban. Már eleve a hatékonyabb fuvarozást segíti elő a Kögel nemrég bevezetett Novum generációjának nyújtott kivitelű típusa, az Euro Trailer. Ugyanis a hagyományos méretű félpótkocsiknál 1,38 méterrel hosszabb és tíz köbméterrel nagyobb a befogadóképessége, ezáltal...

Credobus Econell 18 Next: Csuklóból kirázott világújdonság

Több szempontból is járműtörténelmi jelentőségű a Credobus Econell 18 Next bemutatkozása. Újraindítja a szünetelő magyar csuklósbusz-gyártást, ez a világ egyetlen 19,5 colos kerekekkel készülő csuklós busza és számos további paraméterében is kiemelkedő. Hosszú évek óta sikeresen bizonyítja innovációs erejét a piaci igényekre jól reagáló termékújdonságaival a Credobus autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport. Azonban most az Econell 18 Next alacsonybelépésű modell révén...

Új Continental regionális abroncsok: Három, majd öt

Nem, nem aludtunk át egy egész generációt, a három után tényleg az öt következik a Continental számrendszerében. Mentségükre szól, hogy az előrelátó tervezés és a futásteljesítmény tekintetében valóban ekkora a különbség az előző abroncsokhoz képest. Szerencsére a Continental abroncsklub első szabálya nem tiltja, hogy beszéljünk a negyedik generációról. A kínai kultúrában a négyes szám szerencsétlennek számít, ezért annak idején a...

Mercedes-Benz V-osztály és Vito 2024: Új is, meg nem is…

Egészen 2026-ig kell várni a Mercedes-Benz új platformjára, amellyel majd a csak tisztán elektromos hajtás útjára lép a közepes méretű kishaszonjárművek területén. A luxusmárka fejlesztői addig is csinosítgatják a jelenleg futó modelleket. Nagy izgalommal érkeztünk Wiesbaden városába mi, az International Van of the Year szervezet újságírói. Arra gondoltunk, hogy valami olyat látunk-hallunk, amire majd mindig emlékezni fogunk. Mert tudjuk, a...

Volvo FM autonóm hulladékgyűjtő teherautó: Önvezető kukásautó

Ezúttal a szemétgyűjtést kívánja biztonságosabbá és hatékonyabbá tenni a Volvo Trucks és a Renova közös projektje: az önvezető jármű elvében ugyanolyan, mint amelyik már 2016 ősze óta dolgozik az észak-svédországi Kristineberg bányájában.

Nissan NV Cargo NV1500, NV2500 HD és NV3500 HD: Felrázva és keverve

Új belépőként nincs egyszerű helyzetben a Nissan NV-sorozata az észak-amerikai piacon. Ám két legfőbb helyi konkurensét másfél évtizeddel ezelőtt mutatták be. Így az európai furgonoknál már megszokott, felhasználóbarát részletmegoldásokat a full-size pickupok tágas fülkéjével, a zárt furgonok rakterével és hatalmas benzinmotorokkal keverő típus felrázhatja évtizedes nyugalmából az ellenfeleit.

Kompakt kalandor

Régi-új kategóriát teremhet a Hyundai legfrissebb típusa a tengerentúlon. Bár a tiszavirág-életű platós crossoverek két évtizede egyszer már megjelentek, a többcélú kalandjárművek ideje csak most érkezett el igazán. Egy belső felmérés szerint az átlagos nagyvárosi szabadidőautó-vásárlók egyre többször vágynak aktív hétvégi kiruccanásokra. Változatos hobbijaik pedig különféle méretű felszereléseket is igényelnek, amelyek szállítása sok esetben túlmutat a hagyományos szabadidő-autók (SUV) csomagterének...

VDL Citea: Sikergyanús innovációk

Sorra érkeznek jelentős megrendelések az új VDL Citea buszra, amelyet kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett a neves holland gyártó. Számos innovációjával tehát sikeresnek ígérkezik, így jó esélyekkel indulhat az International Bus of the Year címért is. Elsők között ismerte fel a VDL Bus & Coach a tisztán elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket, így az International Bus of the Year 2011 díjjal jutalmazott...
Hirdetés:
error: Védett tartalom